AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Har dere folk i familien som kommenterer hvordan dere ser ut? Altså slibrige kommentarer om de synes dere ser slitne ut, har lagt på dere, er for tynne, kunne hatt større pupper, har strekkmerker osv? Synes så mange i slekta mi er frekke mot hverandre, og fokuserer på overfladiske ting! Nesten så de konkurrerer med hverandre i å se best ut, ha best karriere, tjene mest penger, osv osv. Hva gjør man med sånne?! Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Er det vanlig å være opptatt av kroppen til andre i slekta? Synes det er så vanskelig Anonymous poster hash: 42daa...f38
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 Du kutter de ut! Hvis de oppfører seg på denne måten så må det få konsekvenser for de. Hvorfor skal du holde ut bare fordi de er i slekt med deg? Anonymous poster hash: ac89f...601 4
LiilS Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 Kan ikke si jeg liker det, men slekten min gjør også det, dessverre. Det er derfor jeg som oftest prøver å holde meg unna dem så mye jeg kan, egentlig. Selvtilliten min er som regel ganske lav etter at jeg har møtt dem, og den er ikke noe særlig bra fra før, så føler ikke spesielt for å treffe folk som bare skal hakke ned på meg. Skjønner deg godt, jeg 1
Gjest tinbjo1 Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 Har dere folk i familien som kommenterer hvordan dere ser ut? Altså slibrige kommentarer om de synes dere ser slitne ut, har lagt på dere, er for tynne, kunne hatt større pupper, har strekkmerker osv? Synes så mange i slekta mi er frekke mot hverandre, og fokuserer på overfladiske ting! Nesten så de konkurrerer med hverandre i å se best ut, ha best karriere, tjene mest penger, osv osv. Hva gjør man med sånne?! Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Er det vanlig å være opptatt av kroppen til andre i slekta? Synes det er så vanskelig Anonymous poster hash: 42daa...f38 Gi klar beskjed om at du GIR FAEN.
Nutz Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 Jeg vokste opp i sånne omgivelser og pådro meg en spiseforstyrrelse. Jeg er nå 31 og sliter fortsatt... 2
Gjest Imaginary Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 "Hehe, ja, noe måtte jeg jo arve fra deg også!" Og så kutter du de ut. 3
Mkay Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 (endret) *opprydding* Endret 11. august 2014 av Mkay 2
pantora Skrevet 18. april 2014 #8 Skrevet 18. april 2014 Ikke alle familier er "sånn", men jeg tror det er "noen sånne" i alle familier! Det er dessverre ikke alltid det bare er å be de kutte det ut. Og selv om du ber de slutte å si sånn til deg, så må du sansynligvis fortsette å høre de snakke slik om hverandre (og det var en del av problemet ditt, sånn jeg forstår det?).
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #9 Skrevet 18. april 2014 Jeg vokste opp i sånne omgivelser og pådro meg en spiseforstyrrelse. Jeg er nå 31 og sliter fortsatt... Det er vel egentlig det som har skjedd meg også Sliter veldig med forholdet til kroppen min, og kunne aldri funnet på å f.eks sole meg med dem, eller gå veldig avkledt foran dem på sommeren av frykt for hva de kunne finne på å si. Til og med hvordan leggene mine ser ut har blitt nøye vurdert av en slektning.. Jeg føler rett og slett at ting som også ble sagt for flere år siden sitter igjen i hodet, jeg kommer meg bare ikke videre! Anonymous poster hash: 42daa...f38 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #10 Skrevet 18. april 2014 Tenk ut noen kommentarer du kan slenge tilbake? Altså, om noen sier du er for tynn, så svar noe sånt som: "Ja, det var ikke mer mat igjen til meg etter at du hadde spist," eller noe i den retningen. Ha noen gode svar i bakhånd, sånn at de skjønner at det ikke er ok. Om du ikke kommer på et godt comeback, kan du si med en forskrekket tone: "Hva var det du sa?!" Det bør lære folk en lekse. Utover det må du jobbe med deg selv, for å gi blaffen i det du sier. Det er til syvende og sist opp til deg om du tror på det når de påpeker "feil" ved deg. Om du er trygg nok på deg selv, spiller det egentlig ingen rolle. Jeg vet det er vanskelig, men det er det som gjør den store forskjellen Anonymous poster hash: 7ffad...03a 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #11 Skrevet 18. april 2014 Uansett hva de sier, så svarer du; "du snakker ikke sånn til meg". Har selv opplevd å bli trakkasert av brødre langt opp i voksen alder. Ingen av dem respekterer kvinner generelt og i stedet for å la dem ture på, fant jeg en måte å stoppe kjeften deres på. De er mer spake nå enn før. Men det føles litt for seint å lære voksne folk å ha folkeskikk, likevel: bedre seint enn aldri. Anonymous poster hash: 514b6...040
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 18. april 2014 #12 Skrevet 18. april 2014 "Nei, Calavi skal vel ikke ha kake hun, må vel passe på vekta". Helt fra jeg var rundt 12 år fikk jeg sånne kommentarer fra tanten - og til dels kusinen min. Det har aldri vært sårt for min del, bare veldig irriterende. Kusinen min er en del kraftigere enn meg, noe som tydeligvis har irritert tanten min helt fra vi var små. Jeg har aldri latt meg provosere, da kommentarene jeg har fått har vært så langt fra sannheten, men etterhvert som jeg ble eldre så lærte jeg meg også å svare.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #13 Skrevet 18. april 2014 Mine 5 tanter er sånn. Unngår de helt Anonymous poster hash: 6cf79...d0f
Eriks Skrevet 18. april 2014 #14 Skrevet 18. april 2014 Kjenner meg kun halvveis igjen, fordi jeg vanligvis får komplimenter fra slektninger. Men blir litt brydd av det fordi jeg føler det blir så falskt. At det bare er for å være hyggelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå