Gå til innhold

Hvordan få opp slim? (Litt ekkelt for noen kanskje)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bronkitt og mye slim i lungene. Drikker rikelig og tar slimløsende for å få opp slimet, men problemet er at jeg får det ikke ut! Jeg får det opp baki svelget, står og hoster, harker og brekker meg, men det sitter dønn fast og jeg ender opp med å måtte svelge. Jeg vil så gjerne bare få alt dritten ut av kroppen! Noen som har noen tips?

Anonymous poster hash: 3d396...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje det hjelper å gurgle halsen med vann før du hoster og harker, og at slimet lettere kommer opp da?

Anonymous poster hash: ce10c...e56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bronkitt og mye slim i lungene. Drikker rikelig og tar slimløsende for å få opp slimet, men problemet er at jeg får det ikke ut! Jeg får det opp baki svelget, står og hoster, harker og brekker meg, men det sitter dønn fast og jeg ender opp med å måtte svelge. Jeg vil så gjerne bare få alt dritten ut av kroppen! Noen som har noen tips?

Jeg tar meg en glovarm dusj og får opp mye da. Så bøyer jeg meg ned og da renner det ut mye lettere.. Ellers er det å hoste og harke og snyte seg som gjelder. Noen vanvittige halsøvelser/brekningsfremkallelser for å få faenskapet ut... ja er nærmest som jeg spyr det ut.. det er harde/seige klumper som gummi..

Anonymous poster hash: bbbcd...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme hjelper litt,et dampbad (fyll vasken med varmtvann og heng et håndkle over hodet.)

Samt bisolvon som er reseptfritt på apotek.Jeg bruker det ofte, har astma og alleri..Kjenner godt til slimdannelse :/

Drikk vann/saft og unngå melk da det gir mer slim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Bronkyl på apoteket. Det er reseptfrie brusetabletter som er til bruk ved kronisk bronkitt og løser opp ganske tøft slim langt nedi hals og lunger. Følg pakningsvedlegget til røret er tomt.

Bøy deg litt forover når du skal hoste og prøv gjerne å hoste opp ting mens du står i dusjen og får varmet opp luftveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- sett deg frambøyd med hendene i fanget, og ta dype innpust.

- om du er i form kan det hjelpe med lett fysisk aktivitet, f.eks. gå i trappa. Dette vil kunne være slimmobiliserende.

- drikk vann før du hoster

tenk at du skal ta det gradvis. slimet må få komme opp litt og litt (det må løsne-flyttes-fjernes)

Anonymous poster hash: 6b6f8...437
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for tips. Problemet er ikke å få slimet opp, har det bak i svelget, men får det av en eller annen grunn ikke ut i munnen.

Fysisk aktivitet funker ikke enda, jeg har fortsatt høy feber så er ganske medtatt.

Jeg spurte på apoteket hva de anbefalte av slimløsende og har tatt miksturen de anbefalte, men om det ikke blir bedre til lørdag får jeg heller prøve Bronkyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ha ryggen rett og kryss armene over brystkassa men ikke klem på brystkassa, og host. Lærte det når jeg jobbet med en fyr som har en medfødt lungesykdom og da mye slim i lungene. Han måtte gjøre det mange ganger for dag. Det funker på meg når jeg er tett i brystet.

Anonymous poster hash: 11d0b...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ligger liksom mellom nesa og halsen baki svelget?

Jeg pleier å lage vakuum for å få "sugd" det ut. Klarer ikke helt å forklare hvordan, men prøver. Tar foran på tunga bak tenna oppe. Bak på tunga nedover og drar inn med nesa samtidig som jeg sperrer nesa. På en måte. Da blir det vakuum som drar slimet fremover.

Æsj det hørtes ekkelt ut.

Anonymous poster hash: da803...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har min dypeste medfølelse, har samme elendigheten. Bronkyl løser opp slimet så det kommer opp lettere, jeg bruker også saltvannsspray i nesa i forsøk på å løsne litt så jeg får snytt det ut, da snyter jeg meg med det samme jeg har sprayet.

Det kommer også lettere opp etter en dusj, prøv å kok opp vann som du kan ha i en bolle og puste inn dampen. Et håndkle over hodet så holder du lenger på dampen...

Anonymous poster hash: ea64a...eaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...