Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg tenkte jeg skulle lufte dette litt og høre om noen har noe bra input å komme med.

Jeg har hatt ett forhold til en jente nå i 3-4 uker, har likt henne veldig godt men det er likevel noen ting som skurrer. Forholdet er ikke i "offentligheten" ennå, men vi har begge uttrykt for hverandre at vi tar dette på alvor. Hun langtidsplanlegger ting med meg og er veldig tilstede når vi er sammen.

Men når vi er hver for oss virker hun distansert, og det er ikke lett å vite hvor man egentlig har henne. Jeg er ikke av typen som er veldig "på" henne og det er ofte hun som sender meg melding først, hvorav jeg stort sett alltid svarer kjapt.

Saken er den at hun nå i løpet av en uke har vært på to fester, med venner/venninner. Jeg har ikke helt oversikt hvem disse menneskene er, men jeg synes godt hun kan ha venner og være litt med de. Jeg synes forsåvidt det er greit å høre litt fra henne når hun er på disse festene uten at jeg har behov for oppdateringer på timesbasis. Men en og annen melding underveis og spesielt før hun legger seg synes jeg er rimelig. Hvis en person glemmer meg helt under en fest, evt ikke har tid til å si godnatt før hun legger seg er det noe jeg stusser på.

For andre gang på rad nå skjer det samme, hun lar høre fra seg tidlig på kvelden men fra klokka ett og utover natta er det stille. Jeg sendte melding før jeg la meg hvor jeg sier godnatt, lurer på om hun fortsatt er på festen, hvordan hun har det. For meg er det greit å få litt tilbakemeldinger på slikt, tillit er noe jeg må bygge opp og som ikke kommer av seg selv og jeg sa etter forrige fest hun var på at jeg gjerne ønsker at hun gir lyd fra seg. Jeg fikk inntrykk av at dette var noe hun forsto og syntes var greit.

Nå har ikke dette skjedd, det fører til at jeg følger litt med, og synes det er ubehagelig både fordi jeg lurer på hva som skjer og fordi jeg ikke ønsker å være pågående. Da jeg våknet i morges sjekket jeg messenger og hun hadde vært pålogget ca. i 4-tiden, ikke svart på meldinger fra meg.

For meg er dette lite tillitsvekkende, hva tenker dere, tenker jeg for mye og er det greit å droppe kontakt med meg i løpet av en fest for så å ta kontakt igjen neste dag? Eller er dette egentlig ett overtramp som jeg ikke burde akseptere? Individuelt skulle jeg anta, som så mye annet, men noen innspill hadde jeg satt pris på. Hun er en jente jeg liker veldig godt, og jeg håper hun er en person som fortjener min fulle tillit, men jeg burde kanskje si klart og tydelig fra her...

Anonymous poster hash: da333...9b0

Anonymous poster hash: 077ab...460
Videoannonse
Annonse
Gjest rådyr
Skrevet

Enig i at hun kunne sendt melding når hun var kommet hjem, men at hun skal sende melding mens hun er på fest er jo helt bak mål.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har hatt et forhold i noen uker. Dere lever to forskjellige liv.

Jeg synes ikke du har rett til å få en avhandling av alt hun gjør på fest. I det hele tatt.

Anonymous poster hash: f0cf0...d12
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dere er helt i startfasen. Det tar tid å venne seg til å ha kjæreste. Slutt å være så sjalu, du kommer til å miste henne hvis du driver på på denne måten. Tenk positivt, og vær glad for at hun er seriøs med deg. Tryggheten kommer etterhvert, og at du er utrygg er faktisk mer ditt problem, enn det skal være hennes. Det er du som må jobbe med din utrygghet.

Anonymous poster hash: cff60...141
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntes du virker litt over attached. Hvis hun sender melding dager etter, og dagene etter der er det vel ingenting å henge seg opp i?

Anonymous poster hash: 3d9ef...b7c
  • Liker 1
Skrevet

Vi har det slik at når den ene er på fest alene, så skal han kose seg. Jeg vet selv hvor irriterende det er med venner som sitter nedgravd i telefonen sin og nesten ikke får med seg hva som blir sagt. Men jeg sender alltid en melding at nå er jeg på tur hjem eller ligger trygt og godt i senga mi. Det gjør han også med meg. Det er fordi det er betryggende å vite at hverandre har det bra.

Dere er jo begynt å bli kjent med hverandres grenser, og da kan det faktisk være greit å si ifra hvor du står fra begynnelsen av. Men understreke at det faktisk ikke betyr at du skal kontrollere - du bryr deg om henne og vil gjerne ha litt innsikt i hvordan det går og om hun har det bra. Det syns jeg ikke er mye å forlange.

• Liker 1
Gjest åffårno
Skrevet (endret)

Jeg hadde blitt skremt av et så stort kontrollbehov.

Du bør virkelig spørre deg selv om dette er sunt....følge ekstra med og sjekke diverse meldinger og aktivitet midt på natta? Fordi du ikke kjenner alle på festen?

Jeg hadde nok brutt ganske kjapt med deg straks sånne tendenser kom frem i lyset.

Det roper liksom kontrollerende person lang vei, og jeg hadde lurt på hva mer du kom til å ville forsøke kontrollere i fremtiden.

Endret av åffårno
  • Liker 4
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger, jeg er enig i det dere sier, og jeg er nok ikke så sjalu/mistenksom av natur som det denne posten kanskje indikerer, ei heller kontrollerende. Men det var greit å lufte tankene :)

Gjest åffårno
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger, jeg er enig i det dere sier, og jeg er nok ikke så sjalu/mistenksom av natur som det denne posten kanskje indikerer, ei heller kontrollerende. Men det var greit å lufte tankene :)

Tankene du lufter her tilsier at du nok ikke har helt selvinnsikt på dette.

Normale folk kan bekymre seg dersom en person plutselig ikke lar høre fra seg, fordi man lurer på om noe fælt har skjedd(type ulykke, voldtekt på vei hjem eller hva). Du vil bare ha kontroll, det er jo ingen annen forklaring her.

Normale folk ønsker kommunikasjon på en jevn basis sånn nogenlunde, og gjensidighet. Ikke rapport flere ganger på en kveld.

• Liker 3
Skrevet

Tankene du lufter her tilsier at du nok ikke har helt selvinnsikt på dette.

Normale folk kan bekymre seg dersom en person plutselig ikke lar høre fra seg, fordi man lurer på om noe fælt har skjedd(type ulykke, voldtekt på vei hjem eller hva). Du vil bare ha kontroll, det er jo ingen annen forklaring her.

Normale folk ønsker kommunikasjon på en jevn basis sånn nogenlunde, og gjensidighet. Ikke rapport flere ganger på en kveld.

Du burde kanskje være litt forsiktig med å dømme mennesker så hardt på tynt grunnlag, du dømmer meg litt vel kjapt som kontrollerende og det tror jeg reflekterer deg og dine erfaringer langt mer enn hvem jeg er som person. Du vil aldri se helheten meg i løpet av ett enkelt foruminnlegg, vær bevisst på det og forsøk å trå litt varsomt.

De rapportene jeg får kommer fra henne, det er ikke jeg som spør etter de. Jeg liker dog en siste hilsen mot slutten på kvelden.

Skrevet

Hei, jeg tenkte jeg skulle lufte dette litt og høre om noen har noe bra input å komme med.

Jeg har hatt ett forhold til en jente nå i 3-4 uker, har likt henne veldig godt men det er likevel noen ting som skurrer. Forholdet er ikke i "offentligheten" ennå, men vi har begge uttrykt for hverandre at vi tar dette på alvor. Hun langtidsplanlegger ting med meg og er veldig tilstede når vi er sammen.

Men når vi er hver for oss virker hun distansert, og det er ikke lett å vite hvor man egentlig har henne. Jeg er ikke av typen som er veldig "på" henne og det er ofte hun som sender meg melding først, hvorav jeg stort sett alltid svarer kjapt.

Saken er den at hun nå i løpet av en uke har vært på to fester, med venner/venninner. Jeg har ikke helt oversikt hvem disse menneskene er, men jeg synes godt hun kan ha venner og være litt med de. Jeg synes forsåvidt det er greit å høre litt fra henne når hun er på disse festene uten at jeg har behov for oppdateringer på timesbasis. Men en og annen melding underveis og spesielt før hun legger seg synes jeg er rimelig. Hvis en person glemmer meg helt under en fest, evt ikke har tid til å si godnatt før hun legger seg er det noe jeg stusser på.

For andre gang på rad nå skjer det samme, hun lar høre fra seg tidlig på kvelden men fra klokka ett og utover natta er det stille. Jeg sendte melding før jeg la meg hvor jeg sier godnatt, lurer på om hun fortsatt er på festen, hvordan hun har det. For meg er det greit å få litt tilbakemeldinger på slikt, tillit er noe jeg må bygge opp og som ikke kommer av seg selv og jeg sa etter forrige fest hun var på at jeg gjerne ønsker at hun gir lyd fra seg. Jeg fikk inntrykk av at dette var noe hun forsto og syntes var greit.

Nå har ikke dette skjedd, det fører til at jeg følger litt med, og synes det er ubehagelig både fordi jeg lurer på hva som skjer og fordi jeg ikke ønsker å være pågående. Da jeg våknet i morges sjekket jeg messenger og hun hadde vært pålogget ca. i 4-tiden, ikke svart på meldinger fra meg.

For meg er dette lite tillitsvekkende, hva tenker dere, tenker jeg for mye og er det greit å droppe kontakt med meg i løpet av en fest for så å ta kontakt igjen neste dag? Eller er dette egentlig ett overtramp som jeg ikke burde akseptere? Individuelt skulle jeg anta, som så mye annet, men noen innspill hadde jeg satt pris på. Hun er en jente jeg liker veldig godt, og jeg håper hun er en person som fortjener min fulle tillit, men jeg burde kanskje si klart og tydelig fra her...

Anonymous poster hash: da333...9b0

Anonymous poster hash: 077ab...460

Dere har hatt et slags udefinert forhold i 3-4 uker og du synes det er greit at hun kan være litt med vennene sine?

Synes det virker som du krever litt mye.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er litt i overkant å kreve meldinger i løpet av kvelden når hun er på fest. Du kan ikke forvente at du skal være det som okkuperer tankene hennes når hun er ute og har det gøy med venner.

Skrevet

Dere har hatt et slags udefinert forhold i 3-4 uker og du synes det er greit at hun kan være litt med vennene sine?

Igjen, dette er for dømmende, selv om jeg ser at bruken av ordet litt kan forvirre. Hun tilbringer like mye/mer tid med venner enn hun gjør med meg og det har jeg ingen problemer med.

AnonymBruker
Skrevet

Enig

Anonymous poster hash: 58ed1...538

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig jeg er noe lik denne jenta, jeg er oppmerksom når jeg er fysisk samme med noen, men ikke veldig stort behov for kontakt ellers. Jeg har heller aldri sett poenget med å sende godnattmeldinger uten noe annet poeng enn det, og ut fra innlegget ditt virker det faktisk som om du forventer det for å ha kontroll - eller "bygge tillit" som du sier. For meg hadde det blitt for slitsomt, rett og slett.

Gjest åffårno
Skrevet

Du burde kanskje være litt forsiktig med å dømme mennesker så hardt på tynt grunnlag, du dømmer meg litt vel kjapt som kontrollerende og det tror jeg reflekterer deg og dine erfaringer langt mer enn hvem jeg er som person. Du vil aldri se helheten meg i løpet av ett enkelt foruminnlegg, vær bevisst på det og forsøk å trå litt varsomt.

De rapportene jeg får kommer fra henne, det er ikke jeg som spør etter de. Jeg liker dog en siste hilsen mot slutten på kvelden.

Ok. Mulig jeg dømmer litt vel hardt, men du får uansett ingen støtte av noen her på nivået av tilbakemeldinger som er ønskelig.

Da ville jeg tatt den tilbakemeldingen og tenkt at det nok kan være noe i det.

• Liker 1
Skrevet

Ok. Mulig jeg dømmer litt vel hardt, men du får uansett ingen støtte av noen her på nivået av tilbakemeldinger som er ønskelig.

Da ville jeg tatt den tilbakemeldingen og tenkt at det nok kan være noe i det.

Problemet er at jeg tror ikke folk forstår hvordan jeg forholder meg til dette og en del velger å kritisere meg for ting de tror jeg tenker. Det er nok ikke så mange som innser at jeg mener det samme som menneskene som har svart her sier, jeg valgte likevel å skrive for tilbakemeldinger.

Å få tilbakemeldinger på at den siden jeg selv har stått på er den folk stiller seg bak er forøvrig positivt. Mindre hyggelig at folk ikke ser hvor objektivt jeg forsøker å forholde meg til temaet, og kommer med enkelte sleivspark, men man blir nok lett halshogd for upresise/vage formuleringer her inne forstår jeg.

Skrevet

Jeg liker at typen min sender meg meldinger når jeg er på fest, jeg :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser røde flagg jeg, men det er kun pga du minner meg utrolig mye om min eks, bare fra det lille du skriver. Og uansett hvordan du unnskylder deg, så får flertallet av de som har lest dette innlegget "kontrollbehov" ut av det. Og det ser jeg også. Om du bare ordlegger deg feil, det vet jeg ikke.

Men jeg vet ihvertfall at jeg hadde løpt om jeg var i hennes sko, nettopp fordi jeg har dårlige erfaringer med såppas stort behov for kontroll så tidlig i "forholdet".

Du har ikke krav på noen god natt melding, eller avhandling fra kvelden. Det er koselig å få, men du kan ikke kreve det, såppas tidlig. Du kan fortelle henne at det er fint om hun kanskje kan si i fra at hun er vel hjemme, men det er opp til henne om hun "tar seg bryet". Jeg synes nesten du burde gire litt ned, det er snakk om et par uker inn i et udefinert forhold.

Bare trå litt på bremsen, ikke forvent så mye, dere har ikke lært hverandre å kjenne enda en gang .-)

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at jeg tror ikke folk forstår hvordan jeg forholder meg til dette og en del velger å kritisere meg for ting de tror jeg tenker. Det er nok ikke så mange som innser at jeg mener det samme som menneskene som har svart her sier, jeg valgte likevel å skrive for tilbakemeldinger.

Å få tilbakemeldinger på at den siden jeg selv har stått på er den folk stiller seg bak er forøvrig positivt. Mindre hyggelig at folk ikke ser hvor objektivt jeg forsøker å forholde meg til temaet, og kommer med enkelte sleivspark, men man blir nok lett halshogd for upresise/vage formuleringer her inne forstår jeg.

Når ingen forstår hva du mener, så er det ofte lurt å prøve å omformulere seg litt.

Det er trist at du føler deg misforstått, men jeg klarer ikke å se at du og noen av de som har svart her inne er "på samme side", selv ikke etter at du skriver at du mener det slik.

Anonymous poster hash: d0166...f84

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...