Gå til innhold

Nok en sånn tråd.. skal jeg dumpe eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste dagene begynt å vurdere å gjøre det slutt med kjæresten min gjennom 5,5 år. Vi er begge i slutten av 20-årene, og har egentlig hatt et veldig fint forhold fram til nå. Er ingen konkret ting som har skjedd, jeg har bare blitt veldig lei av han. Klarer ikke å glede meg til han kommer på besøk, har det tungt når han først er her.

Tror det er flere grunner til dette. For det første har han blitt helt elendig til å ta kontakt. Vi sees ca 2-3 ganger i uka, og da varierer det hvem som tar initiativ. De dagene vi ikke er sammen er det ikke snakk om å sende melding for å høre hvordan jeg har det, ringe bare for å snakke eller ha noen kontakt, utenom svært overfladiske snapchats til hverandre. Savner at han bryr seg. Og om jeg ringer lar han enten vær å ta telefonen, eller tar den, men har egentlig ikke tid til å snakke med meg. Slik har det egentlig vært de siste 6 mnd.

Vi har også snakka om å flytte sammen, men han viser heller ingen interesse til dette. Det er jeg som må dra på visninger, finne aktuelle leiligheter osv. Han bryr seg svært lite. Samtidig sier han at han har lyst til å flytte sammen med meg, han bare vet ikke helt når.

Den tredje tingen som plager meg er hans telefonbruk. Han skjuler alltid telefonen for meg, så lenge han ikke er sikker på at det er noe helt uskyldig, som en telefon fra moren, eller en notification på et spill. Jeg vet utfra snapchat at han har flere jenter han sender mye bilder med, og jeg vet at jeg har mange venninner. Dette hadde vært helt greit om han hadde vært åpen om det, men det er snakk om venninner som jeg ikke aner hvem er eller får høre noen som helst om.

Disse tingene høres kanskje ikke ut som noen big deal, men nå har det stått på over tid, og jeg begynner å bli fryktelig lei. Jeg føler meg klar til å slå meg mer til ro, flytte sammen og kanskje begynne å tenke på barn. Jeg vet at dette er noe han også har lyst til en gang i fremtiden, og det er det som plager meg mest. I tillegg har vi det stort sett veldig koselig når vi først er sammen. Da er han veldig flink til å vise meg at han er glad i meg og tiltrukket av meg..

Dette ble egentlig bare kaos, men det er kaos i hodet mitt også akkurat nå. Jeg vet jo at jeg elsker han, men jeg klarer ikke å holde ut så mye lengre om det skal fortsette som nå. Kanskje noen har vært i samme situasjon som meg? Eller noen har noen tanker om hva jeg bør gjøre?

Hilsen en rådvill TS.

Anonymous poster hash: 2093a...7bc

Anonymous poster hash: 53344...2b9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres mest ut som han bare har deg til han finner seg noen bedre.

Det er da helt vanlig å flytte sammen etter å ha vært sammen i så lang tid som dere har. Det er også veldig stort faresignal at han gjemmer mobilen sin.

Hvis han ikke kan komme med noen konkrete planer for framtiden deres som par, så hadde jeg bare slått opp.

Anonymous poster hash: 1cc57...6be
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres mest ut som han bare har deg til han finner seg noen bedre.

Det er da helt vanlig å flytte sammen etter å ha vært sammen i så lang tid som dere har. Det er også veldig stort faresignal at han gjemmer mobilen sin.

Hvis han ikke kan komme med noen konkrete planer for framtiden deres som par, så hadde jeg bare slått opp.

Anonymous poster hash: 1cc57...6be

Ja, det er litt sånn jeg også føler det. Er skikkelig lei av å ikke bli prioritert.. Et annet problem er at når jeg tar opp ting som plager meg, så sier han at ting skal bli sååå bra, og er helt med på det jeg sier. Men så skjer det ingenting i praksis. Utrolig kjedelig.

Anonymous poster hash: 53344...2b9

Skrevet

Han bare har deg for å ha noen... Inntil videre...

Skrevet

Jeg hadde spurt han hvorfor han gidder å være med meg og hvorfor han ikke bare gjør det slutt. Og så hadde jeg sikkert dumpet han. Hvis jeg ikke bare dumpet han uten å snakke først. Det er grenser for hvor mye en part skal kjempe for forholdet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...