hu_rare Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 Jeg trenger litt hjelp her, er skikkelig ulykkelig.. Har vært sammen med min samboer i snart 6 år og jeg ha flyttet til hans bygd. Kjenner på det med ensomhet her, da jeg ikke har blitt godtatt i hans gjeng (spes. jentene da). Det gikk over all forventning i starten, men etter hvert forstod jeg at jeg ikke ble godtatt. Min samboer synes dette er veldig trist og kan ikke helt forstå hvorfor, da han mener jeg er en hyggelig jente. Men jeg er mye syk, og er derfor en del sengeliggende, slik at jeg ikke alltid får vært med de andre jentene. Det ble dannet en såkalt syklubb for 5 år siden som jeg også fikk være med i, det synes jeg va veldig hyggelig. Hun som er den mest populære, begynte å fryse meg ut og være ganske frekk i måten hun snakket til meg på. de andre sa ingenting, men jeg føler at de dilter etter henne. Jeg tenkte at dette ville gå over, men hun sluttet i denne syklubben. Jeg føler at det er min skyld, og jeg kan merke at det har blitt snakket negativt om meg når vi alle samles. Spesielt dersom det er noen mennesker jeg hilser på, merker at de liksom vet hvem jeg er i negativ forstand. Min samboer har dessverre også blitt skadelidende av dette. Jeg merker at jeg ikke stoler på noen av jentene her, og det er veldig slitsomt. Merker utfrysningen på FB også. Jeg er en oppegående jente, men normale verdier og liker faktisk mennesker og synes det er viktig å holde av venner og familie. Latter er også viktig for meg, og jeg prøver å være en gledesspreder selv om jeg har det ganske tøft med helsa mi i utgangspunktet. Jeg har sagt til min samboer at dersom han vil finne en "lokal" kjæreste, forstår jeg det godt. Men han bedyrer at han er glad i meg, og at jeg har så mange fine egenskaper at det er meg han vil bli gammel med, og vi har kjøpt oss hus sammen som vi pusser opp. ( Vi har passert 30 år for mange år siden). vi har invitert folk hit, men vi får ikke noe respons andre veien. Min samboer er ikke av den snakkesalige personen som utdyper personlige saker til alle og enhver. Bør jeg spørre jentene hva jeg har gjort galt, eller hva bør jeg gjøre? Dette har jo pågått en stund. Jeg har flere gode venner, men de bor så langt unna så jeg ser de så sjelden. Det er ikke det at jeg ønsker at alle MÅ like meg, men det hadde vært koselig å fått være med i gjengen til min samboer og i hvert fall pratet med noen av de. Trenger råd og tips.
Vill Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Vart ganske overraska då du skreiv at dere er vel passert 30. Dette hørtes barnslig ut av dei ande kvinnene. Har sjølv opplevd å bli mislikt uten at eg har gjort personen noko vondt. Kanskje denne populære dama er litt sjalu? Vanskelig å seie kvifor dei oppfører seg sånn. Kanskje du kan spørre ho ut på ein kaffi eller noko, og spørre på tomannshånd kvifor ho ikkje liker deg? Då er det viktig å spørre på ein sånn "du? Eg føler at eg ikkje passer inn. At andre ikkje liker meg. Kvifor det? Har eg gjort eller sagt noko dumt? Eg har ikkje meint å såre eller vere fekk eller noko slikt". Legg deg litt flat og spør litt forsiktig og unnskyldande. Då unngår du at ho går i forsvar.
Gjest BettyBoop Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Ble og sjokkert over alderen. Er skuffet over at voksne mennesker ikke kan komme forbi ungdomsskolestadiet. Helt utrolig. Og skiller man virkelig inn i populær/upopulær i 30 åra? Og med lakeier som dilter etter hun "kule"? For en plass. Jeg hadde overtalt gubben til å selge huset og flytte slik at dere kan bo nærmed dine venner istedet. 2
Vill Skrevet 16. april 2014 #4 Skrevet 16. april 2014 Ble og sjokkert over alderen. Er skuffet over at voksne mennesker ikke kan komme forbi ungdomsskolestadiet. Helt utrolig. Og skiller man virkelig inn i populær/upopulær i 30 åra? Og med lakeier som dilter etter hun "kule"? For en plass. Jeg hadde overtalt gubben til å selge huset og flytte slik at dere kan bo nærmed dine venner istedet. Eg og tenkte FLYTT! Men skjønner jo at det er litt vanskelig når dere har kjøpt hus og sett for dere framtida der. Men kanskje det er eit alternativ? Ein må jo trives der ein bur! Snakk med desse damene først. Ein om gangen. Og om det ikkje endrer seg etter ei stund, så finn ein hobby eller noko i nærheten der du kan treffe andre. Eit kor, zumba, sport, frivillige organisasjoner? 1
Gjest BettyBoop Skrevet 16. april 2014 #5 Skrevet 16. april 2014 HAN har sett for seg framtiden der. Går ikke an å ha en framtid på det stedet der med de menneskene. Hvordan skal det gå med framtidige barn de får. De kommer til å bli mobbet ihjel.
Gjest lolle Skrevet 17. april 2014 #6 Skrevet 17. april 2014 Fy søren merker jeg blir så utrolig provosert, skikkelig slemme jenter kan være noen ganger! Du virker alt for bra for de uansett, skikkelig trist at du skal måtte slite så fælt for å bli likt av noen som oppfører seg så barnslig. Er det her litt sånn småbymentalitet, eller tar jeg helt feil? Har heldigvis aldri vært borti sånne jenter, men en venninne av meg som flyttet fra Oslo til et bittelite sted slet med akkurat det samme. Det skal sies at vi da bare var 10-11 år gamle....stor klem til deg, du burde flytte!
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #7 Skrevet 17. april 2014 Hvor bor dere? Kanskje det finnes noen normale mennesker i 30-års alderen som bor i nærheten, som du kan bli venn med? Du trenger ikke å være så venn med vennekretsen hans at du treffer dem ofte. Du kan treffe dem kun sammen med han. Men jeg ville startet med å bygge deg opp et eget nettverks, selv om det ofte er lettere sagt enn gjort på et nytt sted. Også ville jeg tatt tak i situasjonen. Satt dem på plass og spurt hva i alle dager dem driver med. Anonymous poster hash: 6bb69...c84 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #8 Skrevet 17. april 2014 Det finnes ikke noen regel om at voksne mennesker MÅ være venner med enhver person. Dere som sier at disse kvinnene er så slemme, hvorfor i alle dager sier dere det? TS har ikke KRAV på at folk skal like henne eller bli venn med henne bare fordi hun flytter til bygda. Sorry, det er ikke slik det fungerer. Slik jeg ser det, ble hun tatt imot med åpne armer, men etterhvert kom det frem ting som gjorde at i hvert fall en av kvinnene ikke ønsker å tilbringe tid med henne lenger. Ingen vet hvorfor. Deet eneste TS kan gjøre, er å spørre denne kvinnen om hvorfor. Så TS, enten finner du deg andre venner i bygda, eller så må du rydde opp med hun som ikke vil ha noe med deg å gjøre. Du er voksen, og kan ikke påberope deg barneskole-mentaliteten om at alle må være snille med alle og alle må leke med alle. Det er bare ikke sånn det fungerer!!! Anonymous poster hash: 1111e...289 1
Gjest BettyBoop Skrevet 17. april 2014 #9 Skrevet 17. april 2014 Det finnes ikke noen regel om at voksne mennesker MÅ være venner med enhver person. Dere som sier at disse kvinnene er så slemme, hvorfor i alle dager sier dere det? TS har ikke KRAV på at folk skal like henne eller bli venn med henne bare fordi hun flytter til bygda. Sorry, det er ikke slik det fungerer. Slik jeg ser det, ble hun tatt imot med åpne armer, men etterhvert kom det frem ting som gjorde at i hvert fall en av kvinnene ikke ønsker å tilbringe tid med henne lenger. Ingen vet hvorfor. Deet eneste TS kan gjøre, er å spørre denne kvinnen om hvorfor. Så TS, enten finner du deg andre venner i bygda, eller så må du rydde opp med hun som ikke vil ha noe med deg å gjøre. Du er voksen, og kan ikke påberope deg barneskole-mentaliteten om at alle må være snille med alle og alle må leke med alle. Det er bare ikke sånn det fungerer!!!Anonymous poster hash: 1111e...289 selv om man ikke kan kreve at alle vil være venner med en, syns jeg man kan forvente respekt fra andre mennesker fordet. 2
Thinkerbell. Skrevet 17. april 2014 #10 Skrevet 17. april 2014 Jeg ble også overrasket over alderen. For å prøve å se dette fra et annet synspunkt vil jeg gjerne høre hvordan du er som person. Er du ei som tar over rommet og virker belærende og dominerende? Eller er du ei som snur kappa etter vinden og er enig med alle? Er du veldig pen og sjarmerende slik at de andre jentene oppfatter deg som en trussel?
Gjest BettyBoop Skrevet 17. april 2014 #11 Skrevet 17. april 2014 Jeg ble også overrasket over alderen. For å prøve å se dette fra et annet synspunkt vil jeg gjerne høre hvordan du er som person. Er du ei som tar over rommet og virker belærende og dominerende? Eller er du ei som snur kappa etter vinden og er enig med alle? Er du veldig pen og sjarmerende slik at de andre jentene oppfatter deg som en trussel?om det er sistnevnte så kan hun ikke for det selv. Barnslig av voksne å se på henne som en trussel fordi hun er pen
Thinkerbell. Skrevet 17. april 2014 #12 Skrevet 17. april 2014 Enig, men det kan jo være noe med personligheten som gjør at de andre trekker seg unna. Eller det kan være noe med bygdementaliteten.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #13 Skrevet 17. april 2014 Må du være venn med venninne hans? Kan du ikke bare holde deg til kameratene. Menn er litt mindre dramatiske og følels styrte.Det skal mye til for en mann å forkaste deg som venn. Men hos en kvinne kan hun gjerne forkaste deg som venn om du ikke likte kjolen hun hadde på seg for 5 år siden. Anonymous poster hash: bc86c...5c3
Gjest Atheena Skrevet 17. april 2014 #14 Skrevet 17. april 2014 Jeg tenker at du ikke har noe å tape på å ta det opp med hun mest dominerende.
Gjest Jørild Skrevet 17. april 2014 #15 Skrevet 17. april 2014 Da synes jeg du skal skite i de venninnene og jobbe litt med å finne deg andre jenter å henge med. Man må ikke være venner med "gjengen" til samboeren, man kan finne seg venner på selvstendig vis.
Kattugla Skrevet 17. april 2014 #16 Skrevet 17. april 2014 Når den ene kuen tisser, tisser de andre også. Slik er det nok med denne venninnegjengen og; de følger "lederen". Og selvom man ikke kan "kreve" at alle liker man, synes jeg man kan forvente respekt og høflighet og det har TS åpenbart ikke fått, hun merker t.o.m av reaksjonen til fremmede at hun er blitt baksnakket! Kan en av disse damene ha sett for seg at HUN skulle kapre din samboer og så kom du og "ødela alt"? Ellers så ville jeg som andre sier, vurdert å flytte litt unna. Begge må trives det stedet dere bor! 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #17 Skrevet 17. april 2014 Når den ene kuen tisser, tisser de andre også. Slik er det nok med denne venninnegjengen og; de følger "lederen". Og selvom man ikke kan "kreve" at alle liker man, synes jeg man kan forvente respekt og høflighet og det har TS åpenbart ikke fått, hun merker t.o.m av reaksjonen til fremmede at hun er blitt baksnakket! Kan en av disse damene ha sett for seg at HUN skulle kapre din samboer og så kom du og "ødela alt"? Ellers så ville jeg som andre sier, vurdert å flytte litt unna. Begge må trives det stedet dere bor! Den ene "kuen" meldte seg ut av syklubben fordi TS var der. Det høres faktisk ikke ut som TS er uskyldig i det hele! Hvis en leder i jentegjengen misliker en annen, så støter hun henne ut - hun melder ikke seg selv ut frivillig og lar TS fortsette. Beklager, det er ikke slik det fungerer. Og det å "merke at man har blitt baksnakket" er ofte feil. Oftere er det blitt snakket om noe privat, som man ikke ønsker at flere skal vite om. Det kan være at en betrodde seg til et par venninner, og da TS kom så ønsket hun ikke fortsette å snakke om dette fordi hun ikke ville at "alle" skulle vite om det. Vi har bare hørt TS' versjon i denne saken, og jeg tror ganske sikkert at det finnes flere sider her. Anonymous poster hash: 1111e...289 1
Kattugla Skrevet 17. april 2014 #18 Skrevet 17. april 2014 Den ene "kuen" meldte seg ut av syklubben fordi TS var der. Det høres faktisk ikke ut som TS er uskyldig i det hele! Hvis en leder i jentegjengen misliker en annen, så støter hun henne ut - hun melder ikke seg selv ut frivillig og lar TS fortsette. Beklager, det er ikke slik det fungerer. Og det å "merke at man har blitt baksnakket" er ofte feil. Oftere er det blitt snakket om noe privat, som man ikke ønsker at flere skal vite om. Det kan være at en betrodde seg til et par venninner, og da TS kom så ønsket hun ikke fortsette å snakke om dette fordi hun ikke ville at "alle" skulle vite om det. Vi har bare hørt TS' versjon i denne saken, og jeg tror ganske sikkert at det finnes flere sider her.Anonymous poster hash: 1111e...289 Det er jo ikke sikkert det er pga TS, det er mulig hun rett og slett ikke gadd være med i denne syklubben. Det er også mulig at hun så for seg at da ville de andre slutte også og hun dermed fikk TS "ut", uten å stille seg selv i dårlig lys. Man kan jo alltid starte en ny klubb.. Synes ellers det er interessant at når TS sier at hun føler at "lederen" meldte seg ut pga henne, er du enig i hennes versjon og mener at det er et bevis på at TS er "ikke så uskyldig" - men når TS sier at hun føler seg generelt utfryst og baksnakket, da er det derimot noe hun innbiller seg "og vi har kun hørt hennes side"..
hu_rare Skrevet 17. april 2014 Forfatter #19 Skrevet 17. april 2014 (endret) Hei og takk for svarene, respekterer alles syn. Jeg har stort sett ikke hatt noe problemer med andre mennesker før jeg flyttet hit, men det kan jo hende at min personlighet ikke passer inn i forhold til hvordan jeg har blitt oppdratt og/eller er har blitt påvirket i mine tidligere miljøer. Jeg ser ikke bort fra det. Men det jeg ikke forstår (som en voksen person) er at min samboer skal lide av dette. Det kunne ikke falt meg inn å bestemme hvem han skal være sammen med av kompiser, selv om jeg ikke liker alle. Jeg har jo venninner han ikke har kjemi med, så da er jeg heller sammen med de på egen hånd. Men jeg synes det er vondt og egentlig litt rart at de andre i hans vennegjeng aksepterer denne utfrysningen. Jeg er ikke vant til slikt. Jeg har ikke noe barnehagementalitet om at alle skal like meg, det er jo ikke alle jeg liker heller. Men jeg klarer alltid å oppføre meg forde. Jeg ser flere skriver at det kun er min side som kommer frem og det er helt riktig, siden det er jeg som har skrevet inn i dette forumet for å få belyst denne saken. Men jeg er klar over og mener selv at det alltid finnes flere sider av en sak, for dette blir jo subjektivt. Men jeg er ikke opptatt av å dele skyld, nå har vi denne situasjonen, men jeg trenger tips til hvordan jeg kan gjøre det bedre da jeg ikke orker dette lenger. Foreløpig er ikke flytting et alternativ på grunn av jobben til min samboer, men vi har snakket om at det kanskje er siste utvei. Men jeg håper jo ikke at blir utfallet. Vi har ikke barn ennå, men vi er fullstendig klar over at dette barnet kanskje ikke kommer til å få det bra her vi bor nå. Jeg er på ingen måte perfekt og gjør feil hver eneste dag, men jeg tror ikke jeg har gjort så store "feil" at jeg fortjener å bli stengt ut synes jeg. ( Svar til den som skrev at jeg ikke var så uskyldig. Jeg mener at ofte får man tilbake, det man sender ut selv. Men i dette tilfellet stemmer ikke det). Vet om andre folk som faktisk er ganske stygge i væremåte, men utrolig populære. Og som en annen påpekte, jeg er ikke fjortis, og prøver å håndtere dette på en voksen måte. Det har jeg feilet med hittil, da jeg har prøvd å være hyggelig. Men jeg setter grenser for ting jeg ikke ønsker å delta i , som f.eks har jeg ikke noe behov for å snakke dritt om han jeg bor sammen med. Jeg har valgt han som samboer, både i gode og onde dager. Både han og jeg har ting som vi ikke er helt fornøyd med ( hvem har ikke det). Men jeg ønsker ikke å utbrodere det til alle rundt meg, og jeg har nok blitt en litt mer privat person etter hver som jeg har blitt eldre, klok av skade. Ønsker heller ikke å snakke negativt om den personen som akkurat gikk ut døren. Jeg har ikke opplevd baksnakking på slikt nivå noen gang før. En god venninne har noen tanker om at siden jeg ikke ønsker å delta i denne baksnakkingen, blir det nesten som at jeg utfordrer "lederen" uten at jeg egentlig gjør noe "galt". Det var jo ikke alle jentene som fikk lov til å være med i fra starten heller når jeg tenker etter. Aner ikke, har ikke tenkt på det slikt tidligere. Jeg har aldri vært populær, men jeg er ikke ute etter det heller. Vi har snakket om å finne andre å være sammen med, så vi skal sjekke hvilke andre tilbud som finnes her slik at vi treffer mennesker som har samme interesse og bygge vennskap utfra det. Men jeg tenkte å høre her først, for å få noen tips. Jeg er på ingen måte modell, men jeg tror ikke jeg er stygg heller. Helt vanlig tenker jeg, men jeg har ikke hatt problemer med å bli kjent med gutter tidligere. Overhodet ingen moteløve, men kler meg helt vanlig og er glad i jeans. Jeg er ikke dominerende har jeg fått tilbakemelding på tidligere, men jeg setter grenser for hva som er ålright oppførsel i forhold til hva jeg ønsker å delta i. Men jeg er heller ikke den som jatter med. Helt vanlig der tenker jeg, men prøver alltid å tenke positivt. Fortsatt takk for alle svar og engasjementet deres:) Endret 17. april 2014 av hu_rare 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #20 Skrevet 19. april 2014 kanskje de føler at kjæresten din har forandret seg og at du er grunnen til det. At han har blitt en tøffelhelt og ikke er med på ting som er moro mer pga "deg". Jeg har vært i den jentegjengen mang en gang, og jeg kjenner at jeg som venninne blir irritert hvis jeg føler at den nye kjæresten til kompisen min plutselig har blitt sjefen hans. At typen din drar hjem litt tidligere fordi han skal hjem til deg, eller må spørre om lov før han blir med på ting f.eks. Det betyr ikke at det er sånn, men at kjæresten gir inntrykk av det. Eller så kan det være sånn som det bare er på bygda. Ingen liker den nye i gjengen. Det er vanskelig å komme inn når man ikke har noe tilknytning til stedet eller noen av de andre i gjengen. Jeg har sett folk løpe gråtende ut av fester fordi de aldri blir akseptert, og mye av det er bare fordi folk på bygda har vanskeligheter med at ting forandrer seg og noe kan være pga at din personlighet ikke passer inn i gjengen f.eks. Jeg har erfart at de jentene/guttene som gjerne vil være i gjengen og snillifiserer seg for å bli godtatt sjeldent blir det, mens de som tør å si ifra og er seg selv de kommer fort inn i gjengen, selv om det betyr å f.ejs "kjefte" på en av kompisene til kjæresten din hvis han sier noe dumt. Anonymous poster hash: 17ed6...f27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå