Gjest Blomsterert Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 På menn og kvinner? Syns du forskjellene er ok, berikende eller vanskelige/slitsomme? Jeg spør fordi jeg oppfatter det sånn når jeg leser tråder her, at det ifølge kvinners innlegg er det lite forskjell. De vasker, rydder, oppdrar unger og har gode (eller dårlige) samtaler samt like verdier som syn på sex osv. Hvor er forskjellene på kjønn?
mandel92 Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Bortsett fra det biologiske mener du? Jeg mener at kvinner og menn er forskjellige, vi har forskjellige egenskaper og derfor forskjellige oppgaver her i livet. Menn er mer fysisk sterke, har oftere høyere iq, mens kvinner har høyere eq (sosial intelligens). Kvinner er mer omsorgsfulle av natur enn menn. Selvsagt finnes det unntak. Og det ene kjønnet er ikke bedre enn det andre. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Bortsett fra det biologiske mener du? Jeg mener at kvinner og menn er forskjellige, vi har forskjellige egenskaper og derfor forskjellige oppgaver her i livet. Menn er mer fysisk sterke, har oftere høyere iq, mens kvinner har høyere eq (sosial intelligens). Kvinner er mer omsorgsfulle av natur enn menn. Selvsagt finnes det unntak. Og det ene kjønnet er ikke bedre enn det andre. Det stemmer ikke helt. Det er riktignok flere menn enn kvinner som har svært høy intelligens, men det er også flere menn enn kvinner som har svært lav intelligens. Større variasjon blant menn, med andre ord. I gjennomsnitt er kvinner muligens litt mer intelligente. http://www.forskning.no/artikler/2012/desember/342600 Når det gjelder sosial intelligens, henger dette gjerne sammen med IQ. 2
Gorgonzola Skrevet 19. april 2014 #4 Skrevet 19. april 2014 På menn og kvinner? Syns du forskjellene er ok, berikende eller vanskelige/slitsomme? Jeg spør fordi jeg oppfatter det sånn når jeg leser tråder her, at det ifølge kvinners innlegg er det lite forskjell. De vasker, rydder, oppdrar unger og har gode (eller dårlige) samtaler samt like verdier som syn på sex osv. Hvor er forskjellene på kjønn? Hva er det egentlig du spør om? Hva jeg mener er forskjellen(e) eller hva jeg mener om forskjellen(e)? Dersom kvinner mener det kun er marginale forskjeller mellom kvinner og menn så skyldes det i så fall faktorer som fornektelse, navlebeskuelse eller dumhet. Du spør om hvor forskjellene på kjønn er? Vet ikke helt om jeg skjønte den men greia er at eksteriøret (pikk vs mus, hår vs glatt etc) er den minste forskjellen. Den suverent største forskjellen sitter mellom ørene. Menn og kvinner tenker, analyserer og konkluderer så forskjellig at det er blant annet derfor KG eksisterer. Det stemmer ikke helt. Det er riktignok flere menn enn kvinner som har svært høy intelligens, men det er også flere menn enn kvinner som har svært lav intelligens. Større variasjon blant menn, med andre ord. I gjennomsnitt er kvinner muligens litt mer intelligente. http://www.forskning.no/artikler/2012/desember/342600 Når det gjelder sosial intelligens, henger dette gjerne sammen med IQ. Menn er i den "heldige" situasjon at vi er godt representert i hele skalaen. Det gjelder bare å være i den riktige enden. I motsetning til kvinner så lager vi ikke et helvete og definerer det som et samfunnsproblem som ikke minst kvinner må engasjere seg i når vi både ser og erkjenner at en relativ stor andel av oss (menn) er "lost cases". Det skal dere være glade for.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Kvinner er mor teresa. Menn er psykopater. Anonymous poster hash: 4908b...f88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå