AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Sitter med bolighus og tomt verd 2 og halv til 3 mill, Eneste lånet jeg har er 380 000. Jeg har 50000 på høyrentekonto . Videre er jeg 70%ufør med 8500 utbetalt pr mnd samt en 30 % jobb hvor jeg har utbetalt 8000 pr mnd. Garasjen under(til bil) har jeg mulighet til å leie jeg ut til 4000 i måneden. (Siste har ikke takket ja til det enda... er,tilbud fra en bekjent jeg kjenner godt......) Hva ville dere ha gjort? Anonymous poster hash: 60ca5...5c2
Miss Lucky Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 Leie ut garasjen for 4000kr i måneden? Ja det hadde jeg ikke stusset på 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 Leie ut garasjen for 4000kr i måneden? Ja det hadde jeg ikke stusset på Det er med tilsyn,dvs at jeg følger så godt med og jeg legger ikke skjul på at han som skal leie den har tilgang til dusj og kokemuligheter(i ny og ne,han har jo sin bolig lenger unna) i huset selv om det sies ikke noe om. Kjenner han som sagt svært godt,uten at jeg vil kalle oss for sammen.. Et raust tilbud,fordi det er meg og han kan komme og gå. Han er en fyr til å stole på og vet at han betaler høy overpris men kanskje jeg også ofrer meg litt her.. Ser det jo også slik at totalt sett blir det enklere å klare seg nå selv o,m andre kanskje ville kalle det avhengighetsforhold... Ts Anonymous poster hash: 60ca5...5c2
Miss Lucky Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 (endret) Nå falt jeg dessverre av lasset. Skal du leie ut garasjeplass til en bil eller skal du leie ut deler av boligen din som bosted ? Endret 18. april 2014 av Miss Lucky
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 Nå falt jeg dessverre av lasset. Skal du leie ut garasjeplass til en bil eller skal du leie ut deler av boligen din som bosted ? Jeg skal leie ut garasjen til en som kommer ofte på "besøk". NB: Vi har ikke eller kommer ikke til å ha sex bare så det er sagt. Ts Anonymous poster hash: 60ca5...5c2
Gjest Tris Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 Det er ikke lov å leie ut en garasje som bolig med mindre du har søkt om bruksendring og fått det innvilget. Jeg hadde derfor ikke anbefalt deg å gjøre dette, og dersom noen finner ut av det risikerer du anmeldelse og en stor solid bot. 3
Gjest Sanne__ Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 (endret) Det er ikke lov å leie ut en garasje som bolig med mindre du har søkt om bruksendring og fått det innvilget. Jeg hadde derfor ikke anbefalt deg å gjøre dette, og dersom noen finner ut av det risikerer du anmeldelse og en stor solid bot. Garasjen skal ikke leies ut som bolig,den skal kun huse bilen hans,men han har i tillegg tilgang til huset mitt(som en venn)hvor han iblant/vilkårlig låner dusjen og varmer seg mat Ts (Aj der forsvant anonymiteten men det er ik så farlig) Endret 18. april 2014 av Sanne__
Gjest Tris Skrevet 18. april 2014 #8 Skrevet 18. april 2014 Garasjen skal ikke leies ut som bolig,den skal kun huse bilen hans,men han har i tillegg tilgang til huset mitt(som en venn)hvor han iblant/vilkårlig låner dusjen og varmer seg mat Ts Hele situasjonen du beskriver høres egentlig litt merkelig ut. 4000,- pr mnd for å parkere bilen hos deg, være med deg, og neida dere skal ikke ha sex.. Hvorfor ikke bare si at du tar 4000,- for å leie ut et rom i huset, med adgang til kjøkken, bad, vask og med parkering? Til den prisen bør han jo ha adgang til boligen din en hel mnd. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #9 Skrevet 18. april 2014 Skjønner ikke hva du ønsker at vi skal kommentere... Ønsker du et ja eller nei til denne ordningen med denne fyren som du ikke har sex med, eller er det meningen vi skal kommentere det at du er ufør? Trenger du pengene, så bør du kanskje leie ut garasje/dusj/komfyr, da. Anonymous poster hash: f8037...4d7 5
Gjest Sanne__ Skrevet 18. april 2014 #10 Skrevet 18. april 2014 Skjønner ikke hva du ønsker at vi skal kommentere... Ønsker du et ja eller nei til denne ordningen med denne fyren som du ikke har sex med, eller er det meningen vi skal kommentere det at du er ufør? Trenger du pengene, så bør du kanskje leie ut garasje/dusj/komfyr, da. Anonymous poster hash: f8037...4d7 Først og fremst så BØR jeg jo ikke noe,vil bare vite hva ulike folk synes om den totaløkonomiske situasjonen,dernest opplegget. Og jeg BØR ikke leie ut et rom for det krever og ønsker han ikke,han vil kun ha litt selskap.Iblant samt plass til å mekke på veteranbilen. NB : Dette er midt i Oslo om det har noe å si, så vet ikke hva jeg kunne fått for garasjen ellers..,,andre som har peiling kanskje? Ts
Gjest Tris Skrevet 18. april 2014 #11 Skrevet 18. april 2014 (endret) Du kan jo ikke oppgi disse 4000 som inntekt, da vil du jo tjene mer enn 1G? Eller? Endret 18. april 2014 av Tris
Miss Lucky Skrevet 18. april 2014 #12 Skrevet 18. april 2014 Hvor mye du kan ta for å leie ut garasjen avhenger av hva folk er villig til å betale. Er ikke noe lov som sier maxpris. Men høres ut som det er noe helt annet enn garasjen du har planer om å leie ut og at denne garasjen bare er noe å skjule seg bak 1
Gjest Sanne__ Skrevet 18. april 2014 #13 Skrevet 18. april 2014 Du kan jo ikke oppgi disse 4000 som inntekt, da vil du jo tjene mer enn 1G? Eller? Jeg er 70ør og kan vel dermed tjene dette ? Selvfølgelig kommer jeg til å oppgi det! Ts
Gjest Sanne__ Skrevet 18. april 2014 #14 Skrevet 18. april 2014 Hvor mye du kan ta for å leie ut garasjen avhenger av hva folk er villig til å betale. Er ikke noe lov som sier maxpris. Men høres ut som det er noe helt annet enn garasjen du har planer om å leie ut og at denne garasjen bare er noe å skjule seg bak Og det er,,,,,? Nei ik noe annet her du. Ts
Adhara Skrevet 18. april 2014 #15 Skrevet 18. april 2014 Hvorfor i alle dager følte du for å poengtere at denne mannen er bare en venn og at du ikke skal ha sex med han? Hva har det med din økonomiske situasjon å gjøre? Forøvrig så ser jeg ikke helt problemet med at du skal leie ut garasjen din, det er vel penger som kommer godt med. 3
Gjest Tris Skrevet 18. april 2014 #16 Skrevet 18. april 2014 Jeg er 70ør og kan vel dermed tjene dette ? Selvfølgelig kommer jeg til å oppgi det! Ts Men gjelder ikke 1G for den inntekta du allerede har 8000,- jobb?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #17 Skrevet 18. april 2014 Først og fremst så BØR jeg jo ikke noe,vil bare vite hva ulike folk synes om den totaløkonomiske situasjonen,dernest opplegget. Og jeg BØR ikke leie ut et rom for det krever og ønsker han ikke,han vil kun ha litt selskap.Iblant samt plass til å mekke på veteranbilen. NB : Dette er midt i Oslo om det har noe å si, så vet ikke hva jeg kunne fått for garasjen ellers..,,andre som har peiling kanskje? Ts Om du blir støtt av at jeg bruker ordet BØR så beklager jeg det. Kanskje jeg heller burde skrive "Om du trenger pengene, så burde du kanskje VURDERE å leie ut...." Poenget mitt er at det er begrenset hva vi kan kommentere. Det er flott å ha penger på høyrentekonto, 16500 kr inn i mnd er sikkert greit nok, avhengig av faste utgifter og forbruk ellers. Det er du som best kjenner din situasjon, og hvordan en økonomisk situasjon er kan vi umulig si noe om uten å vite forbruket ditt også. Når det gjelder garasje, så ser man på finn at plasser i parkeringshus i Oslo sentrum leies ut til 500-2500 kr. Det finnes ingen regler for hva man kan ta, såvidt jeg vet. For 4000 kr så bør det nesten følge med lagringsplass (eller dusj og komfyr som du nevner i HI), for det er en rimelig stiv pris. Uansett hva du finner ut at du vil gjøre; Lykke til! Anonymous poster hash: f8037...4d7
Miss Lucky Skrevet 18. april 2014 #18 Skrevet 18. april 2014 Og det er,,,,,? Nei ik noe annet her du. Ts Da skjønner jeg ikke helt problemstillingen og heller ikke hva du egentlig vil ha svar på
Gjest Sanne__ Skrevet 18. april 2014 #19 Skrevet 18. april 2014 Men gjelder ikke 1G for den inntekta du allerede har 8000,- jobb? 8000 er jo for 30% arbeidsførdelen men jeg har jo lov å tjene noe utenom det og 4000x 12 er jo under 1G,, Ts
Snowblind Skrevet 18. april 2014 #20 Skrevet 18. april 2014 Jeg skal leie ut garasjen til en som kommer ofte på "besøk". NB: Vi har ikke eller kommer ikke til å ha sex bare så det er sagt. Ts Anonymous poster hash: 60ca5...5c2 Hva har dette med din økonomiske situasjon å gjøre? Om dere har sex eller ikke så kan vel ikke akkurat det forandre på så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå