AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Hei. Jeg er en jente på 23 år gammel, har en kjæreste og vi har vært i lag i 5 år. Når jeg nevner ting om fremtiden så blir det bare krangling for han sier han ikke vet noe om det og lever i nuet. Men ønsker jo gjerne kunne snakke om det, jeg har veldig lyst til å bli mamma før jeg blir veldig gammel, men han er jo ikke klar og det er greit. jeg ønsker vente fordi jeg vil ha barn med han, men jeg ønsker jo at vi kan snakke om det i lag. Hver gang jeg nevner det så blir han nesten litt sint virker det som. Har jo et veldig sterkt ønske om å få bli mamma så er jo derfor jeg ønsker snakke med det siden han ikke er klar, men det er bare til bry for han.. Jeg fortalte til han at jeg synes det er viktig å kunne snakke om framtiden sammen, men så sir han du snakker jo så mye om barn og sånt.. så sier jeg at ja det er jo fordi jeg vil ha barn med deg, men har sluttet mye med det fordi han sa jeg snakket så mye om det, men han mener enda det er for mye. Han sa faktisk : "Det er litt for mye snakk om det enda" Så jeg må rett og slett slutte å snakke om framtiden vårs.. Hvordan er det egnetlig med par? snakker dere ikke om framtiden deres i lag ofte? Er det ikke viktig for å snakke med hverandre og finne ut hva man vil.. Han trur jo at siden jeg vil snakke om det så betyr det at jeg skal ha alt med en gang, men det er jo ikke slikt det er. Føler at han ikke vil gå videre i livet med oss heller, akkurat som det har sagt stopp. Jeg er veldig dårlig på å skrive så om dere ikke forstår så si gjerne i fra ) Mvh frustrert jente Anonymous poster hash: 5b2fa...215 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Vet ikke hvor mye til hjelp dette er for deg, men jeg er en jente på 18 som har vært sammen med kjæresten min på 22 i snart et halvt år (blir jo noe helt annet enn deres 5 år sammen). Vi begynte allerede første måneden å snakke om barn faktisk! Da mest på tull som at vi køddet med teite navn og sånn, men nå har vi allerede diskutert hvilken alder vi syns er passende. Mange vil sikkert syns det er litt creep å diskutere sånt så tidlig, noe jeg også sa til typen, men da svarte han bare at han ikke så poenget med å være sammen med noen man ikke ser en framtid med. Tror typen er litt spesiell når det kommer til å ville diskutere barn så tidlig da i tillegg til å være veldig opptatt av den. Vi har også snakket en del om å flytte til hjembyen hans om noen år. Syns det er utrolig deilig å være så trygg på forholdet at man kan diskutere sånt! Håper det ordner seg for deg Anonymous poster hash: ba34b...d7e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Ah okei tusen takk. Snakket med min lille søster også å hun mente også at man burde jo kunne snakke i lag om framtiden i lag. Fikk snakket med han litt mer i dag, selvom det er lite så sa jeg faktisk i fra at jeg er nødt til å kunne snakke om framtiden vårs sammen når jeg faktisk velger å vente med alt.. Da er det minste vi kan gjøre å snakke om det. virket som om han tok det til seg for senere ut på dagen så kom det fram: jeg vil jo ha barn med deg når vi har fått ting på plass og jeg er sikker at vi har økonomi, samme med alt annet i framtiden. Så nå har jeg fått snakket litt da, men jeg mener jo at det er viktig å kunne snakke om framtiden sin sammen før å høre hva man vil, som du sier dere snakker om navn og sånt.. vi har ikke kommet til noe som helst annet enn at han ikke er klar for barn... Men nå håper jeg at nå som jeg tok tak å sa at det er viktig for meg at han forstår det. men tusen takk for at du ville dele det med meg, får meg til å tenke rundt og jeg har vell bare en mer tilbakeholden kjæreste når det gjelder slike ting.. Anonymous poster hash: 5b2fa...215
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Jeg synes det høres ut som han ikke er helt sikker på om han vil ha en fremtid med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Nå har dere jo vært sammen i 5 år. Det er ganske lenge, og du begynner å nærme deg midten av 20-årene. Det må jo kunne gå an å snakke om fremtiden uten at kjæresten blir frustrert og sint. Jeg er nok enig med Lady In Heels, om han ikke klarer å se frem til en fremtid sammen med deg, om han ikke klarer å drømme om den eller å planlegge den, da tror jeg faktisk at han ikke mener du er den rette. Anonymous poster hash: 9c681...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #6 Skrevet 21. april 2014 Jeg synes han høres fornuftig ut. Han vil nok ha barn med deg, men han vil ikke ha det NÅ, så da blir det for mye mas. Han vil ikke føle seg presset, og alt snakket gjør at han føler nettopp det. Han vil heller ikke love deg at dere skal ha barn om X antall år, fordi han vet ikke når alt er på plass. Han vil være gift, ha hus og bil og jobbet noen år, kanskje reise litt, nyte forholdet, før dere evt. får barn sammen. Dette høres kjempefornuftig ut! Når barn kommer inn i bildet vil hele forholdet forandre seg. Ikke at det blir verre, men da er det ikke lenger bare hverandre dere har ansvar for. Ting blir mer alvorlig og dere har et stort, stort ansvar. Jeg forstår at han kan synes dette er skummelt. Barn er ikke bare søte og koselige hele tiden. De krever masse, i mange, mange år fremover. Jeg synes du skal legge vekk disse babydrømmene en stund. Snakk heller om dere to. Hvor vil han reise, har han noen store drømmer; bo i utlandet ett år, reise verden rundt, har han en drømmejobb han jobber mot, hvor vil han bygge hus, hvilken type hus vil han ha, vil han ha hytte ved sjøen eller på fjellet? Snakk med han om slike ting heller. Anonymous poster hash: 69049...422
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #7 Skrevet 21. april 2014 Han vil holde mulighetene sine åpne. Hvis han bare ville vente og nyte livet med deg, kunne han sagt det. Han blir sint når du tar det opp fordi han ikke vil love deg noe. Det at "nekter å prate om det" ville blitt en dealbreaker for meg. Dere er unge og de fleste slår seg ikke til ro på den alderen. Anonymous poster hash: 44645...a0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå