Gå til innhold

ingen prevansjon og mannen vil ikke ha barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forvirret.

Min mann vil ikke ha barn enda, mens jeg er klar for barn. Vi bruker ingen prevensjon akkurat nå, for min del vil jeg begynnne på mini-pillen eller sette inn spiral bare for å være helt sikker og ikke lure på hver måned om jeg kan ha blitt gravid. For meg er det ganske belastende siden jeg egentlig vil ha barn. Det jeg ikke forstår er at mannen min er helt imot at jeg begynner på mini-pillen eller at jeg setter inn spiral. Han mener at jeg skal være helt naturlig, men det gir meg ingen mening. Jeg vurderer å bare begynne med mini-pillen eller bare sette inn spiral, men da vet jeg at han blir sur. Hva ville dere gjort?? og horfor vil han ikke at jeg skal bruke prevansjon hvis han ikke vil ha barn? har der opplevd det samme?

Anonymous poster hash: 4be21...d3e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forvirret.

Min mann vil ikke ha barn enda, mens jeg er klar for barn. Vi bruker ingen prevensjon akkurat nå, for min del vil jeg begynnne på mini-pillen eller sette inn spiral bare for å være helt sikker og ikke lure på hver måned om jeg kan ha blitt gravid. For meg er det ganske belastende siden jeg egentlig vil ha barn. Det jeg ikke forstår er at mannen min er helt imot at jeg begynner på mini-pillen eller at jeg setter inn spiral. Han mener at jeg skal være helt naturlig, men det gir meg ingen mening. Jeg vurderer å bare begynne med mini-pillen eller bare sette inn spiral, men da vet jeg at han blir sur. Hva ville dere gjort?? og horfor vil han ikke at jeg skal bruke prevansjon hvis han ikke vil ha barn? har der opplevd det samme?

Kanskje han har sterilisert seg?

Anonymous poster hash: b27af...803

• Liker 2
Skrevet

Sett inn kobberspiral, den er helt fri for hormoner, altså er du fortsatt helt naturlig, som han kaller det.

• Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Rareste jeg har hørt. Jeg hadde selvfølgelig bare begynt på pillen, trenger jo ingens tillatelse for det. Har du spurt om han vil bruke kondom da? Og hva ville han gjøre om du skulle bli gravid?

Skjønner ikke tankegangen hans jeg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du får spørre han ts. "Om jeg ikke bruker prevensjon så blir vi med stor sannsynlighet gravide i løpet av få mnd. Hva ser du for deg skjer da?" (eventuelt føye på "å ta abort er for meg ikke et alternativ i så tilfelle")

Så får du et svar. Får du ikke et (fornuftig) svar så ville jeg avsluttet hele forholdet. Idioter er det nok av i verden.

Anonymous poster hash: bb033...1ef
  • Liker 18
Skrevet

Ser han på abort som en prevnsjonsmetode? Enten får dere bruke prevensjon, eller ta i mot de barna dere lager. Så enkelt er det faktisk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Han har ikke steriliert seg fordi han vil ha barn i framtiden.

Verken kondom eller kobberspiral er greit. Jeg sagt til han at vi kan bli gravide, han sier at det ville vært greit og at barnet er velkommen hvis det skulle skje. Jeg orker bare ikke denne belastningen selv, det er så slitsom å lure på hele tiden om jeg kan ha blitt gravid..

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Han har ikke steriliert seg fordi han vil ha barn i framtiden.

Verken kondom eller kobberspiral er greit. Jeg sagt til han at vi kan bli gravide, han sier at det ville vært greit og at barnet er velkommen hvis det skulle skje. Jeg orker bare ikke denne belastningen selv, det er så slitsom å lure på hele tiden om jeg kan ha blitt gravid..

Men du skrev jo at han ikke ønsker barn i overskriften, da er jo ikke dette et problem hvis en unge er velkommen i hans øyne.

• Liker 2
Skrevet

Sånn som du skriver nå, høres det jo nesten ut som at det er han som er klar for barn men du ikke? :klo:

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men du skrev jo at han ikke ønsker barn i overskriften, da er jo ikke dette et problem hvis en unge er velkommen i hans øyne.

ok, beklager det! Jeg mente at han ikke vil ha barn enda. Men, som sagt er det meg det sliter på. Jeg har tilogmed fått resept på mini-pillen, men han blir sur hvis jeg går til apoteket. Glemte å nevne at vi hopper av i svingen.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn som du skriver nå, høres det jo nesten ut som at det er han som er klar for barn men du ikke? :klo:

Det kan nesten virke slik :) Men, jeg har snakket med han om at jeg er klar og at jeg venter på han, han sier han vil vente hvertfall til neste år muligens lenger.

Skrevet

Kan jo hende han vil ha barn. Men syntes det er litt skummelt.

Ville lat være å ta noe, og blit glad om jeg jeg ble gravid om jeg ønsket.

Ikke bekymr deg. Han er klar over utfallet.

Skrevet

Hvorfor lar du han bestemme om du skal bruke prevansjon?

• Liker 8
Gjest Violetta
Skrevet

Hvis du vil bruke prevensjon er det helt opp til deg. Du kommer mest sannsynlig til å sitte igjen med det fulle ansvaret for et eventuelt barn. Han kan bare si at han ikke ønsket barn og stikke.

Ta ansvar for din egen fremtid og gjør slik du selv føler for.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du han bestemme om du skal bruke prevansjon?

Teit, jeg vet. Det er fordi jeg ikke vil ha krangel og drama....

Skrevet

Bare si at nå begynner du på pillen fordi du ikke orker det ner, så kan han bare mene det han vil.

• Liker 3
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg skal love deg at det blir mye mer krangel og drama dersom du blir gravid og han ikke ønsker barnet.

Skrevet

Dersom dere ikke engang klarer å bli enige om prevensjon, så er dere IALLEFALL ikke klare for barn! Begynn med den prevensjonen som passer deg mest du, og har han problemer med det så tar dere en skikkelig samtale om det.

• Liker 7
Skrevet

Kanskje han er en person som ikke ønsker å ta beslutningen at NÅ skal vi ha barn?

At han derfor tenker at dere har sex uten prevensjon, og det som skjer, det skjer?

Ettersom han sier at han ikke ønsker dere skal bruke prevensjon, at du skal være

naturlig uten prevensjonsmiddel, og at det er ok at du ikke ønsker abort e.l, og ett

barn er velkomment hvis det skjer så er det i hvert fall slik jeg tolker det.

Når det er sagt burde han være voksen nok til å si det til deg på en riktig måte

slik at du slipper å bli forvirret da han vet at du er klar for barn.

Skrevet

Hva tror du et barn kan føre til da? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...