Gå til innhold

Er det mye jobb med marsvin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så fascinert av marsvin, liker at de piper og liksom maler når de koser seg. Jeg bor bare på 40 kvm da, så vet ikke om det er for lite til å ha marsvin. I tillegg har jeg katt. Må man gå tur med marsvin? Er de enkle å få tamme så de kan ligge i fanget og se Hotel Cæsar med meg f.eks?

Anonymous poster hash: 51a46...b47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de krever ikke mye så lenge de har stort bur (det SKAL de ha!) og så er det flokkdyr som overhodet ikke skal være alene. Så skaffer du et stort bur (de fleste er altfor små som du får i vanlig dyrebutikk, går som regel an å bestille inn andre modeller) og har to stk., litt aktiviteter i buret og skifter minst en gang ukentlig på buret, krever de ikke mye mer.

Men bør såklart få mye håndtering om de skal være tamme, og få gå løs andre steder enn i buret og. Så må du antakelig klippe klør nå og da, bare følg med på om de blir for lange. Og holde øye med at tenner ikke blir for lange og, og at de generelt er friske og raske såklart.

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Rengjøring, mat, vann, rengjøring, mat, vann, rengjøring, mat, vann, rengjøring, mat, vann, rengjøring, mat, vann, rengjøring, mat, vann og rengjøring, mat, vann. :)

Anonymous poster hash: 2ced8...765
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Ja! Rengjøring, mat, vann, rengjøring, mat, vann, rengjøring, mat, vann, rengjøring, mat, vann, rengjøring, mat, vann, rengjøring, mat, vann og rengjøring, mat, vann. :)

Anonymous poster hash: 2ced8...765

Du glemte kosing,trening,pelsstell,løpe fritt rundt. (MYE) De skal ikke være i et bur 24timer. Ut og leke ,løpe rundt.Lag en agillity bane med mye rart :)

Endret av Kårky
  • Liker 3
Skrevet

Husk også at marsvin kan leve ganske lenge, så du skaffer deg et dyr for en del år framover. Og som nevnt over her, du bør ha to.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg hadde tisset de absolutt over alt hele forbanna tiden.

Anonymous poster hash: ff65e...668
AnonymBruker
Skrevet

Men skal man gå tur med de? Utendørs i bånd? Eller holder det at de får løpe rundt inne?

Anonymous poster hash: 51a46...b47
Skrevet

Så lenge de har litt plass å boltre seg på vil jeg tro det er nok at de får løpe inne, men det er fint å ha de ute på sommeren, det nyter de maksimalt! Jeg ville ikke hatt marsvin i bur, med mindre det er åpent og kun så de kan gå inn når de vil :-)

Skrevet (endret)

Tenk deg godt om! Marsvin tisser og bæsjer non-stop, du må alltid ha et håndkle i fanget. Og du må tørke opp etter dem på gulvet. De gnager også på ledninger. Buret må være stort, tar mye plass og lukter litt uansett hvor flink du er med renhold. De trenger mye grønnsaker med c-vitaminer og høy. Du må klippe klør og la de være masse løs i leiligheten.

Jeg har hatt marsvin og vil aldri ha det igjen da jeg ikke strakk til med sosialisering og turer ut av buret.

I prinsippet synes jeg dyr og fugler i bur er dyreplageri, med få unntak.

Endret av Ellevill
Gjest tinbjo1
Skrevet

Gå tur med dem nei?

Jeg hadde et marsvin før, og de er verdens morsomste og søteste dyr!

Om sommeren pleide jeg å la det få gå rundt i hagen, det elsker de! Men pass på katter, de er ikke veldig fan av dem.

Lot den også få gå rundt på gulvet og egentlig hvor den ville. Prøvde med andre ord å la den være mest mulig "fri". Syns synd i dyr som bare sitter inne i buret hele dagen.

Men vet ikke om det er en god ide siden du har katt. Da må de komme overens ..

AnonymBruker
Skrevet

Viktig å sørge for at lederskapet er ivaretatt. Utover det er det mest stell og rengjøring.

Anonymous poster hash: 63681...638

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...