Gå til innhold

Hotell: Bo lukseriøst og dyrt, eller billig men mindre flott?

36 stemmer

1. 1. Hva foretrekker du på ferie?

• Bo på billigst mulig hotell, uten noen form for goder
      2
    • Bo på ett dyrere (lukseriøst) hotell, med mange goder
      12
    • Et sted midt i mellom (Billig, men helt greit)
      22

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva foretrekker dere når dere er på ferie? Unner dere dere selv å bo lukseriøst på ferier? Hvor viktig er hotellet?

Jeg skal snart ut å reise til en storby kombindert med sol og bad, og klarer ikke å bestemme meg for hvilket hotell vi bør satse på.

Bør vi bruke litt ekstra penger på hotell og få flere goder? (basseng, utsikt, kvalitet, interiør, service mm.) eller bør vi heller prioritere pengene på shopping mm. for å så heller bo på et helt ok hotell (uten disse godene)?

Mange tenker at man bare skal sove der, men.. det er ikke alltid sant. De dyrere hotelle har jo ofte bedre beliggenhet, service, mat, hygiene osv.

Anonymous poster hash: 6f924...540
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Spørs litt på hvor man reiser.

Skal jeg til en typisk syden destinasjon, så bryr jeg meg ikke så veldig mye om hvordan hotellet ser ut, for der bruker man jo alle dagene ute ved stranden uansett. Skal jeg til New York derimot bruker jeg heller mer penger på hotellet slik at man får god utsikt, god beliggenhet, basseng på taket mm. :wow:.

Hvor skal dere?

Gjest tinbjo1
Skrevet

Jeg har vært på mange ferier, og finner alltid gode hoteller til en grei pris. Er jo litt spørs hvor man drar også.

Skrevet

Jeg er et lite luksusdyr på reiser og bor gjerne lukseriøst. Men jeg liker ikke å betale mye, så jeg surfer nettet etter tilbud. Med andre ord: ja, takk, begge deler: billig og lukseriøst. Da velger jeg også ofte reisemål som er billige nettopp for å kunne gjøre dette. Ikke for det, jeg gjør det i f.eks London også. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beliggenheten er det viktigste. Så lenge rommet er rent og greit med eget bad, er det ikke mange "goder" jeg gidder betale ekstra for. Men betaler ekstra for en god beliggenhet vs en dårlig.

Anonymous poster hash: c3a4b...9d7
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Vi skal til Los Angeles i sommer. Byen er jo så himla stor, og dersom vi skal bo sentralt på ett noenlunde flott hotell i West Hollywood eller Beverly Hills så koster det minst 1500 kr natten. Er det verdt det?

Jeg tenker litt sånn at vi burde kanskje unnet oss det også, når vi først skal dra dit :danse: Kjedelig å bo på ett nedslitt motell liksom..

ts

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Takk for svar.

Vi skal til Los Angeles i sommer. Byen er jo så himla stor, og dersom vi skal bo sentralt på ett noenlunde flott hotell i West Hollywood eller Beverly Hills så koster det minst 1500 kr natten. Er det verdt det?

Jeg tenker litt sånn at vi burde kanskje unnet oss det også, når vi først skal dra dit :danse: Kjedelig å bo på ett nedslitt motell liksom..

ts

Da ville jeg garantert spyttet inn litt ekstra i potten for ett flott hotellopphold! Heldig!! :jolie:

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker nesten alltid bra beliggenhet fremfor standard; men om forskjellen på bra og slitt er lav og begge er innenfor komfortsonen, velger jeg gjerne det litt dyrere. Jo mer jeg skal være på rommet, jo mer er jeg villig til å betale.

Skrevet

det viktigste for meg er pris, beliggenhet og renslighet. jeg vil betale minst mulig, men har jo noen krav til hotellet også selvfølgelig. det er viktig for meg med sentral beliggenhet så jeg kan bruke beina mest mulig. gangavstand til stranda om jeg er i varmere strøk eller til Oxford Street om jeg er i London f.eks. det er også viktig at hotellrommet er rent og at det har eget bad. minimum 3stjerners hotell. interiøret er jeg ikke så opptatt av da jeg ikke tilbringer særlig mye tid inne på hotellrommet, men er jo et pluss om det er litt moderne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også opptatt av pris og beliggenhet. Jeg har f.eks vært i Barcelona to ganger. Den ene gangen bodde vi på et bra hotell utenfor sentrum og måtte ta bane, den andre gangen bodde vi i et "backpacker reir" på Las Ramblas. De koster like mye og jeg trivdes absolutt best andre gang. Det er noe med å være der man vil være.

Anonymous poster hash: 0642e...d7a

Gjest Magdalene
Skrevet

Vi bryr oss aldri om pris når vi bestiller hotell. Vi vil kun ha det beste.

Skrevet (endret)

Heller hostel enn hotell. ;)

Joda, jeg skjønner dere til en viss grad, men for min egen del så har det uaktuelt å bo på hotell 90% av tiden jeg har vært ute å reist. Da må det enten være fordi det ikke finnes noen, fordi det er like billig (haha, det skjer ikke ofte) eller fordi jeg reiser sammen med noen. Har bodd på Hostel i Hollywood også, null problem -og du kan jo fint leie enerom, man trenger ikke sove på sovesal osv.

Den store forskjellen? Du må (kanskje) legge på og ta av ditt eget sengetøy, og bære bagasjen din sjøl.

Jeg skjønner ikke poenget med fancy hoteller. De fleste hosteller har både frokost , rene rom og god service. Ja har til med oppkevd tv på rommet, basseng og sjøutsikt.

Sover dere bedre fordi senga koster 4-5 (og opp til det latterlige) ganger mer? Er ikke poenget å dra ut å oppleve stedet man har reist til, ikke sløve på et hotellrom?

Endret av Colargol
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser heller ikke poenget med "pene" hotellrom eller TV. Se på TV og ha pen seg kan jeg gjøre hjemme. På ferie er jeg bare innom for å dusje og sove.

Anonymous poster hash: 0642e...d7a

Skrevet

Kommer an på ferieformen. Skal jeg reise lenge og pengene skal vare lenge, så bor jeg billig. Budsjettet vil jo til en viss grad avgjøre valget: Velger jeg å bo dyrt, blir det tilsvarende mindre å burke på shopping og opplevelser. Bor jeg billig, kan jeg unne meg en deilig middag på en dyr restaurant innimellom, og få litt "luksusfølelse".

Har bodd på Waldorf Astoria i NY, og jeg har bodd på et bittelite hotell i Indonesia hvor innholdet i frokosten var avgjort av om hønsene som gikk på tunet utenfor (og delvis på kjøkkenet) hadde lagt egg eller ikke. Vil vel kanskje påstå at jeg triveds best på sistnevnte hotell.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor man skal og om jeg har vært der før sånn at jeg er kjent og kan gjøre et valg ut fra det. Da jeg var i LA bodde vi på et Days Inn Motel og var mer enn OK. Hadde valgt et trygt nabolag. Det er så mye å bruke penger på en sånn tur og du kommer til å være veldig lite på rommet, vi var ihvertfall nesten ikke der, så jeg hadde ikke brukt penger på et dyrere hotell der ihvertfall.

Anonymous poster hash: b875c...7c3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg foretrekker å bo sentralt i forhold til det jeg skal gjøre så jeg ikke må ta kollektivtransport eller taxi bare jeg skal utenfor døren. I syden betyr det max 5-10 minutt gå-avstand til stranden og i storbyen betyr det sentrumskjernen.

Hotellet skal være rent og helt. Maten på hotellet interesserer meg lite - jeg spiser ikke der likevel. Luksus får jeg sjelden eller aldri brukt likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker å bo sentralt i forhold til det jeg skal gjøre så jeg ikke må ta kollektivtransport eller taxi bare jeg skal utenfor døren. I syden betyr det max 5-10 minutt gå-avstand til stranden og i storbyen betyr det sentrumskjernen.

Hotellet skal være rent og helt. Maten på hotellet interesserer meg lite - jeg spiser ikke der likevel. Luksus får jeg sjelden eller aldri brukt likevel.

LA er så stort at man er fullstendig avhengig av bil uansett hva man skal, så der nytter det dessverre ikke å tenke sånn.

Anonymous poster hash: b875c...7c3

Gjest Blondie65
Skrevet

LA er så stort at man er fullstendig avhengig av bil uansett hva man skal, så der nytter det dessverre ikke å tenke sånn. Anonymous poster hash: b875c...7c3

Beklager at jeg ikke forstod tråden din slik at du var interessert i andres erfaringer.

Skrevet

Beklager at jeg ikke forstod tråden din slik at du var interessert i andres erfaringer.

Tror ikke det var TS som svarte deg.

Selv bor jeg gjerne luksuriøst på tur, men er en grense for hva jeg gidder å betale - noe avhengig av hvilken type tur det er. Avslappingstur med kjæresten krever bedre hotell enn heisatur med venninnegjengen. Ellers er som noen har nevnt beliggenhet enda viktigere. Hjelper ikke med fjongt hotell dersom det er langt unna alt du vil se og gjøre.

Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

For meg så spørs det veldig hvor jeg skal og hvem jeg reiser med. Skal til Thailand en tur til vinteren og da har jeg spandert på meg unødvendig mye luksus. Samtidig så reiser jeg alene, og da tilbringer jeg mye mer tid på hotellet enn jeg vanligvis ville gjort.

Skal også en tur til London i mai, der har vi tenkt beligenhet over standar, da det eneste vi gjør på hotellet er å sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...