Gå til innhold

kameraten til samboeren min har forlatt oss

majan

Anbefalte innlegg

ja det er så utrolig trist. vi fikk telefon i dag at de hadde funnet han igår. Han hadde hengt seg :-( .

Det er så grusomt og tenke på at vi ikke får se han igjen, ungen hans på 6 år, og familien hans.

Vi gruer oss veldig til begravelsen. men har funnet ut at det er en fin måte og si farvel på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Far til 2

Var han gift eller samboer når dette skjedde ?

Årsaken til at jeg spør er at jeg leste at mange samværsforeldre gir opp livet etter et samlivsbrudd.

Far til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Far til 2, du er rett og slett bare ufin - det finnes tydeligvis ingen grenser for hvilken anledning du velger å dra frem dine fanesaker. Hva spiller det for rolle? Det har skjedd noe tragisk, som har mye å si for mange rundt uansett omstendigheter. Finn et annet forum å male fanden s(ammen med alenemødre) på veggen.

Til innsender sender jeg en stor klem - dette er en av de tingene som aldri helt vil leges, og som minner oss på at vi aldri må glemme å strekke oss langt for å møte medmennesker og ta vare på hverandre. Grusomt at slikt skjer. Aner ikke hvordan man setter inn ikoner her, men jeg ville sendt deg masse trøst hvis jeg kunne.

Ta vare på hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Far til 2

Det var da litt av et svar 2ne.

Det som har skjedd er fryktelig tragisk. Men OM ! (og det er slett ikke sikkert) at tragedien har skjedd i forbindelse med et samlivsbrudd synes jeg det er riktig å fortelle at dette skjer altfor ofte.

Desverre er innlegget til majan slettet når jeg skriver dette og jeg vet derfor ikke hva som stod der. Men om vi ikke finner årsakene til slike tragedier kan vi heller ikke gjøre noe med dem i fremtiden.

2ne sier at det som har skjedd er tragisk, men det spiller ingen rolle mht årsaken ? Som sagt er jeg enig i at saken er tragisk. Veldig tragisk. Spesielt for det lille barnet som skal vokse opp uten pappa'n sin. Men å finne årsaken slik at det kan gjøres noe for å forhindre tilsvarende igjen må da være et mål for de fleste. OM !! det har skjedd etter et samlivsbrudd betyr det kansje at vi alle kan forsøke å gjøre noe for å forhindre slike hendelser i fremtiden.

Far til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Jeg fikk ikke forståelsen av at du var slem, far til 2. Tenkte at du kanskje hadde personlige grunner til å spørre om det du gjorde.

Det er utrolig trist å leit å jeg satt lenge i går kveld å tenkte på å skrive et svar, men jeg kom ikke på noe. Jeg er lei meg på deres og alle de som blir berørt sine vegne :dagensrose: Var med og begravde en god venninne som døde på lignende måte. Det var utrolig trist, spesiellt da hennes sønn på 4 var der. Men jeg har i dag gode føleser med at jeg var der, jeg fikk sagt farvel på en god måte :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde skjønt jeg skulle skrevet det enda tydeligere.

Poenget er ikke at det ikke spiller noen rolle om noen tar livet av seg etter et samlivsbrudd. Poenget er at det var ikke poenget her, og det MÅ være mulig for deg svare på innlegg uten å dra inn samvær/brudd problematikken som du er svært opptatt av. For eksempel rett og slett bare respondere på det som står.

Chrizzy, jeg sa ikke han mente å være slem. Jeg sa jeg syntes det var ufint i denne situasjonen.

At det er tragisk og at ingen av oss ønsker slikt skal skje kan vi kanskje være enige om? (Eller skal vi flisespikke litt på det også? Altfor mange ungdommer tar sitt eget liv på grunn av ymse problemer også. Spisevegrere, enslige eldre osv. Det er ikke mindre unødvendig.)

Så derfor:

Jeg nøyer meg med å forholde meg til det innsenderen valgte å dele med oss, og uttrykke medfølelse i den situasjonen.

Selvsagt en unødvendig, ubegripelig sorg for de som sitter igjen - uansett hvordan omstendighetene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for mange gode trøstehilsner. nei dette er ikke lett. tenker på han hele tiden, stakkars tenk hva han har gått igjennom uten at vi rundt har forstått noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva annet jeg kan gjøre en å gi deg en :klem:

Det er vanskelig og vondt.

koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...