AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Jeg har vært gravid med samboer flere ganger, men mister hver gang. Tok utskrapning etter nok en MA sist for fire uker siden. Jeg har ikke fått mensen tilbake enda, og for en time siden hadde vi oss. Han sa "jeg kommer jeg kommer", og han hoppet ikke av i svingen (vi har kun blitt gravide ved møysommelig planlegging, selv om jeg blir lett gravid når vi først prøver). En forglemmelse i kampens hete, og fordi vi stort sett alltid har vært prøvere. Altså... Jeg vil vente litt med å bli gravid igjen, men vil ikke risikere å redusere fruktbarheten ved å ta angrepille. Gjør man det? Jeg kan av forskjellige årsaker ikke bruke prevensjon som p-piller, og kondom klør jeg av. Vi har planer om å bli gravide på sikt, men akkurat nå orker jeg ikke og vil ha pause. Igjen... Dette med angrepille... Ødelegger det fertiliteten?Anonymous poster hash: b1cd2...a53
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 Før noen sier at vi bør bruke prevensjon, vil jeg understreke at et barn er noe vi ønsker og mer enn velkomment. Ingen krise om jeg blir gravid, men når man har vært gravid i over to år uten resultat vil jeg heller komme litt i gjenge igjen. Kroppen og psyken er utslitt etter alle disse mislykkede svangerskapene.Anonymous poster hash: b1cd2...a53
@laide^ Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Jeg tror ikke det har mye å si, dersom du ikke vil bli gravid akkurat nå så ville jeg tatt en pille nå og håpt den virket, for så å ikke tenkt så mye mer på det.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #4 Skrevet 19. april 2014 Nei, det ødelegger absolutt ikke fertiliteten Men hvorfor kan du ikke gå på ppiller? Jo, det er relevant ift medisiner som kanskje kan gjøre at du ikke mister ungen neste gang. Jeg kan ikke gå på ppiller eller lignende prevensjon, og dersom jeg ønsker å bli gravid, eller blir der, må jeg gå på medisiner ggjennom hele svangerskapet. Jeg vil fraråde deg å ha sex uten prevensjon hvis du ikke ønsker å bli gravid nå. Anonymous poster hash: 0dbec...a9f
Dunkel Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Det finnes kondomer uten latex på apoteket Er som regel latex folk klør og reagerer på.
Gjest Riskjeks Skrevet 19. april 2014 #6 Skrevet 19. april 2014 Man reduserer selvsagt ikke fruktbarheten hvis man bruker nødprevensjon. Hvor har du det fra? Bruk latex-frie kondomer, eller hopp av i svingen.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Man reduserer selvsagt ikke fruktbarheten hvis man bruker nødprevensjon. Hvor har du det fra? Bruk latex-frie kondomer, eller hopp av i svingen. Ingen steds, men det er jo noen som sier at gjentatte utskrapninger ikke er optimalt. Derfor tenkte jeg at tilsvarende gjaldt for angrepiller. Liker heller ikke å putte i meg så mye. Blir jeg gravid må jeg nemlig bruke plenty av medikamenter. Det får holde liksom. Du som lurte på p-pillene; jeg har en blodsykdom som gjør at faren for blodpropp er stor. Jaja. Dropper angrepille uansett. Det som skjer det skjer. Har jeg blitt gravid nå kommer jeg sikkert til å leve i fornektelse i mange uker. Kanskje det blir noe av når jeg "later som ingenting". Går til helvete uansett hvor fantastisk jeg følger "graviditetshåndboken". Mulig å senke skuldre og tenke på noe annet funker for meg.Anonymous poster hash: b1cd2...a53
Gjest Riskjeks Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Ingen steds, men det er jo noen som sier at gjentatte utskrapninger ikke er optimalt. Derfor tenkte jeg at tilsvarende gjaldt for angrepiller. Liker heller ikke å putte i meg så mye. Blir jeg gravid må jeg nemlig bruke plenty av medikamenter. Det får holde liksom. Du som lurte på p-pillene; jeg har en blodsykdom som gjør at faren for blodpropp er stor. Jaja. Dropper angrepille uansett. Det som skjer det skjer. Har jeg blitt gravid nå kommer jeg sikkert til å leve i fornektelse i mange uker. Kanskje det blir noe av når jeg "later som ingenting". Går til helvete uansett hvor fantastisk jeg følger "graviditetshåndboken". Mulig å senke skuldre og tenke på noe annet funker for meg.Anonymous poster hash: b1cd2...a53 Utskrapning er jo noe annet. Det er kirurgisk abort. Angrepillen er egentlig det samme som en p-pille, bare i høyere dose, med formål å stoppe kommende eggløsning (og dermed befruktning).
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Var nettopp til ul for å sjekke tarmer og nyrer. Legen sjekket livmor samtidig og sa jeg hadde en "veldig tykk slimhinne". Tykk slimhinne betyr vel at man enten venter mensen eller er gravid? Ul var på onsdag. Hvor lang tid bør det ta før mensen kommer dersom slimhinnene er "sprekkferdige"?Anonymous poster hash: b1cd2...a53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå