Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært i ett dårlig og usunn forhold og generelt hatt bare problemer i livet er jeg nå på et nytt kapittel i livet mitt.

Jeg har funnet lykken med ny mann som er verdens snilleste og jeg har nå fått alt jeg ønsker meg.

Det føles utrolig deilig, men samtidig er jeg redd for ting som kan gå galt. Mulig pga jeg er ikke vant å ha det så fint og er derfor i beredskap til å ta i mot flere problemer. Jeg har til og med begynt å være redd for at fortiden kommer og tar meg. Som at jeg mister det jeg har nå og ender opp som jeg var.

Redd eksen vil plutseleg oppsøke meg, redd for å dø, redd familien min skal dø osv. Det er veldig få ting jeg ikke er redd for å si det sånn.

Så hva sier dere? Hvordan kommer over fortiden og kjempe seg videre? Hvordan nyte livet man har fått?

Alle de fine opplevelsene jeg har fått og den stabiliteten jeg har nå fått i livet gir meg redsel for å miste det.

Mange vil foreslå psykolog, men etter min erfaring så vil jeg si det at man må klare å hjelpe seg selv først. Ellers er det ingen andre som kan...

Ts.

Anonymous poster hash: f9743...b98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har som deg vært gjennom mye, og da jeg møtte mannen jeg nå er gift med, var jeg helt fra meg av usikkerhet og sjalusi. Sjalusien gikk på eksene, ikke på damer ellers. En dag forsto jeg at jeg var på vei til å ødelegge forholdet mitt pga sjalusien, og begynte å jobbe mot at det som har skjedd er fortid, dette er nåtid, hva som skjer i fremtiden vet vi ikke, men om han ender opp med å være utro/dumpe meg, vil jeg hvertfall være trygg på at det ikke er jeg og sjalusien som har drevet han til det!!!

Anonymous poster hash: 8d8c1...3a2

AnonymBruker
Skrevet

Du kan Google aktiv lytting for å få en forståelse for hva det er. Som sagt gjelder det kommunikasjon generelt, men jeg har blitt fantastisk dyktig på "small talk" etter at jeg lærte meg det.. ☺️ Hva med å øve deg på å være åpen ovenfor en eller to du er trygge på? Jeg er helt sikker på at de som kjenner deg best allerede ser gjennom skallet, og ser den sårbare inni!!

AnonymBruker
Skrevet

Du kan Google aktiv lytting for å få en forståelse for hva det er. Som sagt gjelder det kommunikasjon generelt, men jeg har blitt fantastisk dyktig på "small talk" etter at jeg lærte meg det.. ☺️ Hva med å øve deg på å være åpen ovenfor en eller to du er trygge på? Jeg er helt sikker på at de som kjenner deg best allerede ser gjennom skallet, og ser den sårbare inni!!

feil svar i feil tråd 😕

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme selv, jeg kommer nok aldri til å stole på en mann igjen etter å ha vært sammen med flere utro menn. Dessuten blir jeg jo alltid dumpa så jeg tenker bare at det ikke er vits å bli sammen med noen for det blir jo slutt uansett. Hadde aldri klart å slappe av i et forhold for jeg går bare og venter på at det skal bli slutt.

For min del må jeg bare holde meg unna menn. Jeg takler det ikke psykisk alt dette med forhold, brudd og det kjøret der. Hva du kan gjøre ts får være opp til deg, men det er ulikt for alle hva som hjelper. For noen kan psykolog hjelpe, det funka ikke for meg pga jeg har for stort kontrollbehov.

Anonymous poster hash: 923fb...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...