AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Kjæresten min er ofte dårlig til å holde avtaler. Vi bor i hver vår by. I går var avtalen at han skulle komme til meg på ettermiddagen/kvelden(han sa det da vi snakket sammen på tlf kvelden før). Vel, dagen og kvelden gikk, og han dukket ikke opp. Jeg sendte ham melding, ikke noe svar. Så prøvde jeg å ringe, ikke noe svar. Ringte vel et par ganger til i løpet av kvelden, fortsatt ingen svar. Da jeg prøvde å ringe ham i formiddag, var telefonen slått av. Først NÅ sender han meg plutselig melding med unnskyldningen at han hadde sovna på ettermiddagen i går, og ikke våknet før sent i går kveld. Og at han visstnok hadde glemt telefonen i bilen, slik at han ikke kunne snakke... Og dette er som sagt ikke første gang det skjer. Jeg er absolutt ingen kontrollerende masekjerring som ringer døgnet rundt og skal vite hvor han er, bare så det er sagt. Men når man har en avtale, burde man holde den, hvis ikke sier man fra så fort som mulig! Det er etter min mening vanlig folkeskikk, og handler om å vise hverandre respekt. Når han ikke dukker opp og jeg ikke får tak i ham, blir jeg både irritert (fordi han opptrer etter min mening respektløst), og også bekymret, fordi jeg blir redd for at det kan ha skjedd ham noe. Hvorfor er det så vanskelig å forstå det? Han bare kontakter meg i dag som om ingenting hadde hendt - hei, jeg sovna, og glemte telefonen min i går, liksom. Som om det var helt normalt og greit. Kjenner jeg er skikkelig lei av dette! Hva mener dere? Vi er forresten voksne mennesker, slutten av 20-årene/begynnelsen av 30-årene. Anonymous poster hash: 7e0b1...118
Thinkerbell. Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 Enig med deg i at dette er respektløst! Hva sier du til han om denne oppførselen? 3
Gjest Eurodice Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 En mann som ikke kan holde avtaler og ikke gidder å gi beskjed om årsaken før flere dager etter, ville fått reisepass av meg. 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 Man skal elske samme hva. Anonymous poster hash: 22fc8...175
Casall Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 Dette er ikke akseptabel oppførsel. Man holder avtaler med mindre noe veldig viktig dukker opp, og da sier man selvfølgelig i fra, helst før avtalen skulle ha funnet sted men i hvertfall lenge før neste dag. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 Jeg har vært sammen med en sånn før. Jeg ble helt sinnsykt frustrert, og det gjorde så vondt når han ikke dukket opp. Det gikk veldig ut over følelsene mine for han, og vi er ikke sammen lenger. Det var en lettelse å slå opp! Å slutte å stresse over det der lenger.... Anbefales, haha:p Anonymous poster hash: 78e0e...fce
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 Jeg har vært sammen med en sånn før. Jeg ble helt sinnsykt frustrert, og det gjorde så vondt når han ikke dukket opp. Det gikk veldig ut over følelsene mine for han, og vi er ikke sammen lenger. Det var en lettelse å slå opp! Å slutte å stresse over det der lenger.... Anbefales, haha:p Anonymous poster hash: 78e0e...fce Vil legge til at det sluttet han altså ALDRI med, uansett hvor mye jeg prøvde å få inn i hodet hans at det ikke kunne være sånn. Anonymous poster hash: 78e0e...fce
Gjest Eurodice Skrevet 18. april 2014 #8 Skrevet 18. april 2014 Man skal elske samme hva. Anonymous poster hash: 22fc8...175 Sier du det? Å være dørmatte er nok en drøm for mange, jeg mener en drøm for mange menn å ha. 4
Gjest BettyBoop Skrevet 18. april 2014 #9 Skrevet 18. april 2014 Kjæresten min er ofte dårlig til å holde avtaler. Vi bor i hver vår by. I går var avtalen at han skulle komme til meg på ettermiddagen/kvelden(han sa det da vi snakket sammen på tlf kvelden før). Vel, dagen og kvelden gikk, og han dukket ikke opp. Jeg sendte ham melding, ikke noe svar. Så prøvde jeg å ringe, ikke noe svar. Ringte vel et par ganger til i løpet av kvelden, fortsatt ingen svar. Da jeg prøvde å ringe ham i formiddag, var telefonen slått av. Først NÅ sender han meg plutselig melding med unnskyldningen at han hadde sovna på ettermiddagen i går, og ikke våknet før sent i går kveld. Og at han visstnok hadde glemt telefonen i bilen, slik at han ikke kunne snakke... Og dette er som sagt ikke første gang det skjer. Jeg er absolutt ingen kontrollerende masekjerring som ringer døgnet rundt og skal vite hvor han er, bare så det er sagt. Men når man har en avtale, burde man holde den, hvis ikke sier man fra så fort som mulig! Det er etter min mening vanlig folkeskikk, og handler om å vise hverandre respekt. Når han ikke dukker opp og jeg ikke får tak i ham, blir jeg både irritert (fordi han opptrer etter min mening respektløst), og også bekymret, fordi jeg blir redd for at det kan ha skjedd ham noe. Hvorfor er det så vanskelig å forstå det? Han bare kontakter meg i dag som om ingenting hadde hendt - hei, jeg sovna, og glemte telefonen min i går, liksom. Som om det var helt normalt og greit. Kjenner jeg er skikkelig lei av dette! Hva mener dere? Vi er forresten voksne mennesker, slutten av 20-årene/begynnelsen av 30-årene. Anonymous poster hash: 7e0b1...118 Han bruker deg bare eller prøver å fase ut kontakten med vilje. Han hadde ikke glemt mobilen. Hadde dette vært en engangsforeteelse skulle jeg trodd han, men når det skjer ofte? Ikke f... 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #10 Skrevet 18. april 2014 Kjæresten min er ofte dårlig til å holde avtaler. Vi bor i hver vår by. I går var avtalen at han skulle komme til meg på ettermiddagen/kvelden(han sa det da vi snakket sammen på tlf kvelden før). Vel, dagen og kvelden gikk, og han dukket ikke opp. Jeg sendte ham melding, ikke noe svar. Så prøvde jeg å ringe, ikke noe svar. Ringte vel et par ganger til i løpet av kvelden, fortsatt ingen svar. Da jeg prøvde å ringe ham i formiddag, var telefonen slått av. Først NÅ sender han meg plutselig melding med unnskyldningen at han hadde sovna på ettermiddagen i går, og ikke våknet før sent i går kveld. Og at han visstnok hadde glemt telefonen i bilen, slik at han ikke kunne snakke... Og dette er som sagt ikke første gang det skjer. Jeg er absolutt ingen kontrollerende masekjerring som ringer døgnet rundt og skal vite hvor han er, bare så det er sagt. Men når man har en avtale, burde man holde den, hvis ikke sier man fra så fort som mulig! Det er etter min mening vanlig folkeskikk, og handler om å vise hverandre respekt. Når han ikke dukker opp og jeg ikke får tak i ham, blir jeg både irritert (fordi han opptrer etter min mening respektløst), og også bekymret, fordi jeg blir redd for at det kan ha skjedd ham noe. Hvorfor er det så vanskelig å forstå det? Han bare kontakter meg i dag som om ingenting hadde hendt - hei, jeg sovna, og glemte telefonen min i går, liksom. Som om det var helt normalt og greit. Kjenner jeg er skikkelig lei av dette! Hva mener dere? Vi er forresten voksne mennesker, slutten av 20-årene/begynnelsen av 30-årene. Anonymous poster hash: 7e0b1...118 Det ville jeg nok bare gitt klar, tydelig og forståelig beskjed om at var uaktuell oppførsel første gang det hendte (selv om han nok ville ha forstått det selv - om det gikk timer og han var utilgjengelig ville både slekt, venner og sykehus vært oppringt.). Og om det skulle skje en "neste gang" så ville jeg bytta han ut med en ny og bedre utgave. Anonymous poster hash: ae11e...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #11 Skrevet 18. april 2014 Skjønt,som den over så tviler jeg på at han "sovna på sofaen" altså. Om han sov på en sofa så var det nok verken alene eller sin egen. Anonymous poster hash: ae11e...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #12 Skrevet 18. april 2014 Jeg var også sammen med en sånn dessverre. Vi hadde avtalt et klokkeslett han skulle komme, også når bussen var her, så var han ikke på. Fy fader så frustrerende. Så måtte jeg ringe og høre hvor det ble han da. Viste seg alltid at han bare hadde blitt sittende foran pcen og tenkte å ta en buss flere timer etter vi hadde avtalt UTEN å informere om det. Dessverre var dette bare starten på en oppdagelse av hvor mange dårlige egenskaper det går an å inneha, så det ble slutt for flere år siden. Anonymous poster hash: 29e94...302
Gjest BettyBoop Skrevet 18. april 2014 #13 Skrevet 18. april 2014 Jeg var også sammen med en sånn dessverre. Vi hadde avtalt et klokkeslett han skulle komme, også når bussen var her, så var han ikke på. Fy fader så frustrerende. Så måtte jeg ringe og høre hvor det ble han da. Viste seg alltid at han bare hadde blitt sittende foran pcen og tenkte å ta en buss flere timer etter vi hadde avtalt UTEN å informere om det. Dessverre var dette bare starten på en oppdagelse av hvor mange dårlige egenskaper det går an å inneha, så det ble slutt for flere år siden. Anonymous poster hash: 29e94...302 Ååh. Noen folk altså. Er det mulig
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #14 Skrevet 18. april 2014 Jeg har vært sammen med en sånn før. Jeg ble helt sinnsykt frustrert, og det gjorde så vondt når han ikke dukket opp. Det gikk veldig ut over følelsene mine for han, og vi er ikke sammen lenger. Det var en lettelse å slå opp! Å slutte å stresse over det der lenger.... Anbefales, haha:p Anonymous poster hash: 78e0e...fce TS her. Takk for alle svar. Jeg kjenner meg veldig igjen i akkurat dette innlegget! Jeg kan liksom aldri helt stole på om han kommer (ei heller om han kommer til avtalt tid), og det er vondt og frustrerende! Selv om han riktignok kommer de aller fleste gangene, har slike episoder skjedd såpass ofte at jeg liksom aldri tør helt å stole på om han kommer eller ikke... Vi har vært sammen i 1,5 år. Han sier han elsker meg, og vi har det veldig fint når vi er sammen. Men dette tærer veldig på forholdet/følelsene for min del... Han sier han bare "måtte" gjøre x og y. Han jobber mye, og sier aldri nei til sjefen når det gjelder å jobbe ekstra... Men meg er det tydeligvis greit å bare glemme... Blir lei meg og føler meg lite verd. Jeg har aldri brutt en avtale med ham, og svarer alltid på sms med en gang jeg ser dem, tar telefonen når han ringer osv. Jeg vet han sover tungt (det merker jeg jo når han sover her...), men å ikke våkne en hel kveld osv synes jeg er ganske rart. Har ingen grunn til å tro han ser noen andre, han er ikke spesielt sosial av seg - går mest i jobbing (han er håndverker) og alene-tid som lesing, PC osv. Anonymous poster hash: 7e0b1...118
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #15 Skrevet 18. april 2014 TS igjen - legger til at han sa han skulle ringe meg da vi snakket sammen i stad på sms, han skulle ringe meg "snart". Det er nesten 2 timer siden... Han skulle jobbe og fikse opp i den nye leiligheten. Men er det såå viktig at han ikke kan sette av 10 min til å ringe meg? Det hadde i alle fall jeg gjort, om det var jeg som hadde ignorert ham i 1 døgn! Jeg tror ikke akkurat han mener å være slem, han mener dette er "normalt". Han sier seg ofte enig i at han skal si fra hvis ikke han kommer, men det skjer jo igjen og igjen... Vi må nok ha en skikkelig prat, for dette orker jeg ikke lenger... Anonymous poster hash: 7e0b1...118
Gjest Lille-pus Skrevet 18. april 2014 #16 Skrevet 18. april 2014 Man skal elske samme hva. Anonymous poster hash: 22fc8...175 Nei, det skal man ikke. - det er nok av mennesker som lar seg selv gå til grunne i forhold som ødelegger dem som mennesker (vold, mishandling, utnyttelse). Så, til TS: Menn som har et så flytende forhold til avtaler er ikke verd å ta vare på for meg. Du velger selv om du mener det eksemplaret du kjenner er verd å ta vare på.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #17 Skrevet 18. april 2014 Nei, det skal man ikke. - det er nok av mennesker som lar seg selv gå til grunne i forhold som ødelegger dem som mennesker (vold, mishandling, utnyttelse). Så, til TS: Menn som har et så flytende forhold til avtaler er ikke verd å ta vare på for meg. Du velger selv om du mener det eksemplaret du kjenner er verd å ta vare på. Ja, vet det er mitt valg, men jeg spør dere her inne fordi jeg vil få bekreftet at det ikke er jeg som er hysterisk og vanskelig... Jeg føler meg litt sånn noen ganger når jeg konfronterer kjæresten med dette! TS Anonymous poster hash: 7e0b1...118
Gjest Lille-pus Skrevet 18. april 2014 #19 Skrevet 18. april 2014 Ja, vet det er mitt valg, men jeg spør dere her inne fordi jeg vil få bekreftet at det ikke er jeg som er hysterisk og vanskelig... Jeg føler meg litt sånn noen ganger når jeg konfronterer kjæresten med dette! TS Anonymous poster hash: 7e0b1...118 For meg er du ikke hysterisk og vanskelig, - det du forteller om å holde avtaler og å si ifra dersom noe kommer i veien... det er helt normalt. Jeg har også vært borti typen som ikke kan hverken kalenderen eller klokken, - han ble ikke gammel i min verden for å si det slik. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #20 Skrevet 18. april 2014 Jeg har også en slik eks. Det nyttet jo ikke å si noe heller. Siste gangen det skjedde gikk det 4 dager før jeg fikk noe respons og svar og da kun OK. Ingen forklaring, ingenting. Anonymous poster hash: ee9c1...256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå