Gå til innhold

Svigermor mobbet vekta mi under familiemiddagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiste middag med svigers, mannen og ungene, onkel og tante da jeg fikk en slengkommentar i går kveld som satt meg helt ut. Da datteren min var ferdig å spise var hun kjapt på beina og skulle gå bak stolen min på vei til kjøkkenet (mellom stolen og veggen) for å sette fra seg tallerkenen. Jeg rakk ikke å flytte meg inntil bordet for å gi plass før svigermor sa høyt; "nn har lagt på seg sånn hun, at *datteren* kommer vel ikke forbi der en gang". Nervøs latter fra svigerfar....stillhet...

Jeg bet tennene sammen og stirret ned i tallerkenen for å holde maska. Ble så vanvittig flau. :( Orker ikke spise, og er bare kvalm. Vi er på hyttetur sammen (deres hytte) og jeg greier ikke å skjule hvor trist jeg er. Så jeg måtte lufte episoden i denne tråden for å få litt perspektiv på det.

Jeg overreagerer sikkert. Men har hatt spisevegring i mange år, og da blir man følsom. Jeg har også fortalt svigers at jeg aldri vil få et normalt og avslappet forhold til kroppen min, at jeg ikke orker kommentarer som går på kropp. "Har du gått ned", "har du gått opp" osv. osv. Orker det ikke!

For nå er jeg over 40, og har ikke lyst til å ha fokus på kropp lenger. Det finner så utrolig mye annet viktig som fortjener oppmerksomheten min. Og jeg trenger da ikke ha kroppen til en 20-åring lenger for å føle at jeg er bra nok!

Trodde jeg. Har nok gått opp 10 kg det siste årene tenker jeg. Bruker str 36, men svigers ble kjent med meg da jeg var 32/34, og har alltid gitt meg følelsen av at det er der jeg hører hjemme og da jeg er "fin". Da jeg var syk i fjor ble jeg veldig tynn igjen, og fikk da høre at jeg hadde vært flink til å slanke meg! Den svei, og det fortalte jeg i klartekst.

Likevel sitter jeg her nå og føler at påskestemningen forsvant som dugg for solen. Tenker på hvordan jeg kan bli tynn igjen fortest mulig, istedet for å kose meg med barna mine. Vet det er latterlig og egoistisk, men greier ikke heve meg over det. :(

Anonymous poster hash: eea7b...08b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hev deg over det for størrelse 36 er ingenting å skamme seg over!
Hallo i luken.. Skulle tro hun sa dette for bare purr f**n..
Virker nesten som om hun ikke har respekt for deg -.-

Anonymous poster hash: 61717...839
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, folk ass.

Men bare for å klarere; dine svigerforeldre er helt klar over alt dette med spisevegringen, og sagt i fra om kommentarer på kropp osv? For i så fall tror jeg at jeg hadde gjort ting klinkende klart ved middagsbordet at du ikke finner deg i bemerkninger på din kropp forran alle gjestene inkludert dine barn. Gjør henne så flau ove handlingene sine at selv forfedrene hennes rødmer!

Og... hva sa mannen din?

Anonymous poster hash: 3da19...645
  • Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager!

Du er størrelse small, og de prøver å få deg til å få anoreksi?

Hva f**** for en syk svigerfamilie er det du har?! Kutt kontakten snarest!!

Hvilken størrelse har de selv? Kommenter utseendet tilbake! Noe ala "Jaja, glad jeg ikke har rynkene dine"

Sleng igjen kjeften på den postkassa!!

Anonymous poster hash: b24ad...b87
  • Liker 12
Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. Utrolig dårlig oppførsel når du til og med har fortalt om dine tidligere problemer og sagt ifra tidligere. Jeg synes du skal kreve en unnskyldning og sette henne skikkelig på plass!

For øvrig har jeg hatt problemer med mat selv og vet hvor utrolig vondt det gjør å få kommentarer om vekta, og hvor mye det kan ødelegge. Klem til deg :klem:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Spesielt av hensyn til barnet ditt som ikke har godt av slike kommentarer på vekt,hun heller så hadde jeg tatt en real alvorsprat med henne, hvor alternativene var å holde kjeft eller miste kontakt med dere.

Du overreagerer ikke.

Jeg har aldri slitt med SF, og ville virkelig blitt satt ut av sånn oppførsel.

Jeg tror hun forsøker å gjøre deg vondt dessverre, hun virker jo manipulerende når hun sier slikt til en med tidligere SF, som i tillegg ikke skal gå ned mange kiloene for å kvalifisere for innleggelse igjen.

Du må for all del stå imot presset da din nåværende er sunn, i motsetning til før.

Anonymous poster hash: 729d9...4a3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, folk ass. Men bare for å klarere; dine svigerforeldre er helt klar over alt dette med spisevegringen, og sagt i fra om kommentarer på kropp osv? For i så fall tror jeg at jeg hadde gjort ting klinkende klart ved middagsbordet at du ikke finner deg i bemerkninger på din kropp forran alle gjestene inkludert dine barn. Gjør henne så flau ove handlingene sine at selv forfedrene hennes rødmer!Og... hva sa mannen din? Anonymous poster hash: 3da19...645

Jeg har fortalt i detalj hva jeg sliter med ja, og at det er noe man bærer med seg hele livet. Hver gang kommentarer om kropp dukker opp benytter jeg sjansen til å si akkurat hva jeg mener om kroppsfokuset, og hva det kan gjøre med folk. Ikke minst barn, som har store ører.

Men akkurat nå er kjernen den at jeg ikke syns jeg er like mye verdt selv, fordi jeg har lagt på meg. Greier ikke stå opp for meg selv akkurat nå, og ta det opp med henne. Og hun vet jo godt at jeg har issues med mat og kropp.

Mannen min har ikke sagt et ord. Han ser at jeg er trist, men blir vel mer provosert fordi jeg ikke er mitt vanlige sprudlende jeg. Oppfatter det vel som at jeg furter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. Utrolig dårlig oppførsel når du til og med har fortalt om dine tidligere problemer og sagt ifra tidligere. Jeg synes du skal kreve en unnskyldning og sette henne skikkelig på plass!

For øvrig har jeg hatt problemer med mat selv og vet hvor utrolig vondt det gjør å få kommentarer om vekta, og hvor mye det kan ødelegge. Klem til deg :klem:

Takk for klemmen! :) Det føles bare umulig å sette henne på plass nå dessverre, selv om jeg er enig med deg. Jeg er vanligvis ingen svak person, men akkurat det her er et tema jeg ikke har kontroll på. Det er så mange følelser der, og skam. Jeg greier ikke snakke med mannen min heller, forskjell vet at han liker meg tynn. Og oppi det føles denne tråden teit og latterlig, fordi ei dame i min alder burde greie å heve seg over såntm og ikke være så selvopptatt! Sukk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hun forsøker å gjøre deg vondt dessverre, hun virker jo manipulerende når hun sier slikt til en med tidligere SF, som i tillegg ikke skal gå ned mange kiloene for å kvalifisere for innleggelse igjen.

Du må for all del stå imot presset da din nåværende er sunn, i motsetning til før.Anonymous poster hash: 729d9...4a3

Ja, Hun syns tydeligvis det er på tide jeg får høre at nå bør jeg ikke legge på meg mer i hvert fall. Hun har alltid skrytt av hvor tynn jeg er, og forventer vel at jeg holde på tenåringskroppen på tross av alderen.

Ts

Skrevet

For en frekk svigermor!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Takk for klemmen! :) Det føles bare umulig å sette henne på plass nå dessverre, selv om jeg er enig med deg. Jeg er vanligvis ingen svak person, men akkurat det her er et tema jeg ikke har kontroll på. Det er så mange følelser der, og skam. Jeg greier ikke snakke med mannen min heller, forskjell vet at han liker meg tynn. Og oppi det føles denne tråden teit og latterlig, fordi ei dame i min alder burde greie å heve seg over såntm og ikke være så selvopptatt! Sukk.

Kjære deg. Ikke legg deg ned som en martyr, ikke syns så himla synd på deg selv. Du sier at svigers vet inderlig godt at du har slitt med spiseforstyrrelser. Og du sier at mannen din også vet det veldig godt. Men for faen, få dem til å holde kjeft da!! Du sier jo at du benytter enhver anledning hvor slanking omtales til å si din sanne mening om det. Så rett deg opp i ryggen din og fortell dem hvor skapet skal stå! Er det viktigere for deg å være martyr enn at barna dine ser at kvinner skal hundses tilbake til str 32 om de våger å legge på seg?

Anonymous poster hash: c8f11...94a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset hadde vi tatt det som en spøk, men er jo ikke alle som gjør det da..

Anonymous poster hash: c4d44...0ee
  • Liker 2
Skrevet

Å slenge ut en sånn kommentar som svigermoren din gjorde er IKKE greit, uansett hvilken størrelse du er! At du har en trøblete fortid med tanke på mat gjør det enda verre, og at hun sa det mens barna hørte på... Huff, jeg føler virkelig med deg, og skjønner at du har det ille. Jeg ville aldri dratt på hyttetur med svigers igjen! Håper du får sagt fra hva du mener, både til svigermoren og til mannen din. Jeg er helt satt ut!

• Liker 3
Skrevet

Størrelse 36 er ikke mye. Gratuerer med at du har klart å legge på deg 10 kg, det er kjempeflott! Du bør heller ha mer selvtillit nå, når du ikke lenger er tynn.

Aller først, så si i fra til mannen din hvorfor du er lei deg. Så han ikke tror det er noe galt i forholdet mellom dere to. Så sier du at du ikke ønsker å måtte omgås personer som sårer deg. Pakk sammen og dra fra hytta. Dere trenger ikke å feriere sammen med svigers. Spør svigermoren din om hvorfor dere drar, så sier du at du ikke vil være sammen med folk som ikke respekterer deg. Det er ikke bra, hverken for deg eller din datter.

• Liker 7
Gjest Chloe87
Skrevet

Hadde klappet til henne! Og du har str 36, slank, og hun vet du har slitt med spisevegring! For ei hurpe!

Skrevet

For ei kjærring! Skikkelig usmakelig kommentar.

For det første er det skikkelig dårlig gjort ovenfor deg som sliter/ har slitt med SF. I tillegg sier hun det forran alle sammen, inkludert dine barn. Jeg har selv slitt med SF og vet at slike kommentarer fester seg i minnet på små barn/ ungdommer (husker slike kommentarer meget godt fra min ungdom). Forbanna megge!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Str 36, du er jo superslank og helt sikkert veldig fin! Be mannen din om å stå opp for deg og sette henne på plass!

Jeg begynner nesten å tro du er utsatt for min eldre søster. Hun har vært på slankeren siden hun fikk det første barnet for 34-35 år siden og kan aldri holde kjeft når det gjelder kropp og vekt.

Anonymous poster hash: f3224...43f
Skrevet

Hva slags str er svigermoren din da?

Skrevet

For en uintelligent og usmakelig kommentar. Ekstra ille siden du har hatt spiseforstyrrelser, men frekt uansett. Hadde reist meg fra bordet og gått! Helst kleist døra igjen i samme slengen. Synes du bør fortelle henne at du ble såret av det hun sa og si at det er helt uakseptabelt å snakke slik til folk..

Forhåpentligvis får hun en liten lærepenge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...