AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Hei! Jeg lurer på en ting ang kredittsjekk/score. Jeg søkte boliglån og fikk det innviglet, fikk etter et par dager brev i posten om at banken har tatt kredittsjekk av meg og min score hvor 100 var veldig bra og jeg endte på score 8! Det er jo veldig dårlig! Dette skjønner jeg ikke? Jeg har hatt et kredittkort på 15.000,-, men det ble betalt ved forrige lønning. Jeg tjener 420.000,- i året og har av lån bare studielån på 250.000,-. Skjønner ikke da hvorfor min score er så lav? Jeg er 23 år, ingen betalingsanmekrninger, kredittkort etc. I tillegg skulle jeg søke nytt mastercard da jeg ikke er fornøyd med min nåværende bank og jeg synes det er kjekt å ha i forbindelse med reiser osv. Søkte ett på 10.000,-, men det ble avslått! Jeg skjønner ikke? Nå har jeg jo ingen lån utenom studielån og grei inntekt..? Noen som vet hvorfor? Anonymous poster hash: fdb23...651
pippip Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 Siden du er såpass ung og har studielån regner jeg med at du ikke har jobbet fulltid de siste årene? Likningstallene dine er da mest sannsynlig veldig lave, og det er en av hovedtingene som påvirker scoren.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 Siden du er såpass ung og har studielån regner jeg med at du ikke har jobbet fulltid de siste årene? Likningstallene dine er da mest sannsynlig veldig lave, og det er en av hovedtingene som påvirker scoren. I selvangivelsen fra 2013 har hadde jeg fast jobb og tjente over 400.000,- så jeg skjønner ikke helt.. Anonymous poster hash: fdb23...651
Miss Lucky Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 Både alder og flyttehistorikk trekker også ned 1
pippip Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 (endret) I selvangivelsen fra 2013 har hadde jeg fast jobb og tjente over 400.000,- så jeg skjønner ikke helt.. Anonymous poster hash: fdb23...651 Likningstallene for 2013 kommer ikke før skatteoppgjøret er klart, dvs tidligst juni. Frem til da er det 2012 som er siste året som vises på kredittsjekk. Og selv om 2013 hadde vært med så er det ikke nok med et bra år. I tillegg kan du slenge på lav alder og leier bolig, resultatet er lav score. Men du fikk jo boliglån. Og hvis du ønsker kredittkort er det bare å sende inn en lønnslipp som viser at du nå har fast jobb. Endret 18. april 2014 av pippip
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 Likningstallene for 2013 kommer ikke før skatteoppgjøret er klart, dvs tidligst juni. Frem til da er det 2012 som er siste året som vises på kredittsjekk. Og selv om 2013 hadde vært med så er det ikke nok med et bra år. I tillegg kan du slenge på lav alder og leier bolig, resultatet er lav score. Men du fikk jo boliglån. Og hvis du ønsker kredittkort er det bare å sende inn en lønnslipp som viser at du nå har fast jobb. Aha, da skjønner jeg litt mer Anonymous poster hash: fdb23...651
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 Både alder og flyttehistorikk trekker også ned Skjønner! Er bare 23 år og har kun flyttet en gang. Men skjønner litt mer nå Anonymous poster hash: fdb23...651
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå