AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 På grunn av nettbankenes restriktive åpningstider i påska sitter jeg nå uten penger i Storbritannia, og jeg lurer på om noen har forslag til hva jeg kan gjøre frem til nettbanken min åpner igjen etter helligdagene? Jeg har alt av mat og drikke, men i morgen skal jeg på ball, og jeg trenger fælt en kjole. Er det mulig å betale for noe i en klesbutikk ved å oppgi alt av kredittkortinformasjon (kortnummer, osv) i kassen? Dette ville vært et av foreldrene mine sine bankkort hvor det selvsagt er nok penger på, men jeg vil ikke kunne fysisk bruke selve kortet i butikken ettersom foreldrene mine bor i Norge... Vil dette fungere? Er det noen andre måter jeg kan betale i en butikk på? Dette er en utrolig kjip situasjon for meg, spesielt siden jeg har sett veldig frem til dette ballet. Forstår selvsagt at jeg selv er helt skyldig i denne situasjonen (skulle jo ha tenkt på at bankene ikke har åpent som vanlig i påska), men jeg setter uansett stor pris på alt av forslag! Anonymous poster hash: 77de4...f9d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 Kan du ikke få tilsendt penger via Western Union? Anonymous poster hash: e3422...ae1 1
Zilas Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 Alt etter hvor mye du skal bruke så ville jeg forsøkt å lånt av noen bekjente.. men antar at det ikke er mulig for da ville du vel gjort det. Western Union som hun over skrev er greit alternativ? Et annet ville vært å leie kjole.. Jeg vet det går an å leie smoking til menn etc.. så det burde vel være noe tilsvarende for damer?
Lista Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 Er det din britiske nettbank som har stengt i påska?
Mynona Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 Kredittkort? Du får overført mellom egne konti.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 TS her. Takk for svar! Det er min norske nettbank, Nordea, som har stengt i påska. Hvordan fungerer Western Union? Hvor lang er overføringstiden? Det er altså snakk om overføring fra en norsk nettbank til en annen. Å låne kjole eller penger fra noen her er nok ikke aktuelt, men takk for forslag om det også. :-) Anonymous poster hash: 77de4...f9d
Gjest Funky Punk Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 Litt OT, men hvorfor i huleste har nettbanken stengt i påsken?
Lista Skrevet 18. april 2014 #8 Skrevet 18. april 2014 Nettbanken til Nordea har da ikke stengt i påsken? Kundeservicen er oppe 24/7 også. MEN Nets har stengt, derfor går det ingen overføringer mellom banker i påska. Hvis Nordea har noe som heter for "straksbetaling" vil overføringer mellom deres kunder gå selv om det er helligdag. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #9 Skrevet 18. april 2014 Du kan jo ikke oppgi en annens konto nr og tro at det er ok. De vil jo ha pengene der og da. Anonymous poster hash: 28cf8...bdb
Lista Skrevet 18. april 2014 #10 Skrevet 18. april 2014 (endret) Nå har jeg nettopp chattet med Nordea, og det er mulig med straksbetaling. Innstillinger -> betalingsinnstillinger -> betalinger utføres med en gang. Dine foreldre fikser dette i sin nettbank, legger inn en betaling til deg og du har penger på konto umiddelbart. Jeg må si jeg forunder meg over hvor lite norske bankkunder vet om egen bank og nettbank. Endret 18. april 2014 av Lista 4
Jitrois Skrevet 18. april 2014 #11 Skrevet 18. april 2014 PM igjen. Tusen takk for svar! Lista: Beklager min ignoranse, men gjelder dette også hvis foreldrene mine overfører fra en annen bank (altså ikke Nordea) til min nettbank i Nordea? Eller må foreldrene mine ha nettbank i Nordea for at det skal kunne fungere?
Lista Skrevet 18. april 2014 #12 Skrevet 18. april 2014 Som jeg skrev litt lenger opp, så går ingen betalinger mellom banker på helligdagene. Foreldrene dine må ha Nordea for at straksbetaling skal fungere Betalinger mellom norske banker går via Nets, og de har ingen kjøringer på helligdager. Betalinger mellom kontoer i samme bank går ikke via Nets, og det er derfor mulig med straksbetalinger. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #13 Skrevet 19. april 2014 Min mor overførte penger til meg før påske, tror det var tirsdag, men de har enda ikke kommet. Er det litt merkelig eller må jeg bare vente til påsken er over? Når er det? Tirsdag neste uke? Anonymous poster hash: 0be03...823
Lista Skrevet 19. april 2014 #14 Skrevet 19. april 2014 Min mor overførte penger til meg før påske, tror det var tirsdag, men de har enda ikke kommet. Er det litt merkelig eller må jeg bare vente til påsken er over? Når er det? Tirsdag neste uke? Anonymous poster hash: 0be03...823 Hvis det var tirsdag skulle pengene kommet til deg på onsdag. Så lenge man overholder fristene på onsdagen får mottakeren pengene før påske. Hvis de ikke har kommet enda, vil du ha de på konto tirsdag morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå