Gå til innhold

Gifte oss to ganger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har vært kjærester i 4 1/2 år og forlovet oss i november. Vi er begge straks 22 år og skulle etter planen gifte oss om fire år pga økonomi og planlegging. Men så har det seg sånn at vi begge har utrolig lyst til å gifte oss med en gang! I såfall vil det bli et meget lite bryllup på tinghuset med oss to og evt forlovere før vi reiser på to ukers "bryllupsreise".

Jeg lurer derfor på:
- Er vi for unge til å gjøre noe sånt?

- Har noen erfaringer med dette? Hvordan reagerte familie/venner?

- Hvordan opplevde dere bryllup nr. 1 vs bryllup nr. 2?

Anonymous poster hash: b58d6...20a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eks var forlover for noen som giftet seg på tinghuset vinterstid med påfølgende fin middag sammen med forlovere og deres ektefelle. På sommeren holdt de låvefest med grilling (innleide kokker) og band (brukte lasteplanet som scene). Det var veldig fin måte å gjøre det på. Jeg og min samboer var inne på tanken å gjøre noe liknende.

Skrevet

Dersom dere ikke feirer bryllup nr 1 med gaver om middag så ser jeg ikke noe i veien for en sikkelig feiring som blir bryllup nr 2. Meeeen dersom dere ønsker dere gaver osv til begge så ville jeg drøyet det til dere har råd til et sikkelig bryllup;)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere ikke feirer bryllup nr 1 med gaver om middag så ser jeg ikke noe i veien for en sikkelig feiring som blir bryllup nr 2. Meeeen dersom dere ønsker dere gaver osv til begge så ville jeg drøyet det til dere har råd til et sikkelig bryllup;)

Ønske seg gaver til TO bryllup? WTF!?

Anonymous poster hash: 5b390...a18

AnonymBruker
Skrevet

Min eks var forlover for noen som giftet seg på tinghuset vinterstid med påfølgende fin middag sammen med forlovere og deres ektefelle. På sommeren holdt de låvefest med grilling (innleide kokker) og band (brukte lasteplanet som scene). Det var veldig fin måte å gjøre det på. Jeg og min samboer var inne på tanken å gjøre noe liknende.

Takk for svar!

Gaver har jeg ærligtalt ikke tenkt på en gang! Skulle vi mottatt gaver ville det vært mest naturlig i bryllup nr.2, tenker jeg, men vi gifter oss virkelig ikke for gavenes skyld!

Skrevet

Takk for svar!

Gaver har jeg ærligtalt ikke tenkt på en gang! Skulle vi mottatt gaver ville det vært mest naturlig i bryllup nr.2, tenker jeg, men vi gifter oss virkelig ikke for gavenes skyld!

Men hvorfor bare ikke ha et sikkelig bryllup så en sikkelig fest?

Skrevet

Fordi økonomi?

AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi begge er studenter og dermed ikke har råd til å invitere til en stor fest nå, det har vi derimot om noen år, men vi ønsker å gifte oss før den tid.

• Liker 1
Skrevet

Du er for ung når du spør om du er for ung.

Skrevet

Er vi for unge til å gjøre noe sånt? Anonymous poster hash: b58d6...20a

Sorry, men om du føler du må spørre om det så er dere nok for unge... Men syntes ikkje 22 er for ungt sånn egentlig. Eg var 22 då me forlova oss, kunne gifta oss der og da var det ikkje for økonomiske grunnar. Virker som det blir meir og meir vanleg å gjere det slik, med eit lite bryllup, og så velsigning i kyrkja og stor fest seinare. Det hadde ikkje vert noko for meg eller min mann, men for andre så er det sikkert supert.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg synes ikke dere er for unge til å gifte dere. Jeg var 22 år da jeg ble gift. Dere har også vært sammen lengre enn det jeg og min mann hadde vært da vi giftet oss. Et ekteskap vil i de aller fleste tilfeller få både gode og dårlige dager. Man vet aldri på forhånd om det vil være flest dårlige eller gode dager. Det kan også være slik at mange dager er mest dårlige for den ene parten, eller omvendt. Dette mener jeg skjer mange uansett hvor gamle man er når man gifter seg. Det er med andre ord ingen garanti for at ekteskapet vil bli "lettere" å tre inn i når dere er eldre.

De to andre spørsmålene dine har jeg ingen erfaring med.

Skrevet

Vi var på deres alder da vi fremskyndet vielsen pga helseproblematikk i nær familie.

Ble viet på tinghuset, hadde et enkelt hageselskap (med spesifikasjon om at vi ikke ønsket gaver før neste år), og så hadde vi kirkevelsignelse og vanlig bryllup sommeren etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...