AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Hei, Jeg har et merkelig problem, og det er at jeg har så dårlig samvittighet ovenfor pus siden vi skal flytte. Jeg tenker hele tiden at "stakkars pus, han skal snart være inne i en måneds tid, når han kunne ruslet rundt ute om vi hadde blitt værende her". Det er samtidig et sted hvor vi kommer til å bli værende i mange, mange år framover, og hvor pus får større plass å boltre seg på med oss. Jeg ser at det er bedre sted for pus og oss, men jeg klarer ikke å få vekk den følelsen av at jeg skal rive vekk det livet han kjenner over natta. Pus har et veldig godt hjem hvor han får masse kjærlighet, oppmerksomhet og kos. Jeg vet allikevel at han elsker å være ute, og når våren setter inn, ser vi lite til han. Han kommer inn for kos og mat på kvelden, og på morgenkvisten bærer det ut for å utforske verden. Samtidig prøver jeg å tenke at, ja, det er kun en måneds tid, og det er fremdeles mai, juni, juli, august og september igjen med finværet! Allikevel, han skal bli bært bort til et nytt sted - kommer han til å lure på hva han gjør der? Hvor lenge vil han lengte tilbake til det gamle stedet? Jeg vet innerst inne at han kommer til å trives så lenge han er med oss, for han er en veldig mammadalt katt, han kommer til å tusle ute igjen om kort tid og alt kommer til å falle på plass som om ingenting hadde skjedd igjen - men det største spørsmålet er: hvorfor har jeg slike tanker, og hvordan skal jeg få dem til å gå vekk? Tips og triks mottas med stor takk! Anonymous poster hash: 7aa6d...8d3
Dreamworld Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 Det er helt normalt og få negative tanker når det vil skje så mye på en gang og samtidig ha katten og flytte på.. Det er virkelig ikke noe greit og flytte på en katt, dem blir jo så lett forvirret når dem er vant til og være der dem er. men nå skal dere jo flytte en gang og bo der en stund, og det er sant som du sier at Katten kommer til og føle seg helt som hjemme igjen etter han har blitt vant med det nye hjemmet. det er bare og se frem til og være ferdig med alt, sette seg ned og se på at katten blir vant med sitt nye hjem, det er jo nesten ikke noe mer hærlig enn og se katten utforske et nytt hjem og så løpe rundt lykkelig etter noen dager
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Du trenger ikke ha han inne en hel måned. Jeg har bare prøvd meg frem med min katt, som har gått bra, både på hytta og på besøk hos mine foreldre. Det første døgnet stenger jeg katten innendørs. Andre døgnet går jeg sammen med henne ut og vi holder oss rundt huset. Og etter noen dager lar jeg henne være ute alene. Hun har da alltid kommet tilbake til huset. Anonymous poster hash: 4cb4a...387
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Ja, nå ser jeg at dette var en tråd som var hentet opp fra april, og som ingen andre hadde svart på før i dag. Så merkelig at så mange leser, men ikke svarer på en tråd. Får håpe det er gått bra med TS. Anonymous poster hash: 4cb4a...387
Brimi Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Det lureste når man flytter er å holde dem inne ihvertfall 3 uker. Ellers kan de finne på å gå hjem (det gamle hjemmet). Og katter kan gå LANGT. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Pus klarte seg veldig fint og trives i nytt hjem !Anonymous poster hash: 7aa6d...8d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå