juunaix Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Jeg skal studere i Trondheim, og kommer sannsynligvis til å måtte flytte til en helt annen del av landet etter studiene, for å få meg jobb. Men hva er egentlig "vanlig" å gjøre etter studiene? Søke på mange jobber og flytte dit det er aktuelt? Hvis jeg fortsatt er singel har jeg jo selvfølgelig ikke råd til egen bolig. Må jeg leie leilighet i flere år, helt til jeg finner noen å bo sammen med? Hilsen forvirret ung voksen
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Om du ikke har råd til å leie leilighet alene, så må du flytte sammen med noen ja. Enten det er ukjente mennesker, venner eller kjæreste. De fleste pleier å søke jobb etter studiene, så finne leilighet rett etterpå. Anonymous poster hash: e1c8d...bbf 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 JOBB: Noen bestemmer seg først for hvordan jobb de ønsker og lytter dit jobben er, mens andre finner det stedet de vil bo for så å finne en jobb der. Ved sistnevnte må man sannsynligvis senke jobb ønskene/kravene noe med mindre man bor i Oslo etc. Ved førstnevnte må man sannsynligvis ta en jobb som ligger et annet sted enn det en vil bo/hjemmplassen. LEILIGHET: Med mindre du har jobbet og spart gjennom studiene slik at du kan kjøpe bolig, noe jeg fårstår at du ikke har eller har hatt ambisjoner om, så må du leie noe til du har fått spart opp midler til å kjøpe, enten alene, eller med en partner. Inntil du kjøper lønner det seg å bo så rimelig som mulig slik at du får spart mest mulig. Noen bor hjemme til en rimelig pris for å spare opp til egenkapital. Selv jobbert jeg jobbet jeg siden vgs. og leide rimelig studentbolig, og kjøpte leilighet i det jeg var ferdig utdannet. Fikk jobb og bolig i hjemmbyen min, men nå bor jeg i en stor by da. Lykke til! Anonymous poster hash: 64508...0ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå