Gå til innhold

Kjøre bil med baby i fanget

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du ser ikke forskjell på at en 10-åring kjører bil, og en voksen?

Forsvarer ikke å kjøre med usikret baby i bilen, men det er tross alt bedre at en voksen kjører med usikret baby, enn at en 10-åring gjør det..

Politiet har ofte ikke ressurser til å rykke ut på sånt - man får jo ofte beskjed om at de ikke kan komme ved innbrudd/vold etc også. Kommer selvsagt an på politidistrikt.

Jeg har litt mer tiltro til politiet og tror de ville rykket ut hvis de fikk melding om noen som kjørte med et spedbarn på fanget! (eller, barn uansett alder)

Innbrudd og vold er nok saker som blir prioritert, pga alvorligheten i det. Jeg tror ikke man får beskjed OFTE om at de ikke kan rykke ut på slikt. Har du noe dokumentasjon?

Anonymous poster hash: bf044...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

Jeg har litt mer tiltro til politiet og tror de ville rykket ut hvis de fikk melding om noen som kjørte med et spedbarn på fanget! (eller, barn uansett alder)

Innbrudd og vold er nok saker som blir prioritert, pga alvorligheten i det. Jeg tror ikke man får beskjed OFTE om at de ikke kan rykke ut på slikt. Har du noe dokumentasjon?

Man hører jo stadig om saker der folk blir slått ned eller opplever innbrudd uten at politiet kan prioritere saken. Bare å google, står stadig om sånt i avisene.

Så det at noen ringer og sier de har sett en person kjøre med en baby på fanget, tviler jeg på at prioriteres hvis politiet har mye å gjøre. Vold og tyveri kan man få fengselsstraff for, mens kjøre med usikrede barn bare bot, så det sier jo noe om alvorlighetsgraden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs jo litt hvor man bor også. Jeg bor 40 minutters kjøring unna nærmeste lensmannskontor og der jobber det 5 polititjenestemenn. Det sier seg selv at utrykkinger er sjeldne. Den eneste gangen jeg har sett blålys var da noen fant en jerv som hadde vært død i et par uker (?)

Anonymous poster hash: 9bd58...2d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man hører jo stadig om saker der folk blir slått ned eller opplever innbrudd uten at politiet kan prioritere saken. Bare å google, står stadig om sånt i avisene.

Så det at noen ringer og sier de har sett en person kjøre med en baby på fanget, tviler jeg på at prioriteres hvis politiet har mye å gjøre. Vold og tyveri kan man få fengselsstraff for, mens kjøre med usikrede barn bare bot, så det sier jo noe om alvorlighetsgraden.

Men det er jo "bare" sakene i media vi får høre om. Det er så uendelig mange meldinger til operasjonssentraler rundt om i landet, hver eneste dag, så å konkludere med at politiet ofte nedprioriterer alvorlige hendlser ville jeg vært forsiktig med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Men det er jo "bare" sakene i media vi får høre om. Det er så uendelig mange meldinger til operasjonssentraler rundt om i landet, hver eneste dag, så å konkludere med at politiet ofte nedprioriterer alvorlige hendlser ville jeg vært forsiktig med.

Selvsagt, men politiet uttaler jo i forbindelse med slike saker at de har stor pågang/arbeidspress og ikke rekker alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt, men politiet uttaler jo i forbindelse med slike saker at de har stor pågang/arbeidspress og ikke rekker alt.

Og det stemmer jo sikkert det. Men de vil til en hver tid prioritere hva de mener haster mest. Og jeg tror ikke det er mange voldssaker det ikke rykkes ut på, sett i sammenheng med antall hendelser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De brukte mange timer på å stoppe ABB. Tipper de ikke møter opp i det hele tatt jeg.

Anonymous poster hash: 0bddc...acb

Ærlig talt. De brukte jo så lang tid for å få oversikt over situasjonen. De visste jo ikke hva som ventet dem på Utøya. Kanskje det hadde vært flere enn ABB? Jeg ser ikke helt hvordan du kan sammenligne dette med en bilfører som ikke har sikret ungen sin. Denne bilføreren er jo ikke til fare for politimennene. Ærlig talt.

Anonymous poster hash: e15fb...5f9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig boten/straffen for å kjøre bil med baby i fanget?

Noen som vet om videoer/animasjoner hvor man ser hva som skjer med babyen om man kolliderer?

Anonymous poster hash: 9dff3...042

Hvorfor lurer du på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor lurer du på det?

Rart spørsmål å stille på et diskusjonsforum. Hvorfor lurer du på hvorfor jeg lurer på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Politiet har ofte ikke ressurser til å rykke ut på sånt - man får jo ofte beskjed om at de ikke kan komme ved innbrudd/vold etc også. Kommer selvsagt an på politidistrikt.

Men ingenting av dette er argumenter for å slutte å varsle politiet når noen bryter loven.

Anonymous poster hash: 8a1fe...02b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer du på det?

Rart spørsmål å stille på et diskusjonsforum. Hvorfor lurer du på hvorfor jeg lurer på det?

Det synes ikke jeg. Måten du formulerte startinnlegget på genererte umiddelbart det spørsmålet hos meg. Av den enkle grunn at jeg faktisk tenkte at her lukter det i første rekke rapportering inn til moderatorene og dernest en push på forfølgelse, aka politianmeldelse.

Derfor.

De aller aller aller fleste av oss, enten vi er brukere på et forum som KG eller eksisterer ellers i verden ville ikke en gang tenkt tanken på å stille de spørsmålene fordi vi, i kraft av å inneha minst 80 i IQ, forstår at å kjøre bil med en baby på fanget er så hinsides risikabelt, dumt og ulovlig at vi trenger ikke en føkkings elektrisk impuls i hjernen for å hindre oss i å gjøre det. Mener bestemt det kalles ryggmargsrefleks (blant annet).

De samme folka (altså alle oss med quotient over "evneveik") gidder helle ikke fore deg med mulige videoer om galskapen. :opplyser:

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det synes ikke jeg. Måten du formulerte startinnlegget på genererte umiddelbart det spørsmålet hos meg. Av den enkle grunn at jeg faktisk tenkte at her lukter det i første rekke rapportering inn til moderatorene og dernest en push på forfølgelse, aka politianmeldelse.

Derfor.

De aller aller aller fleste av oss, enten vi er brukere på et forum som KG eller eksisterer ellers i verden ville ikke en gang tenkt tanken på å stille de spørsmålene fordi vi, i kraft av å inneha minst 80 i IQ, forstår at å kjøre bil med en baby på fanget er så hinsides risikabelt, dumt og ulovlig at vi trenger ikke en føkkings elektrisk impuls i hjernen for å hindre oss i å gjøre det. Mener bestemt det kalles ryggmargsrefleks (blant annet).

De samme folka (altså alle oss med quotient over "evneveik") gidder helle ikke fore deg med mulige videoer om galskapen. :opplyser:

Drakk du for mye vin eller? Les hva jeg har skrevet i tråden, så forstår du mer. Politianmeldelse faktisk... :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig å tenke på, men noen foreldre kjører faktisk med barn på fanget. Barnehagen oppfordret på et møte om å ta sikkerheten i bil på alvor, og kunne opplyse om at de ved gjentatte anledninger hadde sett flere kjøre avgårde med barna usikret på fanget. Da ringte de politiet, som tok kontakt med de det gjaldt pr telefon. Jeg skulle gjerne visst hva som sirkulerer i hodet på de som tar slike valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om dette gjentar seg, ring barnevernet.

Anonymous poster hash: 9bd58...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sitter på desken i en stor regionavis, og min jobb er å oppdatere nettavisen. Følger av den grunn bedre med på hva politiet holder på med enn de fleste; jeg snakker med operasjonssentralene flere ganger hver dag. Avisen min sitt dekningsområde på tre politidistrikter, og alle disse er ute flerfoldige ganger hver dag. På innbrudd, trafikkulykker, branner, ordensforstyrrelse og forskjellig. Ikke alle disse tingene er svære, dramatiske ting. Mitt intrykk er at politiet (hos oss) er veldig flinke til å rykke ut, og har gode ressurser til dette.

Klart det kan skje at dersom mye skjer samtidig, at politiet på prioritere. Men at politiet ikke har tid til å komme når man opplever ran og innbrudd og slik, det tror jeg hører til skjeldenhetene.

Jeg opplever heller at ressursmangelen gjelder for etterforskning, der ofte ting kan ta veldig lang tid, og endel henlegges.

Anonymous poster hash: f7cb3...9e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... du kaller meg altså evneveik? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva som skjer? Ungen flyr frem i fronten på bilen, knekker gjerne nakken på veien, og gjennom ruten om den knuser.

Man trenger vel ingen animasjon for å forstå det?

Man får lattlige 2000kr i bot og to prikker på førerkortet.

Ikke hvis man krasjer....

Anonymous poster hash: b90e6...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm... du kaller meg altså evneveik? :lol:

Han kan ikke være vel bevart, håper bare han var full på påskeaften. ;)

Jeg satte pris på videoene dine, har sendt dem til de som kjører med babyen på fanget. Takk :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Derfor.

Måten startinnlegget var formulert virket mer som at TS ønsket noe å slå i bordet med, ovenfor noen de kjenner. Du virker å ha litt skrudd virkelighetsoppfatning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten startinnlegget var formulert virket mer som at TS ønsket noe å slå i bordet med, ovenfor noen de kjenner. Du virker å ha litt skrudd virkelighetsoppfatning.

Takk for oppklaring og "komplimenter". Ja, jeg er stein hakke gæern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...