Gå til innhold

Flytte med katt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig kjøpt hus. Det er to rasekatter som vi er kjempeglade i. Lurer derfor på om de skjønner at vi er de samme som skal bo med de i det nye huset? Det at hunder kjenner igjen stemmen og lukten viste vi men kan katter også sånt? Får helt vondt i meg hvis de tror at vi forlot de. Håper de vet at vi er de samme eierene deres som nå... :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virker som du tror katter er dumme... Katter er utrolig smarte og har sterke personligheter så de vet utmerket godt hvem dere er. Om kattene er ute til vanlig, så hold dem inne i det nye huset i 2-3 mnd før dere slipper dem ut så de venner seg til det nye huset

Anonymous poster hash: bd26f...ce1
  • Liker 2
Skrevet

Skriver som den over her,; kattene vet nok svært godt at det er dere som eier dem, og kjenner dere uansett hvor dere befinner dere. Bare sørg for å hold dem inne en stund etter flytting så de skjønner at de faktisk skal bo der, og ikke bare er på besøk, så går det sikkert kjempefint. Flyttet med 2 persere for 2 år siden og de vet fremdeles utmerket godt hvem vi er, og har skjønt at det er her de bor nå :) Intet problem.

Skrevet

Virker som du er dummere enn kattene

Skrevet

Takk for svar. Helt unødvendig å være frekk og komme med slike kommentarer. Det var bare ett spørsmål som jeg ikke var 100 % sikker på. Feiler folk da på dette forumet ? Bare frekke svar

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener TS. Tror du katter tenker at mennesker er mennesker liksom? At de ikke skjønner at vi er individer? :klo: Da skal du vite at om det er noen som virkelig skjønner forskjell på oss, så er det katter. De har sanser som vi bare kan drømme om, og både ser, lukter, hører og føler forskjell. Det er nok med et lite glimt, så vet de hvem vi er!

Jeg har et lite eksempel: Ute her er det noen "skur" som står på påler. Hvis man går på den ene siden, ser de som befinner seg på andre siden kun det nederste av beina på den som går forbi. Det er et område med mye trafikk, masse mennesker. Pusina mi er svært sky for andre folk når hun er ute, og kommer ikke fram med mindre det er "mamma" som er ute og tusler. Hun må ha ligget i noen busker og lurt da hun så det nederste av beina mine på andre siden av dette bygget (blant mange andres bein ;)) For så kom hun løpende rundt bygget og "ropte" på meg. Litt redd p.g.a alle andre, men mest kjempeglad fordi mor var ute! Et lite glimt av føttene mine midt i alle andre sanseinntrykk var altså nok til at hun var skråsikker på hvem det var. :)

De husker også svært godt! Jeg måtte reise fra gamlepusen min i omlag 1/2 år. Han var hos en venn som bodde i et stort blokkområde, og var ofte ute på verandaen der. Så en dag (altså etter 6 mnd.) kom jeg gående sånn 50 meter unna blant mange andre mennesker, og han ble helt vill, hoppet opp på rekkverket, mjauet og ble helt yr! Dette så han fra 5 etg. i et fremmed område.

Så du skal være viss på at pusene deres vet hvem dere er! :) Bare pass på å holde de inne de første ukene i det nye huset og slipp de ut gradvis under tilsyn, så de ikke roter seg bort. :)

• Liker 3
Skrevet

De kattene mine er jeg kjemperedd for så de slipper jeg ikke ut, de har ikke lyst å gå ut heller. Kun sitte på terrassen og sole deg når det er fint vær :)

Ja tror nok at katter er mer smartere enn enkelte tror ja. Puso vår er så smart at hun dytter skålen sin fremfor soverommet vårt når den er tom :D og har lært seg å åpne dører, bare hopper opp på dørhåndtaket :) vil bare at de skal ha det godt i det nye huset :)

Skrevet

Et lite glimt av føttene mine midt i alle andre sanseinntrykk var altså nok til at hun var skråsikker på hvem det var. :)

Har en veldig sky pus som ikke tør å nærme seg andre mennesker ute og han er veldig skeptisk til alle. Derfor blir jeg ofte veldig fascinert over hvordan pus kommer mjauende fram når han sanser at det er meg, fra lang eller kort avstand. F.eks selv når jeg bare åpner ytterdøra til blokka vår uten å rekke å si et eneste ord så hopper han fram og vet med 100% sikkerhet at det er "mamma". :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...