Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet dere om en solkrem til ansikt som er safe ift kviser?

Anonymous poster hash: 49670...5e0

AnonymBruker
Skrevet

Tror om jeg hadde vært plaget med kviser ville jeg heller gått for en dagkrem med solfaktor i stedet for tradisjonell solkrem. Har dessverre ingen konkrete forslag da jeg ikke får utbrudd selv:P

Anonymous poster hash: 2784b...770
Skrevet (endret)

Se etter en solkrem som ikke inneholder ting som tetter porene. Verstingene er

Isopropyl linoleate

Isopropyl isostearate

Isostearyl alcohol

Lanolin

Myristyl lactate

Oleic acid

PPG-15 stearyl ether

Sesame oil

Om jeg ikke husker feil fant jeg en fra Clinique uten disse stoffene. Ble ingen kviser her

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Priori Daily Defense SPF 25

AnonymBruker
Skrevet

Ble anbefalt Nuxe på apoteket, men har ikke prøvd den selv. Den kjentes i alle fall bra ut på hånda. Tørket fort inn og ble ikke klissete, så jeg vurderer å kjøpe den.

Anonymous poster hash: 652bf...aa0
Skrevet

La Roche Posay har vel en til fet, uren hud. Husker ikke navnet, men er på en liten flaske, helt flytende innhold og har en liten kule inni som man hører når man rister på flaska.

AnonymBruker
Skrevet

La Roche Posay har vel en til fet, uren hud. Husker ikke navnet, men er på en liten flaske, helt flytende innhold og har en liten kule inni som man hører når man rister på flaska.

Denne, tenker jeg: http://www.laroche-posay.no/produktbehandlinger/Anthelios/Anthelios-XL-Solfaktor-50-Extreme-Fluid-p4509.aspx

Sverget lenge til den selv, men i fjor kjøpte jeg denne: http://www.avene.co.uk/Very-High-Protection-Emulsion-SPF50+

Den er hakket bedre, synes jeg.

Anonymous poster hash: 061b5...3a9

AnonymBruker
Skrevet

Henger meg på dagkrem med solfaktor...

Anonymous poster hash: 8853c...1a9

Skrevet

Jeg bruker solkrem for ansiktet fra Dermalogica, veldig god for huden:)

Har også brukt en med faktor 30 fra Biotherm som er for ansiktet uten å få kviser.

Disse bruker jeg om sommeren, på fjellet og i varmere strøk.

Til daglig sånn ellers bruker jeg en dagkrem fra Ole Henriksen som har faktor 15 i seg.

Skrevet

Jeg bruker til ansiktet fra Md Formulations, superfornøyd.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker en fra Eucerin til ansiktet. Har kjøpt den på iherb, så aner ikke om de har akkurat den på apoteket.

Ellers har jeg lurt på om jeg skal prøve en fra Dermalogica, siden jeg har god erfaring fra det merket.

Anonymous poster hash: 75dc3...e16

AnonymBruker
Skrevet

Har noen prøvd cliniderm sun face gel cream?

Anonymous poster hash: 49670...5e0

AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale både clindiderm light and matifying og la roche posay sin til ansikt.

Anonymous poster hash: 1b5f9...abf
  • Liker 1
Skrevet (endret)

MD Formulations Moisture Defense SPF 20 (dagkrem med solfaktor).

Jeg bruker denne som solfaktor og den gir meg verken kviser eller gjør huden blank. Elsker den! Visstnok (i følge hildechristina.com) er den ingen fullverdig solkrem, så om man lett blir brent eller skal være lenge ute i sterk sol bør man vel ha en ekte solkrem med høyere faktor, men ellers fungerer den supert. Jeg har sittet ute i solen i hele dag uten å bli brent :)

Endret av Tonje!
Annonse
Skrevet

Den beste jeg har testet så langt er

Priori Daily Defense Spf 25

Dette er en sokrem og dagkrem i ett for de med fet hud, mens de med tørr eller fuktfattig

hud kan kombinere denne med sin vanlige dagkrem.

Dermalogia Sun boosters er også veldig gode, finnes i matt og vanlig versjon og i

forskjellige spf etter hva du trenger, og disse skal da brukes under dagkrem for

beskyttelse og kan implementeres inn i den vanlige hudpleierutinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...