Theya Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Ja, da har det skjedd.. Brudd med samboer over 10 år, og må nå tenke praktisk. Noe som er veldig vanskelig i denne perioden. Vi eier leilighet sammen, og vet den kommer til å bli solgt fort og til en god del mer enn vi gav for den.. Så får nok 300.000 fra dette, men vil spare desse til en evt fremtidig bolig.. Har funnet en fin leilighet, og per nå har jeg ikke bil, så budsjettet blir laget deretter.. Er det noe jeg har glemt? Er uføretrygdet og har derfor ingen mulighet til å øke inntekt.. Inntekt: 12000 Husleie : 3000 Strøm : 800 TV/internett : 500 Mobil : 300 Transport: 300 Mat/Husholdning : 2500 Hundemat ect : 1000 (nei, det er ikke et alternativ å ikke ha hundene) 8400 i faste utgifter slik jeg har regnet det. Da har jeg fortsatt mulighet til å spare 2500 kr mnd i buffer, og likevel ha en liten rest på kortet til evt klær eller lignende.. Ser dette overkommelig ut?
Gjest Tingelinling Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 (endret) - innboforsikring - linser - trening - klær - ferie - frisør - medisiner og lege - presanger - dyrlege og hundeutstyr Endret 18. april 2014 av Tingelinling
Zilas Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 (endret) Er uføretrygdet og har derfor ingen mulighet til å øke inntekt.. Jeg ville fremdeles undersøkt litt.. Nå vet ikke jeg hvorfor du er ufør, men en ting du kanskje kunne gjort var å svare på sånne spørreundersøkelser på nett. Vet at dama gjør det (vi er studenter), og da sparer hun seg opp til gavekort på 500 i slengen titt og ofte. Tror den siden hun er medlem på heter YouGov. Det blir jo sikkert ikke vannvittige summer av det, men kan sikkert brukes hvis du har lyst til å unne deg noe mens du er på stramt budsjett. Redigert: jeg tror heller ikke dette er noe nav ville hengt seg oppi, og du kan jo faktisk lett øke din egen inntekt med 10 % Og det må være noe av det minst utmattende man kan gjøre for penger. Videre tror jeg faktisk det er helt nødvendig å finne en måte å tjene penger på (eventuelt bruke mindre), ettersom du har glemt en hel del utgiftsposter, tenk kategorien annet i luksusfellen. Forsikring, egenandel helse, reise, frisør (hvis du ikke klipper deg selv), bursdager/selskap, sikkert lurt å sette av noen hundrelapper til buffer hver måned dyrlege er dyrt (vurder forsikring på dyra), møbler/hvitevarerer kan ryke, jul/nyttår er ikke gratis.. I tillegg ville jeg faktisk invistert litt i egenpleie trening/utseende, ettersom det gjør deg mer attraktiv på markedet igjen (veit det er kynisk, men sånn er livet). Så kan du heller spare pengene fra salg av hus, til du treffer en ny mann, da har du litt cash å legge på bordet til huskjøp Endret 18. april 2014 av Zilas
Gjest Blomst83 Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 Husk innboforsikring. Det har jeg brent meg på. Sjekk også om du har mulighet for bostøtte
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 Bostøtte. Jeg ville undersøkt alternative former for transport. Selvom 300 kr ikke er mye i måneden, så blir det alikevel litt når årene går. TT-kort, scooter elker el-sykkel fra Hjelpemiddelsentralen? Hvis du orker kan "arbeid" som mytery shopper e.l. være greit. Til jul og bursdag kan man ønske seg hundefôr eller tur til veterinær.Anonymous poster hash: f0559...7fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå