AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Vi går nå inn i den verste pollensesongen og jeg er helt avhengig av å bruke Aerius. Jeg har prøvd mange ulike allergimedisiner, men dette er den eneste som fungerer for meg. Jeg har sjekket litt på nett om det er lurt å bruke det som gravid, og det er mange steder som sier at man ikke skal bruke det og et sted hevder at det kan gi misdannelser på fosterets kjønnsorganer. Derimot finner jeg også like mange steder som hevder at det er helt trygt å bruke. De som hevder at det er trygt er stort sett sider av nyere dato. Det jeg lurer på er om noen har snakket med legen sin om bruk av Aerius i det siste? Anonymous poster hash: 8aa19...8bc
Vera Vinge Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Jeg har både snakket med lege nylig (i fjor) og sjekket på relis.no (uavhengig legemiddelinfo). Aerius ble godkjent for gravide i 2011 eller noe. Tror det fortsatt står på pakken at den ikke skal brukes av gravide (?), men det gjør det på en del godkjente medisiner, av en eller annen grunn.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Jeg har både snakket med lege nylig (i fjor) og sjekket på relis.no (uavhengig legemiddelinfo). Aerius ble godkjent for gravide i 2011 eller noe. Tror det fortsatt står på pakken at den ikke skal brukes av gravide (?), men det gjør det på en del godkjente medisiner, av en eller annen grunn. Takk for svar! Da antar jeg at jeg kan bruke det! Det står bare på pakningsvedlegget at man alltid må høre med lege (men det står jo på alt). Anonymous poster hash: 8aa19...8bc
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #4 Skrevet 19. april 2014 Jg har hørt man ikke kan bruke det, men mye mulig at det er gammelt. Når det er sagt, så var jeg i fjor høygravid med min første, og jeg er normalt EKSTREMT allergisk... For det meste... Var ikke allergisk overhodet, tror det var pga graviditeten gikk ikke på noen allergipiller.Anonymous poster hash: da5ea...13c
Sunshine Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Det stemmer at Aerius nå er godkjent for gravide og ammende. Jeg bruker de selv og undersøkte flere kilder siden det står i pakka at de ikke skal brukes. Relis.no har oversikt over all gravidvennlig medisin.
SmallTalk Skrevet 19. april 2014 #6 Skrevet 19. april 2014 Kort og greit: http://relis.no/Aktuelt/Arkiv/2014/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå