Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å se forskjellen fra den andre tråden om ufaglærte og timelønn lurer jeg på hva din timelønn er, og hva slags utdanning du har.

Anonymous poster hash: b42e6...3a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

323 kr, når ser bort fra bonus osv. Master i statistikk, jobber innen forsikring.

Anonymous poster hash: 26163...fd1
Skrevet

Snart ferdig med master i statsvitenskap og har skrevet under på kontrakt i et departement. Er en førstekonsulent stilling med lønnstrinn 52, slik jeg har forstått det tilsvarer dette ca 225 i timen.

Det er jo også greit å tenke på frynsegoder man har i tillegg da. Offentlig stillinger gir eks mer ferie, medlemskap i statens pensjon, trening i arbeistiden. Videre er jo bonus og hvilke tillegg man kan forvente seg. Det er jo sluttsummen som teller.

AnonymBruker
Skrevet

Snart ferdig med master i statsvitenskap og har skrevet under på kontrakt i et departement. Er en førstekonsulent stilling med lønnstrinn 52, slik jeg har forstått det tilsvarer dette ca 225 i timen.

Det er jo også greit å tenke på frynsegoder man har i tillegg da. Offentlig stillinger gir eks mer ferie, medlemskap i statens pensjon, trening i arbeistiden. Videre er jo bonus og hvilke tillegg man kan forvente seg. Det er jo sluttsummen som teller.

Et par spørsmål:

• På hvilken måte er det mer ferie et departement enn i andre jobber?
  • På hvilken måte er det mer bonus og/eller tillegg i et departement enn andre steder?

Skrevet

Et par spørsmål:

• På hvilken måte er det mer ferie et departement enn i andre jobber?
  • Svar: det er ikke mer ferie enn mange andre jobber. Jeg skrev litt uklart og mente vel mer at du har sikrere rammer for ferie. I enkelte bedrifter (privat) forventes det at man jobber mer og ikke alltid får like mye ferie som man egentlig har krav på. Dette er bare basert på min generelle observasjon med en far i privat næringsliv og mor offentlig.
  • På hvilken måte er det mer bonus og/eller tillegg i et departement enn andre steder?
  • Svar: jeg mente ikke at det var mer bonus eller tillegg i et departement, bare at man generelt burde tenke på hva man faktisk får. Noen jobber for eksempel mye natt og da er det jo uinteressant at grunnlønnen er 140, hvis du timelønnen din i snitt er 200 for eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...