Gjest glamourgirl Skrevet 9. juni 2004 #1 Skrevet 9. juni 2004 For et års tid siden kom ei venninne til meg og ba meg holde av ei helg i juni. Hun var hoppende glad, skulle gifte seg! Vi var på det tidspunktet nære venninner, og hun sa flere ganger at jeg var den søteste og greieste og besteste venninna hun hadde. Vi hadde mye kontakt, jeg hjalp henne med planlegging og tips osv osv osv. Hun ble gravid og i den perioden hadde vi litt mindre kontakt, hun og sambo flytta ut av byen og det ble vanskeligere og treffes, jeg har ikke sett babyen, og det er min egen "Skyld" har hatt ei helg fri de siste 13 helgene. Uansett, jeg kjøpte kjole og sko til bryllupet, men invitasjonen kom aldri. Ikke så jeg noe i avisene heller, så jeg i det minste kunne sendt gave. Så får jeg høre at bryllupet har vært, den helga jeg satt av, og jeg har ikke hørt et pip. Er dette rart, eller er det vanlig? Er hun sur fordi jeg ikke har sett på babyen og er dette straffen? Skal jeg si noe??? Jeg skjønner ikke sånne jentegreier Glammy
Gjest Phair Skrevet 9. juni 2004 #2 Skrevet 9. juni 2004 Ønsker du å ha kontakt med henne da? Hvis ikke hadde jeg latt det være. Om du fortsatt ønsker å snakke med henne hadde jeg slått på tråden og spurt jeg. Og hvis hun forteller at det var pga. baby'n så får du ta det til etterretning.
Gjest GreenSky Skrevet 9. juni 2004 #3 Skrevet 9. juni 2004 Tja! I løpet av den tiden dere ikke har sett hverandre har dere hatt noen form for kontakt? F.eks telefon, sms og slikt? Gratulerte du henne da hun fikk babyen? Og har du forklart henne at du veldig gjerne skulle ha truffet henne men ikke har hatt tid, rett og slett?
Gjest glamourgirl Skrevet 9. juni 2004 #4 Skrevet 9. juni 2004 Jeg har sms'a, ja, og stadig tatt kontakt, men ikke fått svar, som regel. Nei, jeg sendte ikke gave til babyen da den ble født, fordi det skulle være bryllup og dåp kombinert kort tid senere, og jeg trodde jeg skulle dit... Men jeg sendte hilsen, selvfølgelig. Hun har ikke tatt kontakt med meg.
Suzy Skrevet 9. juni 2004 #5 Skrevet 9. juni 2004 Ganske pussig :o Men som Greeny sier; Har du hatt noe kontakt med henne som tilsier at du burde fått beskjed, eller har dere bare blirr borte for hverandre..? Syns uansett det høres litt rart ut. Jeg har da gode venninner jeg bare snakker med et par ganger i året, men som jeg likevel er god venn med og definitivt ville bedt i bryllup.
Gjest GreenSky Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Jeg har sms'a' date=' ja, og stadig tatt kontakt, men ikke fått svar, som regel. [/quote'] Da blir det noe annet! Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt en liten presang til babyen, men ikke dåpspresang. Så ville jeg skrevet et hyggelig lite brev med presangen. Tror ikke jeg ville gjort noe mer. Ikke gitt noen bryllupspresang, heller, men skrevet en gratulasjon i brevet, ville jeg nok gjort.
LilleBille Skrevet 9. juni 2004 #7 Skrevet 9. juni 2004 Høres rart ut.. Skikkelig dårlig gjort å ikke svare når du har tatt kontakt - men noen går veldig opp i sin egen verden når de flytter sammen/får barn osv.. og de som betydde noe før ikke passer inn i det "A4 livet" de har startet.. Jeg har også en del venninner som jeg kun møter et par ganger i året ... men som likevel er veldig nære.. Er man gode venner .. behøver man ikke møtes så ofte.. Ønsker du å fortsatt ha kontakt med henne.. må du vel innse at kontakten - hvertfall for tiden kun vil gå en vei.. - ellers ville jeg bare latt det skli ut i sanden og ikke gjort noe mer.
aline Skrevet 9. juni 2004 #8 Skrevet 9. juni 2004 Du kan jo også være pur ærlig med henne, kjøpe en liten ting til babyen og en ting til bryllupsgave, selv om det er for sent for selve dagen. Også kan du enten skrive ett brev som du legger ved, eller ringe henne, og forklare hvordan du har hatt det, hva du synes om at dere ikke har kontakt og at du ikke fikk vært med på hennes store dag, og kanskje spør om du har gjort noe galt? siden du ikke har hørt noe fra henne når du har sendt smser og slikt? Kanskje hun har missforstått ting og blitt sur, kanskje hun har "vokst utav" vennskapsforholdet, kanskje det bare har blitt rot... det er mange kanskjer og mange muligheter. Dersom du ønsker kontakt med henne, så ville jeg vært ærlig og tatt kontakt og funnet ut av ting. (du trenger jo ikke si at du er skuffet over at du ikke ble bedt, men bare snakk å se hva som skjer. eller skriv hvordan du føler det i forhold til å føle å ha "mistet" vennskapet)
Gjest glamourgirl Skrevet 9. juni 2004 #9 Skrevet 9. juni 2004 Jeg lener mot å la det renne ut i sanda ja. Hun er helt sikkert skuffa over meg, men jeg har ikke fått med meg hvorfor. Det blir stadig sånn tolke greier med de jentene der, vi var tre stykker som var venner, og jeg var alltid mellom-mann, for de to andre som alltid krangla og sutra til meg om hverandre. Nå kan jeg jko bare innbille meg hvilke historier de i ammetåke har kokt sammen om meg De fleste vennene mine er av typen med like travle liv som meg selv, og vi treffes når vi har tid. Da har vi det toppers, disse to er av typen som forventa daglige oppdateringer på alt som har skjedd og kommer itl å skje, og kanskje jeg trakk meg ubevisst unna og at det funka dårlig...
Gjest Fighter Skrevet 9. juni 2004 #10 Skrevet 9. juni 2004 Jeg ville gjort som Greensky foreslo. Send en gave og et brev. Da har du vært hyggelig og tatt kontakt på en ordentlig måte(sms'er kan glemmes eller bli borte i stress. det skjer ikke med gaver og brev), så får det være opp til henne å ta videre kontakt hvis hun vil det. Men hele greia høres merkelig ut, ja...
Suzy Skrevet 9. juni 2004 #11 Skrevet 9. juni 2004 Da vet du vel omtrent sjøl hva som har skjedd... Jeg tror nok uansett at jeg hadde sendt en baby-gave og deretter latt det hele renne ut - bare for å ha markert meg, men så er jeg litt sånn at jeg MÅ ha siste ordet også da :oops:
Gjest GreenSky Skrevet 9. juni 2004 #12 Skrevet 9. juni 2004 Uansett synes jeg det er teit å ikke svare på sms. Kanskje en eller to fordi en har det travelt, eller glemmer det, men ikke mange. Tydelig at det er noe.
Gjest glamourgirl Skrevet 9. juni 2004 #13 Skrevet 9. juni 2004 Rart det der når en skriver, så får en litt perspektiv på tingene. Jeg hedde det en periode for travelt til å treffe henne flere dager i uka. Så ble hun forelska, og jeg så jeg henne ikke på 7 mnd, og når hun fikk mere tid, forventa hun samme nesten daglige treff, det verken gadd jeg, eller hadde jeg tid til... jepp, så det har vel rent litt ut i sanda ja... Blir nok en gave, siste ordet må jeg jo ha :oops:
LilleBille Skrevet 9. juni 2004 #14 Skrevet 9. juni 2004 Jeg tror nok uansett at jeg hadde sendt en baby-gave og deretter latt det hele renne ut - bare for å ha markert meg, men så er jeg litt sånn at jeg MÅ ha siste ordet også da :oops: .. skriver under på den.. Det er greit å ha gjort ting skikkelig... bare sånn for å markere ...
Suzy Skrevet 9. juni 2004 #15 Skrevet 9. juni 2004 .. skriver under på den.. Det er greit å ha gjort ting skikkelig... bare sånn for å markere ... Også er det deilig å føle seg litt ovenpå og ha vist seg litt generøs overfor skrulla Ja, ja... jenter er jenter verst...
Gjest glamourgirl Skrevet 9. juni 2004 #16 Skrevet 9. juni 2004 Det er det jeg mener, jeg skulle vært mann, for jeg skjønner ikke damer
Gjest GreenSky Skrevet 9. juni 2004 #17 Skrevet 9. juni 2004 Velkommen i klubben! en av grunnene til at jeg har flest kamerater.
Gjest glamourgirl Skrevet 9. juni 2004 #18 Skrevet 9. juni 2004 Jeg også! Jeg har noen gode og nære "no-problem-venninner" og de elsker jeg over alt på jord! Jepp, the story goes on... Venninne tre tok kontakt med meg mandag, vi har holdt jevnere kontakt... Vi avtalte og treffes idag, samtidig har min søteste avtalt middag, kompis som lager mat skulle lage mat og ordne til oss. Samme klokkeslett som date med venninne, jeg melder og spør om vi kan framskynde litt, ikke svar.... Skal jeg da regne med at hun kommer til meg avtalte klokkeslett??? Eller skal jeg gå på middagen og la henne stå og ringe på hvis hun kommer??? :-x Skjønner ikke no....
Gjest GreenSky Skrevet 9. juni 2004 #19 Skrevet 9. juni 2004 HAN kompisen, eller? Han var litt jummy , men kanskje litt for kjekk etter min smak. Kan du ikke ringe til venninna di da? Mulig hun ikke har fått sms-en enda.
Gjest glamourgirl Skrevet 9. juni 2004 #20 Skrevet 9. juni 2004 8) Han kompisen ja... Meldte i går morges, siden har hun ikke tatt telefonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå