magolia Skrevet 9. juni 2004 #1 Skrevet 9. juni 2004 Jeg reiser til Tyrkia om en uke og har blitt anbefalt å prøve Tyrkisk bad. Hva er det egentlig.......? :-?
tuji Skrevet 9. juni 2004 #2 Skrevet 9. juni 2004 Jeg har det. Trodde det var et basseng eller noe, men det var det ikke. Vi kom inn i et stort, varmt rom med et stort marmor"bord" i midten. Langs veggen var det kraner med kaldt vann i. Først skulle vi bare sitte og svette litt. Så ble vi lagt opp på "bordet", og skrubbet. Da mener jeg virkelig skrubbet - ante ikke at det var mulig å ha så mye død hud. Så sendte mannen meg videre til neste mann, som vasket meg og knekte leddene mine både her og der, før jeg ble bedt om å sette meg ved veggen. Til slutt tømte han iskaldt vann over meg. Snodig, men ganske deilig opplevelse. Etterpå fikk jeg massasje, og før jeg visste ordet av det sto jeg på gata igjen, tummelumsk og glinsende av olje. Du kan få alle mulige behandlinger i tyrkisk bad, og jeg vil anbefale det. Det kan jo hende det ikke er likt alle steder.
magolia Skrevet 9. juni 2004 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2004 Er det ikke litt "skummelt" å utsette huden for denne behandlingen i forbindelse med ferie og mye sol?
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #4 Skrevet 9. juni 2004 Jeg har nettopp vært i Tyrkia,og tok Tyrkisk bad 1 dagen.Det var ingen som tømte KALDT vann på meg ,men lunkent.Det at du tar oljemassasje etterpå er godt for huden ,ikke bad eller dusj det vekk la det trekke godt inn. Jeg gikk på ettermiddagen 1 dagen og var bare litt i solen den dagen så jeg unnlot å dusje.Huden ble så deilig og pent brun ble jeg.anbefales,jeg reiser ikke til Tyrkia UTEN å gå på Tyrkisk bad.
Gjest Madam Felle Skrevet 9. juni 2004 #5 Skrevet 9. juni 2004 Det er kjempe deilig, men ta det så seint som mulig på dagen sånn at du ikke er i solen rett etterpå. La huden få vile natten over. Du vil få en finere og jævnere brunfarge.
tuji Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Jeg tok tyrkisk bad helt i begynnelsen av ferien, og det var nok lurt, for jeg fikk masse eksem senere. Da hadde ikke denne behandlingen vært noe å satse på. Gjør det først, så blir du kvitt all død hud og får et fint grunnlag for soling.
glaciera Skrevet 10. juni 2004 #7 Skrevet 10. juni 2004 Jeg har gjort det flere ganger i arabiske land. Det er kjempedeilig! Man kommer inn i et varmt fuktig rom med mange små vann kar med varmt og kaldt vann, og sitter og slenger, vasker seg, skravler... Man kan (og bør!) bestille kroppsskrubb, hvor en gammel kone skraper av deg døde hudceller til man rødmer. Åssen er det mulig at så mye blir igjen på huden når man skrubber seg jevnlig hjemme?! Så skyller man, tar kanskje litt bastu, får håret vasket. Etterpå hviler man ut i loungen, hvor en drikker te, skravler, kanskje får leggene eller mer vokset med sukkermasse. Det er veldig digg og morsomt. Og billig i forhold til spabehandlinger her hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå