AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #1 Skrevet 17. april 2014 Æsj! Oppdaget at det har dannet seg svart gugge inni badelekene til ungen. Er snakk om badedyr i mykplast, sånne som fylles med vann og spruter. Noen som har erfaring med det samme? Må de kastes eller kan de vaskes på et vis?Anonymous poster hash: 91321...2cd
Gjest Riskjeks Skrevet 17. april 2014 #2 Skrevet 17. april 2014 Jeg bare kaster dem når de blir for ekle. 1
charactouy Skrevet 17. april 2014 #3 Skrevet 17. april 2014 Algevekst. Lekkert. Jeg pleier med jevne mellomrom å ha i litt såpevann og massere rundt på dem, klemme dem sammen og gni godt før jeg skyller til det ikke kommer mer gugge ut.
tingeling Skrevet 17. april 2014 #4 Skrevet 17. april 2014 Jeg pleide å legge dem i varmt vann m salmiak og fylle dem m det samme vannet. Gni litt rundt, spurte ut salmiakkvann og gugge og så gjenta m varmt, rent vann til de var skylt skikkelig.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #5 Skrevet 17. april 2014 Takk for tips! Da prøver jeg det først.Anonymous poster hash: 91321...2cd
maid Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 Det samme oppdaget jeg med badeanda til datteren vår. Kastet den med en gang 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 Vi har kastet alle badeleker det kan samle seg vann inni. Anonymous poster hash: 7301a...5cf
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #8 Skrevet 18. april 2014 tingeling, on 17 Apr 2014 - 14:10, said: Jeg pleide å legge dem i varmt vann m salmiak og fylle dem m det samme vannet. Gni litt rundt, spurte ut salmiakkvann og gugge og så gjenta m varmt, rent vann til de var skylt skikkelig. Prøv med litt klor i vannet isteden for salmiakk, klor dreper bakterier og alger. Anonymous poster hash: c4be9...3a4
Rosebud Skrevet 18. april 2014 #9 Skrevet 18. april 2014 Vask veldig godt med klor og la tørke, eller kjøp nye. Så bruker du limpistol eller silikon over hullene så det ikke fylles opp igjen - funker som bare det;-)
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #10 Skrevet 18. april 2014 Det samme oppdaget jeg med badeanda til datteren vår. Kastet den med en gang Det er ikke så enkelt når ungen er veldig bevisst tingene sine. Å bade uten de vante lekene ville nok tatt noen ganger før det gikk greit. Derfor prøver jeg å vaske først. Dessuten er det noe med å kaste fullt brukbare ting. Dersom det kan fikses/vaskes er jo det mye bedre.Anonymous poster hash: 91321...2cd 1
maid Skrevet 19. april 2014 #11 Skrevet 19. april 2014 Det er ikke så enkelt når ungen er veldig bevisst tingene sine. Å bade uten de vante lekene ville nok tatt noen ganger før det gikk greit. Derfor prøver jeg å vaske først. Dessuten er det noe med å kaste fullt brukbare ting. Dersom det kan fikses/vaskes er jo det mye bedre.Anonymous poster hash: 91321...2cd Jeg gir ikke barnet mitt leker med masse mørk gugge inni. Hun bader for å bli ren, ikke møkkete. Jeg kjøper heller en ny til 30 kroner enn å bruke masse tid på å tømme den badeanna. Har ikke hørt et "kvekk"( ) om den i ettertid uansett, hun er like fornøyd med den nye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå