Gjest HappyWaffle Skrevet 17. april 2014 #1 Skrevet 17. april 2014 skal sette opp budsjett nå. er alene, ingen bil. leier leilighet. skrik ut det dere mener burde være oppsatt har div gjeld her og der også, skal jeg sette de opp samlet eller hver for seg? hver for seg er vel mer oversiktlig?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #2 Skrevet 17. april 2014 Leie Transport (kollektivkostnader) Matvarer Underholdning (restaurant, kino, fest, blader) TV (dersom du betaler kabel/parabol) Internett (dersm dette ikke er inkludert Strøm (dersom det ikke er inkludert) Telefon Sparing Gjeld (samlet per mnd) Klær Grunnen til at TV og internet ikke bør følge underholdning, er fordi TV og internet gjerne er abonnement og det er greit å ha et underholdningspunkt som du vet du kan stramme helt inn på ved behov. Gjør det oversiktig. Jeg ville ikke hatt "uforutsette utgifter" punkt, men pump heller på sparingspunktet, spar til bufferkonto og bruk av den i tilfelle krise. Anonymous poster hash: 0adce...a2f 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #3 Skrevet 17. april 2014 Gå igjennom kontoutskriftene dine fra flere måneder tilbake. Sjekk hva du faktisk har betalt for. Print dem ut om du kan - jeg pleier å farve f.eks. alle matutgifter i gul tusjpenn, all transport i blå. Og så ser du hva som står igjen. Anonymous poster hash: b6a25...467
Gjest HappyWaffle Skrevet 17. april 2014 #4 Skrevet 17. april 2014 jeg har månedsbilett, 650 kr. tv og nett inkludert jeg har et eget exel program med oversikt over all gjeld til enhver tid så samlet på budsjettet er vel greit takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå