Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2004 #1 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvor lang tid er vanlig å bruke over Besseggen for en normalt aktiv person? (ikke sånn supersprek). Og hva må man ha med seg i ryggsekken? Må en ha med seg drikke eller finnes det bekker ol en kan drikke av på turen? Fortell meg gjerne om deres erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 8. juni 2004 #2 Del Skrevet 8. juni 2004 Turen er beregnet til å ta 6 timer. Tror jeg brukte rundt den tiden når jeg gikk den for et par år siden. Er du i dårlig form kan det ta litt lengre tid og omvendt. Ta med matpakke og litt drikke. Kan ikke huske at det var no særlig med bekker i løpet av turen. Vær forberedt på at det er folksomt, og "oppskrytt" (Besseggen er jo kjent for å være bratt og smal, men det stemte ikke med virkeligheten vil jeg si). Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 10. juni 2004 #3 Del Skrevet 10. juni 2004 Du burde glede deg, turen er nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #4 Del Skrevet 13. juni 2004 Husk at du kan gå turen to veier: Fra Gjendesheim til Memurubu, eller omvendt. Da jeg gikk der, tror jeg vi brukte 7 timer - men da gikk vi fra Gjendesheim og ned Besseggen, og så opp igjen Besseggen og tilbake til Gjendesheim. Du bør i alle fall ha gode sko, og vær forberedt på dårlig og kaldt vær selv midt på sommeren slik du bør overalt i høyfjellet. Husk lue, og ta med niste og drikke. Det finnes såvidt jeg husker en elv eller to på veien opp til Veslefjell (fjellet du må over på vei fra Gjendesheim), men det er ikke noen ved selve eggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 13. juni 2004 #5 Del Skrevet 13. juni 2004 Smart å ta med støttebandasje også, det er lett å vrikke over. Joggesko er egentlig ikke å anbefale, ettersom de er så myke. Jeg brukte det, men vrikket også over. Det aller beste er ordentlige fjellsko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 14. juni 2004 #6 Del Skrevet 14. juni 2004 Har gått over der flere ganger, senest i fjor. Da regnet det og var tåke. Utrolig slitsomt å gå, i tillegg til at været var dårlig så vi orket ikke å stoppe. Du må regne med mye folk og jeg vil anbefale deg å komme kvelden før og overnatte, for så å gå tidlig over. For all del: Ha på fjellstøvler. Joggesko funker dårlig, evnt. kun med stålknær/ankler og knallvær. Mat må du jo ha med? Greit å ta seg tid til å raste. Du må beregne at dette er en dagstur. Jeg går mye, og var god og sliten etter turen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 14. juni 2004 #7 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg brukte 7 timer, og jeg er IKKE supersprek!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå