Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jenter og gutter. Meg og samboeren min har nå nylig kjøpt hus ilag. Hatt lyst på hus en stund men trodde ikke det skulle skje så fort og vi er litt overlykkelig egentlig samtidig som vi ikke tør å glede oss så masse heller. Men mitt problem er at jeg er veldig redd for at ting går til helvete på en eller annen måte. Ikke økonomisk for det klarer vi, men psykisk.

Jeg har angst for sykdommer og død. Tenk om jeg dør og samboeren min ikke klarer å ha huset alene eller at jeg ikke klarer det pga at han dør. Eller at vi flytter inn og er lykkelig og så skjer det noe, vi blir ranet eller noen av oss blir drept eller får en sykdom osv. Jeg vet at det er kanskje litt uoversiktlig skrevet men jeg håper en eller annen forstår hva jeg mener. Jeg har angst for fremtiden. Angst for at noe alvorlig skjer når man først får det man vil ha her i livet. Det hadde jo vært så typisk. Alle venninnene mine har fått hus og lever lykkelig, og ingen har dødd ennå så skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer slippe meg litt mer løs.

Jeg er så vant at ting går til helvete hvis noe bra skjer i livet. Men det var fortiden.

Hjelp meg!! :(

Anonymous poster hash: f1af3...3c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg var lik som deg da jeg kjøpte leilighet med min samboer. jeg har slitt masse med angst selv.
derimot har det hjulpet meg ekstremt mye å flytte. jeg er blitt kjempeselvstendig og er ikke redd for noe lenger :) har ikke så mye å si, du kan heller spørre om du lurer på noe, men du må jobbe med deg selv.
les innlegget ditt og tenk rasjonelt. det høres ganske sprøtt ut (ikke vondt ment, har vært der selv som sagt), og det må du "innse" og deretter begynne å jobbe med disse bekymringene dine. er en kjent psykolog som sier noe veldig fint. han hadde spurt kongen om han ikke bekymret seg for krig etc hvorpå kongen svarer "istedenfor å bekymre meg for det, lever jeg livet mitt og spiser godt så jeg er i god stand om krigen først bryter ut" eller noe lignende. den er god å ha i bakhodet:) det blir ikke tryggere av at du er redd.

Anonymous poster hash: 3c7c5...33b
Skrevet

:hug: Gratulere med nytt hjem! Nå må du nyte det! Og den angsten er det kanskje lurt å snakke med en psykolog om? Død og slikt er ikke noe vi kan kontrollere, men det finnes forsikringer dere kan se på sånn i tilfelle.

Gjest Violetta
Skrevet

Noe av det du skriver kan man jo tegne gjeldsforsikring for, som uventet sykdom og død. Da slipper den som sitter igjen å bli gjeldsslaver.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har dødsforsikring begge to men vet ikke hvor mye det utgjør dersom en av oss plutselig sitter alene. hvor mye får man i måneden ?

AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte ha forsikring slik at om den ene dør så skal den andre klare å betjene lånet.

Men siden en ikke vet hvor lenge en har igjen av livet så burde du heller prøve å nyte det og glede deg over nytt hus, i stedet for bruke tiden på å være redd.

Anonymous poster hash: 23371...9cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal prøve å ikke tenke så mye på det negative. Det er mange som får hus og lever lykkelig, så hvorfor skal ikke jeg klare å leve ett lykkelig liv? Det skjer mye med unge mennesker men ikke alle som nødvendigvis dør ung.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hei Ts.

For det første må du tenke at du forjener å ha det godt! Husk at du er akkurat like mye verdt som andre, og tenk alltid på hva du ville sagt til din beste venn om h*n kom til deg med sine problemer. Som du ville svar dem, sånn snakker du til deg selv. Du er din beste venn nemlig.

Du forventer at alltid noe ruinerer lykken din. Tenk nytt,-at d u bestemmer over destruktive tanker.

Gratulerer med hus :-) Ønsker dere mange gode år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...