AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Vi flytter snart til naboblokken. Hvor lenge skal vi holde pus inne? Det er akkurat samme territorium, så det er ikke fare for at pus roter seg bort (og det er ikke lange veien), men hvor lenge er greit for at pus lærer seg å komme til riktig inngang når vi roper litt lenger opp i gata? Pus sitter alltid og venter utenfor til vi roper, og har aldri gått inn i oppgangen med andre eller naboer. Pus kan fint følge etter oss opp i gata hvis vi går dit (jeg testet for å se), men jeg vil være sikker på at pus forstår at vi har flyttet Anonymous poster hash: 33811...aa8
maria b Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 Du bør nok holde han inne de første ukene. Når du begynner å slippe ham ut, kan det være at du må hente ham inn ved den inngangen du bodde før.
Athene Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 Den bør holdes inne i tre uker. Men når det slipper ut igjen vil den høyst sannsynlig søke tilbake likevel, så det er bare å alliere seg med de som avertar gammelt hus. Vår ene hadde sin siste tur til vårt gamle hjem ca to år etter at vi flyttet... Den andre lærte det på dagen.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 Takk for svar. Jeg tenkte å holde han inne en måneds tid for å deretter slippe han ut og se om det går fint. Han må jo lære seg å gå ut av inngangen til inngangsdøren, så forhåpentligvis skjønner han at han skal inn dit igjen. Det er litt vanskelig å alliere seg med de som overtar leiligheten siden det er en blokk med mange naboer, men jeg har noen kjente som jeg kan be si ifra om de ser han sittende utenfor inngangen. Anonymous poster hash: 33811...aa8
Athene Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 Takk for svar. Jeg tenkte å holde han inne en måneds tid for å deretter slippe han ut og se om det går fint. Han må jo lære seg å gå ut av inngangen til inngangsdøren, så forhåpentligvis skjønner han at han skal inn dit igjen. Det er litt vanskelig å alliere seg med de som overtar leiligheten siden det er en blokk med mange naboer, men jeg har noen kjente som jeg kan be si ifra om de ser han sittende utenfor inngangen. Anonymous poster hash: 33811...aa8 Dersom han ikke kom hjem som han peide hev jeg katteburet i bilen og kjørte til vårt forrige hus. Fant han som regel utenfor døra der.... Det går helt fint, du vet jo hvor katten er
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 Dersom han ikke kom hjem som han peide hev jeg katteburet i bilen og kjørte til vårt forrige hus. Fant han som regel utenfor døra der.... Det går helt fint, du vet jo hvor katten er Bodde dere langt unna i det gamle huset? Ja, jeg vet hvor han er - på med skoene og hente han Anonymous poster hash: 33811...aa8
Athene Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 Bodde dere langt unna i det gamle huset? Ja, jeg vet hvor han er - på med skoene og hente han Anonymous poster hash: 33811...aa8 En liten kilometer. Men med en stor og bestemt hankatt var bur+bil beste løsning.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #8 Skrevet 18. april 2014 En liten kilometer. Men med en stor og bestemt hankatt var bur+bil beste løsning. Skjønner - vi flytter et halvt minutt unna, så det blir kanskje enda mer forvirrende for pus når vi skal bare inn en annen inngang. Men krysser fingrene og tenker positivt! Anonymous poster hash: 33811...aa8
Gjest Blomst83 Skrevet 18. april 2014 #9 Skrevet 18. april 2014 Vi flytta bare rett over hekken(bokstavlig talt),og når vi spurte dyrlegen så sa han at siden det var så nærme.Altså samma nabolag så trengte vi ikke å holde henne inne i noen uker først. Ikke det at det skader å gjøre det assa
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #10 Skrevet 18. april 2014 Vi flytta bare rett over hekken(bokstavlig talt),og når vi spurte dyrlegen så sa han at siden det var så nærme.Altså samma nabolag så trengte vi ikke å holde henne inne i noen uker først. Ikke det at det skader å gjøre det assa Aha - hvordan var din erfaring? Gikk pus feil eller kom hun til riktig sted når dere ropte? Anonymous poster hash: 33811...aa8
Gjest Blomst83 Skrevet 18. april 2014 #11 Skrevet 18. april 2014 (endret) Aha - hvordan var din erfaring? Gikk pus feil eller kom hun til riktig sted når dere ropte? Anonymous poster hash: 33811...aa8 Hun kom riktig sted Nå skal ikke jeg si at hun aldri gikk bort til nabodøra når vi ikke så,men vi hørte aldri noe fra naboen så jeg antar at det ikke var noe problem. edit:la til noe Endret 18. april 2014 av Blomst83
maria b Skrevet 19. april 2014 #12 Skrevet 19. april 2014 Den største utfordringen for deg (og pus), blir nok å holde ham inne 2-3 uker. Lykke til til dere begge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå