Gå til innhold

Oslo Katedralskole?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har søkt på denne skolen til høsten, og er så innmari spent på hvordan det er der.. Derfor lurer jeg på om det er noen som går/har gått der/har barn der eller noe sånt og kan si litt om hvordan skolen fungerer? Mange mener det er en prestisjeskole og at man må være nerd for å gå der... Da vet jeg ikke om den passer for meg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katta har elever med gode karakterer. Man jobber mye, og det er viktig med gode karakterer.

Det er nok mange forskjellige folk der, men det er nok endel sosser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en prestisjeskole. Mye fordi både lærere og elever er svært ivrig! Har ikke et vondt ord og si, en lærer vryktelig mye, og får karakterer som følge. Får håpe du kommer inn! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er en veldig bra skole. Besteforeldrene mine skulle i min tid ha meg til å begynne der. Men jeg ville ikke flytte hjemmefra.

De som går der får gode karakterer, men de må jobbe også.

Har flere venner som går der, og de trives godt.

Men ja, "Katta" er litt highclass 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg gått på Stavanger Katedralskole, og har hørt at de fleste katedralskoler har veldig entusiastiske og flinke elever. Vær iallefall forberedt på en haug med jobbing, gjennom alle tre årene egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg gått på Stavanger Katedralskole' date=' og har hørt at de fleste katedralskoler har veldig entusiastiske og flinke elever. Vær iallefall forberedt på en haug med jobbing, gjennom alle tre årene egentlig.[/quote']

:Nikke::Nikke::Nikke:

Samme med meg, som gikk på Trondheim Katedralskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Katta (som den blir kalt) i Oslo, selv om det er ca. åtte år siden nå, og har en lillesøster som nylig har gått der.

Det gikk mange forskjellige typer mennesker på Katta, fra alle kanter av byen, og det var slett ikke alle som hadde superkarakterer (men skolen liker å opprettholde det bildet, tror jeg).

Da jeg gikk der var det mange gamle lærere som hadde sittet i stillingene sine altfor lenge og som var slitne og uinspirerte.

Nå har det visst kommet flere unge lærere sier søsteren min.

Jeg trivdes veldig godt på Katta og kan anbefale å gå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...