Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Fått med meg at det er forhandlinger ogsånt. Men når kommer egentlig den nye tariffen? :P og når får vi mer lønn, hvis vi får det? :)

Anonymous poster hash: de7da...897
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor jobber du?

Blir nok ikke de store tilleggene, men det er med virkning fra 1. mai så lenge de blir enige tidsnok. I 2012 var virkningsdato 6. juni pga. streik. Selve tilleggene kommer senere, men det vil bli etterbetalt med virkningsdato som nevnt over. Trolig i juli/august.

Anonymous poster hash: a3555...ecd
AnonymBruker
Skrevet

Du sier jo ikke noe om hvor du jobber. Dette varierer fra tariffområde til tariffområde.

Anonymous poster hash: 04ce9...47c
AnonymBruker
Skrevet

Se på forbundet sin hjemmeside!

Anonymous poster hash: 3df5d...a4d

AnonymBruker
Skrevet

TS: Det må kanskje komme fram ja :) Jobber innen helse i Skedsmo kommune

AnonymBruker
Skrevet

Da er det vel KS sitt oppgjør som skal være i havn til 30. april. Så fremt det ikke går til megling. Evt lønnstillegg effektueres fra 1.mai.

Anonymous poster hash: 5779d...534
AnonymBruker
Skrevet

TS: Det må kanskje komme fram ja :) Jobber innen helse i Skedsmo kommune

Jasså, kjenner godt til folk på kommunehuset der. Fremdeles han rogalendingen Torstein som er rådmann? Og økonomisjefen Erik har jeg hatt en del å gjøre med. Men helsebransjen, der kommer jeg til kort.

Uansett er det nok ikke allverden å hente i det sentrale oppgjøret. Om dere har flinke forhandlere og det blir en lokal pott i høst, så kan det jo hende det blir noe, men da bør man helst ha gode argumenter. Min erfaring er at fagforbundet er elendige til å forhandle lokalt, men vet ikke hvem som er lokallagsleder osv i Skedsmo.

Anonymous poster hash: a3555...ecd

AnonymBruker
Skrevet

TS: Okei. Syns det er så dårlig at kommunene rundt tjener mer. Men da blir man vel heller bare nødt til å søke om jobb i en annen kommune da kanskje.. :)

Skrevet

TS: Okei. Syns det er så dårlig at kommunene rundt tjener mer. Men da blir man vel heller bare nødt til å søke om jobb i en annen kommune da kanskje.. :)

Tariffen er lik i alle kommuner utenom Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

For meg er Oslo en kommune som er ved Skedsmo. Vet at man tjener mer i Lørenskog også.

Skrevet

For meg er Oslo en kommune som er ved Skedsmo. Vet at man tjener mer i Lørenskog også.

Tariffavtalene er altså prikk like i Skedsmo og Lørenskog. Og som sagt i alle andre kommuner utenom Oslo. Om du tjener mer eller mindre i Oslo kommer an på utdanning og stilling.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som gjør at man tjener bedre i blant annet Lørenskog da?

Skrevet

Hva er det som gjør at man tjener bedre i blant annet Lørenskog da?

At de tjener bedre der er din påstand. Kan du dokumentere den?

Uansett så betyr ikke det at du har snakket med en som tjener bedre enn deg (om det nå er det du har gjort) at alle der ligger høyere. For det første vil utdannelse og ansiennitet ha innvirkning. Videre så er KS-tariffen et minstelønnssystem. Om man er flink til å forhandle og/eller kan vise til resultater, kan det gi uttelling på lønningsposen uavhengig av hvilken kommune det er snakk om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...