Gjest Pheel Skrevet 16. april 2014 #21 Del Skrevet 16. april 2014 Jeg er plaget med hodepine, og spesielt før/under menstruasjon kan det være veldig ille. Kvalm, må bare ligge mørkt/sove og ser uklart. Selvom jeg kan bli kvalm er det bare en gang jeg har brekker meg og kastet opp. Men smertestillende (litt høy dose) kan fint fungere etter en stund. Har jeg "bare" kraftig hodepine, eller kan jeg ha migrene her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2014 #22 Del Skrevet 16. april 2014 Hehe ble nesten en pissekonkurranse dette her Jeg personlig kjenner meg igjen i de fleste beskrivelsene her siden min migrene har varierende smertegrader. Jeg har ganske ofte migrene, ca 2 dager i uken i gjennomsnitt. Noen ganger er de slik at jeg kan ligge i ro i et mørkt rom med ispose på hode, og det hjelper med parace/ibux og migrenemedisin. Da kan trykket på smerten komme og gå litt slik at jeg i perioder ikke klarer å bevege meg fordi jeg er så kvalm, mens i andre perioder så kjenner jeg at jeg kjeder meg litt og kan surfe litt på mobilen og sånt, før jeg igjen går inn på en ny smertetopp. Som regel så har jeg så vondt i hodet at jeg ikke klarer å ligge for det gjør så vondt, og langt i fra sove, jeg blir så misunnelig på de som sier at de kan sove av et migreneanfall, hvordan går det an å sove når man har så vondt i hodet man må holde seg for øynene fordi man er redd for at de skal poppe ut av øynene av trykket?? Det skjønner ikke jeg. Jeg pleier å trykke hardt på hodet eller knipe meg selv på nesebeinet mellom øynene for forsøke å avlede smerten. Jeg har alltid spyposer liggende ved sengen slik at jeg kan spy i de og så ordner samboer med skikkelig spybøtte når han er hjemme. Jeg har også alltid spyposer i bilen og i vesken. Er kjent i vennegjengen for at jeg alltid spyr pga hodepine når vi er i bil. Og andre ganger igjen så opplever jeg en sånn hodepine at jeg mistenker at jeg lider av klasehodepine. Da er det umulig å sitte eller ligge og jeg ser omtrent ingenting. Jeg går rundt på gulvet hvileløst frem og tilbake mens jeg stønner og jamrer, og jeg blir hissig. Da er jeg villig for å drepe for å bli kvitt smerten og jeg kaster innpå pakkevis med ibux og paracet og doser med migrenemedisin for å bli kvitt det. Jeg må få familien til å bytte på å trykke meg på hodet og blir helt tullete. Ofte bruker jeg å kaste opp og etter det har jeg det roligere noen minutter før det begynner på en ny smertetopp. Det ene øyet er jeg omtrent helt blind på, det bare lyser knall hvitt lys inn i hjernen min og får meg til å få lyst til å hoppe ut vinduet pga smertene. Jeg blir også veldig snørrete i det ene neseboret. Fikk et nytt liv etter at jeg fant en migrenemedisin som passet, slik at nå slipper jeg å gå rundt og være så redd for å få anfall. Har også fått et nytt liv etter at jeg begynte med blodtrykksmedisin som forebyggende så det anbefaler jeg alle med migrene om å ta en samtale med lege om Anonymous poster hash: f3489...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brightness Skrevet 17. april 2014 #23 Del Skrevet 17. april 2014 Nå har jeg hatt migrene hver dag i 1 mnd og 17 dager (ikke hele dagen, det kommer utpå dagen en gang) og da blir selvfølgelig toleransen litt høyere. Noen dager er jeg helt invalid og ligger bare i sengen og koper som en muldvarp med solbriller, spybøtte og imigran, mens andre dager sitter jeg kanskje på dataen med lysstyrken på det laveste og ser på film med lav lyd eller noe. Hadde jo råtnet på rot om jeg lå rett ut så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #24 Del Skrevet 17. april 2014 Jeg er plaget med hodepine, og spesielt før/under menstruasjon kan det være veldig ille. Kvalm, må bare ligge mørkt/sove og ser uklart. Selvom jeg kan bli kvalm er det bare en gang jeg har brekker meg og kastet opp. Men smertestillende (litt høy dose) kan fint fungere etter en stund. Har jeg "bare" kraftig hodepine, eller kan jeg ha migrene her? Vanlig smertestillende fungerer ikke på migrene. Tar man en paralgin forte kan det kanskje ta toppene av men man fungerer ikke. Blir mer tung i kroppen evt. Paracet og Ibux har ingen effekt. Kan jo hende du har det, men at du tenker at det er smertestillende som hjelper, mens fakta kan være at anfallet faktisk går over etterhvert og du fungerer etter en stund igjen. Ikke alle har timeslange, døgnlange migrener. Det er veldig typisk for migrenepasienter å tenke på å slå seg selv i hodet, skyte seg selv, slutt på livet etc, fordi smerten er så overveldende at man mister sans og samling. Selv har jeg tatt meg selv i å stå og slå hodet inn i veggen. Desperasjon, ja. Jeg vil heller føde enn å ha migrene. Hvis du kjenner deg igjen i noe av dette kan det jo hende. I tillegg er migrene OFTE på samme punkt hver gang osv osv.Du kan jo lese mer om det. Anonymous poster hash: 6ff7e...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mocchhaa Skrevet 17. april 2014 #25 Del Skrevet 17. april 2014 Det kommer litt ann på. Nei, å sitte ved dataen er vel sjeldent noe som forbedrer migrenen, men sånn som i mitt tilfelle så er det ikke alltid det blir noe bedre ved å legge seg nedpå. Jeg må isåfall ligge helt stille på rygg i sengen, og bare jeg snur meg så kjennes alt ti ganger værre ut. Jeg legger meg som sakt bare ned når jeg overhodet ikke greier noe annet. Ellers ser jeg på tv/bruker data. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pheel Skrevet 17. april 2014 #26 Del Skrevet 17. april 2014 Vanlig smertestillende fungerer ikke på migrene. Tar man en paralgin forte kan det kanskje ta toppene av men man fungerer ikke. Blir mer tung i kroppen evt. Paracet og Ibux har ingen effekt. Kan jo hende du har det, men at du tenker at det er smertestillende som hjelper, mens fakta kan være at anfallet faktisk går over etterhvert og du fungerer etter en stund igjen. Ikke alle har timeslange, døgnlange migrener. Det er veldig typisk for migrenepasienter å tenke på å slå seg selv i hodet, skyte seg selv, slutt på livet etc, fordi smerten er så overveldende at man mister sans og samling. Selv har jeg tatt meg selv i å stå og slå hodet inn i veggen. Desperasjon, ja. Jeg vil heller føde enn å ha migrene. Hvis du kjenner deg igjen i noe av dette kan det jo hende. I tillegg er migrene OFTE på samme punkt hver gang osv osv.Du kan jo lese mer om det. Anonymous poster hash: 6ff7e...46f Takk for svar. På det verste hr jeg vel felt en tåre eller to, men aldri hatt "suicidale" tanker. Men jeg kjenner ei som har fått diagnosen, og hun har det ikke så forferdelig heller som du beskriver her? Eller som noen andre beskriver, men har jo veldig vondt, og er nødt til å bare ligge ut mørkt når det står på, i likhet med hos meg. Med mindre hun har unnlatt å fortelle om hvor ille det kan være såklart, så tenkte jeg bare at det er stor forskjell på gradene man kan ha? Selv burde jeg vel egentlig få det sjekket ut, og om det kun er snakk om hodepine burde jeg vel få noe annet tilgjengelig enn vanlig smertestillende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå