Gjest Badabing Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Jeg har dilla på (sunne) smoothies for tiden, men de er bananbaserte. Har gått tom for banan, og trenger noen tips. Hva liker du å ha i smoothie?
Pringle Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 (endret) Det må være banan i smoothie - eller proteinpulver - ellers blir det bare vann! Men jeg har en som er basert på cottage cheese, Strawberry cheesecake smoothie: Jordbær, 100 g Cottage Cheese Original, 100 g Lindahls - Rysk Yoghurt, 50 g Vaniljesukker, 6 gram Helmelk, 50 g Dette blir ett stort glass. Om du vil kan du knuse en Digestive-kjeks og ha i bunnen eller på toppen, for den riktige ostekake-opplevelsen. Endret 18. april 2014 av Pringle 2
Gjest Naria Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 Jeg har aldri banan i smoothie. Bruker bær, avokado, yoghurt naturell, kiwi, mango +++ Avhenger av hva jeg har tilgjengelig og har lyst på.
pinar Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 Hva med mango? Det gir litt av den samme kremete konsistensen som banan. Ellers bare putter jeg i absolutt alt av ymse bær. Syns og appelsin og ananas er godt i.
Gjest Badabing Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 Det må være banan i smoother proteinpulver - ellers blir det bare vann! Men jeg har en som er basert på cottage cheese, Strawberry cheesecake smoothie: Jordbær, 100 g Cottage Cheese Original, 100 gLindahls - Rysk Yoghurt, 50 gVaniljesukker, 6 gram Helmelk, 50 g Dette blir ett stort glass. Om du vil kan du knuse en Digestive-kjeks og ha i bunnen eller på toppen, for den riktige ostekake-opplevelsen. Så absolutt interessant ut, men vi lager helst sunne smoothies som vi har som mellommåltid. Fant en som var basert på frossen ananas, usøtet kokos og spinat som ble ganske god, og kokosen gjorde den faktisk litt kremet.
Pringle Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 Hva var usunt med min oppskrift? Jeg har forresten prøvd ananas i smoothie, og det gjør jeg aldri igjen. Hver sin smak, tydeligvis. 1
Gjest Badabing Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 Skal prøve å bytte ut bananen med avokado eller mango neste gang. Takk for tips
pinar Skrevet 18. april 2014 #8 Skrevet 18. april 2014 Hva var usunt med min oppskrift? Jeg har forresten prøvd ananas i smoothie, og det gjør jeg aldri igjen. Hver sin smak, tydeligvis. Hver sin smak ja Jeg syns det er kjempe godt i. Hvis man bruker hermetisk kan man ta litt av den saften og i smoothien. Ananas, banan og mango med noe kokos i for en pina colada effekt.
Gjest Badabing Skrevet 18. april 2014 #9 Skrevet 18. april 2014 Hva var usunt med min oppskrift? Jeg har forresten prøvd ananas i smoothie, og det gjør jeg aldri igjen. Hver sin smak, tydeligvis. Var ikke meningen å virke negativ, blir glad for alle tips! Bare tenker ikke på helmelk, sukker og kjeks som sunt, men jeg kjenner heller ikke til den typen kjeks så det kan jo godt hende den er det.
Pringle Skrevet 18. april 2014 #10 Skrevet 18. april 2014 Var ikke meningen å virke negativ, blir glad for alle tips! Bare tenker ikke på helmelk, sukker og kjeks som sunt, men jeg kjenner heller ikke til den typen kjeks så det kan jo godt hende den er det. Neida, oppfattet deg ikke som negativ! Kjeksen trenger du ikke ha med, men den nye nå er laget med solsikkeolje og ikke palmeolje, så det er da bare kaloriene igjen som et "ankepunkt". Det er en teskje vaniljesukker (etterhvert tenker jeg å lage mitt eget med vaniljestang og sukker); og helmelk inneholder jo alle melkens naturlige bestanddeler, og er bra både for konsistensen og smaken. Jeg kan ha en slik som mellommåltid innimellom selv om jeg slanker meg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #11 Skrevet 18. april 2014 Sunn smoothie: Vann, yoghurt naturell, matcha te, dadler, valnøtter, fersk spinat/grønnkål, ananas, mango, banan. Mest grønnkål eller spinat og vann, resten i små mengder. Litt enklere Vann, banan, fersk spinar eller grønnkål og frossen ananas. Godis-smoothie Yoghurt naturell, bær, banan. Anonymous poster hash: 73c83...252
Lillemø Skrevet 18. april 2014 #12 Skrevet 18. april 2014 Bruker å slenge i litt havregryn i smoothien om jeg er sulten.
Gjest Badabing Skrevet 4. mai 2014 #13 Skrevet 4. mai 2014 Sunn smoothie: Vann, yoghurt naturell, matcha te, dadler, valnøtter, fersk spinat/grønnkål, ananas, mango, banan. Mest grønnkål eller spinat og vann, resten i små mengder. Litt enklere Vann, banan, fersk spinar eller grønnkål og frossen ananas. Godis-smoothie Yoghurt naturell, bær, banan. Anonymous poster hash: 73c83...252 Nå lette jeg opp igjen denne tråden siden jeg har sett en del oppskrifter der de bruker matcha-powder. Hvor kjøper du det, hva smaker det og er det sunt?
Gjest BabyBlue Skrevet 4. mai 2014 #14 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Jeg liker en skikkelig kremet blanding uten klumper. Den skal ikke inneholde enkelte bær som jordbær og bringebær, for da blir den kornete. Ikke liker jeg yoghurt nedi heller... Kjøper inn: Frisk og rød, juice fra coop som inneholder fruktjuice fra vannmelon og bær osv. Den er ordentlig god! Gul smoothieblanding fra coop som inneholder papaya, annanas og mango. Så kjøper jeg enten frosen mango, eller så kjøper jeg mango som jeg fryser og hiver oppi blandingen. Mango smaker best av alt innen frukt og gir en kremet konsistens. Smoothiemixen kommer i små poser, så jeg hiver en pose oppi med ca. en halv mango, så øyemåler jeg hvor mye juice jeg vil ha oppi. Om det er for mye/for lite av noe tar jeg bare mer oppi. Skviser ofte en halv sitron nedi, liker ting litt surt og syrlig, men er ikke nødvendig. Ganske enkel, men ganske god og frisk. Har også en variant som smaker bananmilkshake... Da bruker jeg: Dadler, rundt 4 stk (husk å fjerne steinen da. Gjerne ta av skallet også). To frosne bananer, som er godt delt opp. Hvis ikke kan det herje ordentlig med mikseren. Rismelk med vaniljesmak (merket rice dream kan kjøpes på meny). Vaniljeekstrakt, om du vil ha en ekstra tydelig vaniljesmak. Også bare hiver jeg det oppi og ser hvor mye jeg trenger av ditt og datt, det ser man fort. Denne er ganske mektig og tung på kalorier, men er ypperlig før skole/jobb eller om man skal på en lang treningsrunde. Edit: mandelmelk kan forresten også brukes istedenfor rismelk, den kommer også med vaniljesmak noen plasser Endret 4. mai 2014 av BabyBlue
Djungelvrål Skrevet 4. mai 2014 #15 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Ernæringsmoothie til min litt for tynne tenåringsønn: Melk, biola eller yougurt En stor neve frosne jordbær eller andre bær. En banan 2 ss rapsolje eller en dæsj fløte 1 egg 1 neve mandler. Litt sukker (kan droppes, spes om du bruker biola eller yougurt med smak) Kjør lenge for å knuse mandlene, mandlene gir smoothien en deilig kremete smak og er rike på essensielle oljer og fiber. Endret 4. mai 2014 av KG dama
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #16 Skrevet 4. mai 2014 2 håndfuller med fryste bær. 1 banan 1 yoplait 0 % yoghurt Vann til ønsket konsistens. Veldig god Anonymous poster hash: b7fcb...883
Gjest Badabing Skrevet 6. mai 2014 #18 Skrevet 6. mai 2014 Jeg lager jo smoothie hver dag, og denne har blitt blant favorittene siden sist. Genial siden jeg er litt dårlig på å bruke grønne grønnsaker: GRØNN SMOOTHIE: 5 dl grønnkål 2,5 dl spinat 3 ts chiafrø 1 liten frossen appelsin 1 frossen banan 1,25 dl kokosvann 1,25 dl vaniljesoyamelk 1,25 dl isbiter
flaskepant Skrevet 6. mai 2014 #20 Skrevet 6. mai 2014 Bruker alltid Fun Light/ZerOh i stedet for juice.. Det funker supert! Bruker aldri melkebaserte ting oppi, da syns jeg det blir milkshake!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå