Gå til innhold

Enda ett tråd om angst og angst for eksen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende at jeg har skrevet her tidligere og det er mest sannsynlig at det er flere som er redd for eksene sine men jeg føler at jeg ikke burde være redd nå men er redd likevel.

Jeg har flyttet ut fra min eks samboer for 2 år siden. Det fikk skikkelig gale etter mye krangling og dårlige perioder i forholdet vårt. Han banket meg opp så jeg måtte rømme huset og siden har jeg ikke sett han eller hørt noe fra han heller. Gjennom en felles venn fikk jeg nå nylig høre at han fortsatt har følelser for meg og angrer på det han har gjort. Og han har også sagt at han skulle ønske at jeg var hans jente for alltid. Det synes jeg er litt ekkelt å høre nå med tanke på at jeg har mitt liv nå og har fått ny samboer og venter barn. Er redd han skal prøve å oppsøke meg, plage meg eller enda verre slå meg igjen eller drepe meg i hverste fall. Hvordan skal jeg klare å ikke være redd nå? Det er bare tanker som surrer og ødelegger lykken min. Jeg tror ikke han vil gjøre meg noe som helst men av og til er angsten litt for sterk. Sniker meg inn på profilen hans på Facebook bare for å ha kontroll hva han driver med. Er han ute med venner, er jeg redd han vil drikke seg full og oppsøke meg. Han er nemlig ikke helt god når han drikker. Han har ikke stengt profil så jeg kan se alt selv om vi ikke er venner. Noe råd?

Anonymous poster hash: 74952...440

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, meld deg på et selvforsvarkurs, og sørg for at det når han gjennom rykter? Poenget er at han skal få vite at det ikke er ufarlig å gå etter deg.

Anonymous poster hash: 2674c...a90
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lyst å skremme han på noen måte. Vil bare ikke at han skal oppsøke meg og hvordan kan jeg slutte å være redd for det? Det er egentlig veldig liten sjanse for at han vil gjøre noe. Det er angsten min som ikke vil slippe taket. Trenger hjelp å takle det uten å måtte søke hjelp andre steder. Håper det er flere som er i samme situasjon eller har vært. Som kan dele erfaringer

Skrevet

Att han angrer på det han har gjort høres jo bra ut. Kanskje han har lært av sine feil og blitt ett bedre menneske? Er det andre ting som ikke kommer frem her som får deg til å frykte noe fra han?

Gjest Blomsterert
Skrevet (endret)

Jo mer du tør, jo mer tak slipper angsten.

Gå kveldsturer (regner med du ikke liker det), tenk hele tiden at d u kontrollerer livet ditt. Ihvertfall ikke en voldelig eks.

Som du selv skriver, sjansen ER virkelig minimal for at han dukker opp nå.

Spesielt hvis han ikke har kontaktet deg, eller plaget deg på andre vis etter at det ble slutt. Angsten vil nok komme, men si til deg selv at en sånn taper som eksen din ikke skal få påføre deg den.

Så kan du jo som nevnte over, ta selvforsvarskurs.

Dette svarer jeg ut fra det du skrev.

Regner derfor ikke han har vært psyko og truet deg mm etter bruddet.

Så nå at du ikke har hørt fra ham etter bruddet. Du trenger nok ikke bekymre deg.

Endret av Blomsterert
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Utenom at han banket meg opp så er det ingenting annet som dukket opp før eller etter bruddet. Håper han har blitt ett bedre menneske. For hans del og for hans eventuelle nye dame i fremtiden. Han har vært mindre voldelig før han banket meg opp som å dytte meg eller bitchslappe meg. Han har også voldtatt meg en ett par ganger og truet med å slå meg dersom jeg nektet han. Men det var kun når han drakk. Ikke at det unnskylder han.

Men ellers så har han vært en snill men streng mann. Grunnen til at jeg er redd han kan oppsøke meg er fordi han gjorde det med en annen fyr som skyldte han penger. Reiste bare hjem til han og slo han ned. Ikke det at jeg skylder han penger eller slikt men han har på en måte bevist at han er i stand til å oppsøke folk på den måten. Det trenger ikke nødvendigvis ha noe med meg å gjøre, men likevel. Jeg ble tross alt mishandlet i ett forhold. Det er da normalt å ha reaksjoner. Er bare så lei av dette nå. Prøver å si til meg selv at; "skjerp deg! Hvis han ikke kom på døren din på to år så gjør han ikke det nå heller!"

Hjelper litt men så begynner jeg å tenke, gruble på hva han har sagt tidligere og prøver å finne en eller annen tegn på at han kan finne på å skade meg men kommer ikke på noe.

Før det ble slutt så sa jeg på spøk "kommer du til å drepe meg om jeg går i fra deg sånn som han mannen i avisen gjorde?" Så lo han bare og sa: "du kjenner meg såpass vel at ikke du går rundt å tror sånt om meg vel?"

Problemet her er at NEI jeg kjenner han ikke godt nok tydeligvis for jeg trodde aldri han kunne slå meg eller tvinge meg til å ja sex med han. Men så gjorde han det og det var et sjokk for meg som fremdeles plager meg. Jeg trodde nemlig han ikke var i stand til å kunne skade noen han var glad i. For en psykopat. Kjenner jeg begynner å bli sint å skrive om han. At han kunne gjøre sånt mot meg. Prøver å ikke være ett offer nå men av og til når jeg skal kjøre på jobb så gir jeg ekstra gass ut på hovedveien og nesten håper at han ser meg og ser hvor sint jeg er....

Ts

Gjest tinbjo1
Skrevet

Ts her.

Utenom at han banket meg opp så er det ingenting annet som dukket opp før eller etter bruddet. Håper han har blitt ett bedre menneske. For hans del og for hans eventuelle nye dame i fremtiden. Han har vært mindre voldelig før han banket meg opp som å dytte meg eller bitchslappe meg. Han har også voldtatt meg en ett par ganger og truet med å slå meg dersom jeg nektet han. Men det var kun når han drakk. Ikke at det unnskylder han.

Men ellers så har han vært en snill men streng mann. Grunnen til at jeg er redd han kan oppsøke meg er fordi han gjorde det med en annen fyr som skyldte han penger. Reiste bare hjem til han og slo han ned. Ikke det at jeg skylder han penger eller slikt men han har på en måte bevist at han er i stand til å oppsøke folk på den måten. Det trenger ikke nødvendigvis ha noe med meg å gjøre, men likevel. Jeg ble tross alt mishandlet i ett forhold. Det er da normalt å ha reaksjoner. Er bare så lei av dette nå. Prøver å si til meg selv at; "skjerp deg! Hvis han ikke kom på døren din på to år så gjør han ikke det nå heller!"

Hjelper litt men så begynner jeg å tenke, gruble på hva han har sagt tidligere og prøver å finne en eller annen tegn på at han kan finne på å skade meg men kommer ikke på noe.

Før det ble slutt så sa jeg på spøk "kommer du til å drepe meg om jeg går i fra deg sånn som han mannen i avisen gjorde?" Så lo han bare og sa: "du kjenner meg såpass vel at ikke du går rundt å tror sånt om meg vel?"

Problemet her er at NEI jeg kjenner han ikke godt nok tydeligvis for jeg trodde aldri han kunne slå meg eller tvinge meg til å ja sex med han. Men så gjorde han det og det var et sjokk for meg som fremdeles plager meg. Jeg trodde nemlig han ikke var i stand til å kunne skade noen han var glad i. For en psykopat. Kjenner jeg begynner å bli sint å skrive om han. At han kunne gjøre sånt mot meg. Prøver å ikke være ett offer nå men av og til når jeg skal kjøre på jobb så gir jeg ekstra gass ut på hovedveien og nesten håper at han ser meg og ser hvor sint jeg er....

Ts

Du er fortsatt et offer. Det er det du må slutte med.

Hvis du noen gang møter på ham, ikke ofr han en tanke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver ikke å være ett offer men er tydeligvis det. Tenker for mye på han generelt. Har null følelser for han da selvfølgelig. Jo kanskje jeg har følelser for han-sinne. Jeg vil egentlig han ska finne seg en dame og glemme meg. Det blir litt lettere for meg. Han er jo sex gal i tillegg. Har kjøpt masse sex før vi ble i lag. Har testet meg for alt både før og etter bruddet så er heldigvis frisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...