Gå til innhold

Flere som ikke spiser rødt og hvit kjøtt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke rødt og hvit kjøtt, og mangler inspirasjon til retter jeg kan lage. Er kjempelei av å bare spise fisk..

Anonymous poster hash: e1250...594

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg spiser ikke rødt og hvit kjøtt, og mangler inspirasjon til retter jeg kan lage. Er kjempelei av å bare spise fisk..

Finnes det kjøtt i andre kulører? :fnise:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det kjøtt i andre kulører? :fnise:

Nei. Spiller du dum eller er du ekstremt plagsom?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser heller ikke kjøtt, bare fisk, og jeg lager mye vegetariske og veganske retter. Det går mye i paier, bananpannekaker, linsesuppe, grønnsaksgryter, wraps i alle varianter etc. Hva lager du utenom fiskeretter?

Anonymous poster hash: 4a570...013
  • Liker 2
Skrevet

Det plagsomme er å la være og kommentere det. Hvilket ikke jeg klarte heller :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser heller ikke kjøtt, bare fisk, og jeg lager mye vegetariske og veganske retter. Det går mye i paier, bananpannekaker, linsesuppe, grønnsaksgryter, wraps i alle varianter etc. Hva lager du utenom fiskeretter?

Anonymous poster hash: 4a570...013

Havregrøt til frokost, ellers fisk + dampet grønnsaker de andre måltidene. Noen ganger bønner med en grønn salat. Slik har det vært hver eneste dag i litt for lang tid nå, og det blir rett og slett veldig ensformig og kjedelig selv om jeg varierer litt med hvilken fisk og grønnsaker jeg bruker. Trenger litt inspirasjon til litt mer spennende retter.. :)

Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt eller fisk, og har begynt å lage en del helt veganske retter. Bruker mye bønner, kikerter og linser. Anbefaler Vegetarbloggen og Veganmisjonen, de har utrolig mange gode oppskrifter. De er helt veganske, men du kan jo bruke det som inspirasjon :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det plagsomme er å la være og kommentere det. Hvilket ikke jeg klarte heller :fnise:

Hehe du får be en moderator om å legge til en ekstra T i hvit da, om det forstyrrer deg for mye :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt eller fisk, og har begynt å lage en del helt veganske retter. Bruker mye bønner, kikerter og linser. Anbefaler Vegetarbloggen og Veganmisjonen, de har utrolig mange gode oppskrifter. De er helt veganske, men du kan jo bruke det som inspirasjon :)

Supert! Takk :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg spiser selv kjøtt dessverre, men er blitt flinkere til å spise mer fisk og noen ganger ha vegetarretter hvertfall.

Veldig mye godt du kan lages vegetar der du ikke heller savner kjøtt/fisk (hvertfall ikke jeg), som gryter med linser og løk i, taco med bønner, lasagne med ostesaus og revet gulrot pluss annet grønt, salater med en god dressing/god ost og pasta, osv. Og ikke minst er det godt med stekte reker i hvitløk og chili, diverse finkuttet annet grønt, stekt ris sammen og soysauce til. Ikke veldig glad i reker, men blir veldig godt på den måten synes jeg.

Endret av Pheel
Skrevet

Hehe du får be en moderator om å legge til en ekstra T i hvit da, om det forstyrrer deg for mye :)

Merket ikke at det manglet en t, det var bare det at det finns bare rødt og hvitt kjøtt, så det var overflødig å beskrive fargen.

Men samme det, beklager avsporingen! :)

AnonymBruker
Skrevet

Merket ikke at det manglet en t, det var bare det at det finns bare rødt og hvitt kjøtt, så det var overflødig å beskrive fargen.

Men samme det, beklager avsporingen! :)

Om jeg hadde kun skrevet "kjøtt", ville noen helt sikkert spurt "spiser du kylling?" Synes ikke det var overflødig å skrive fargen, det forteller jo at jeg holder meg borte fra begge typer kjøtt. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må være bare veggiser av forskjellige typer som skiller mellom kjøtt og fisk, i et forsøk på å fremstå som mindre hyklerisk når de koser seg med fiskegratengen. Hvitt kjøtt er også fisk, og mye av det vi spiser på fisken er pr. definisjon kjøtt.

Anonymous poster hash: 1532e...48c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må være bare veggiser av forskjellige typer som skiller mellom kjøtt og fisk, i et forsøk på å fremstå som mindre hyklerisk når de koser seg med fiskegratengen. Hvitt kjøtt er også fisk, og mye av det vi spiser på fisken er pr. definisjon kjøtt.

Jeg er ikke vegiterianer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Feil. Hvitt kjøtt er fjærkre. Ikke fisk.

• Liker 4
Annonse
Skrevet

Skjønner det er kjedelig. Jeg spiser både rødt og hvitt :danse:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feil. Hvitt kjøtt er fjærkre. Ikke fisk.

Meget mulig du har rett der, men da er jeg spent på hva vi kaller det hvite kjøttet til fisken. Da det også er hvitt kjøtt.

Skrevet

Meget mulig du har rett der, men da er jeg spent på hva vi kaller det hvite kjøttet til fisken. Da det også er hvitt kjøtt.

Man kaller det fisk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man kaller det fisk.

Det blir ikke mindre "kjøtt" av den grunn ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjøtt, men det faller ikke i noen kategori type kjøtt slik som storfe og gris (rødt) og fjærkre(hvitt) gjør. Det kalles bare fisk, skalldyr og sjømat. Du får lage din egen tråd om det :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...