Gå til innhold

Hvor blir det av posten hvis postmannen ikke finner postkassa?

Anbefalte innlegg

Gjest heihade
Skrevet (endret)

Bor i et område som nettopp er ferdigbygd, så kassene har vært plassert på en midlertidig plass frem til nå. Så for noen dager siden kunne vi begynne å flytte postkassene våres til den permanente plassen som er litt skjult. Hengte en lapp til postmannen om dette, på det tidligere stedet - der mesteparten av postkassene enda står. Forklarte at postkassene gradvis flytter og hvor han kan finne den nye plassen.

Men, jeg har savnet noen leveranser siden dette. Det kan jo tenkes at postmannen ikke har fått med seg denne veldig synlige lappen. Hva skjer da? Blir alt sendt i retur eller havner det på postkontor? Oppbevarer de posten hos seg selv noen ekstra dager og kjører ut senere, eller hva skjer?

Hvis det blir sendt i retur - vil jeg da få beskjed fra avsender om at de har mottatt det i retur (det er snakk om firmaer, ikke privatpersoner), eller må jeg kontakte de selv om å få det sendt en gang til?

Endret av heihade
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Posten blir sendt i retur, og du må kontakte firmaet/offentlige kontorer selv. De sender ikke ut info om at det er sendt i retur. Opplevde selv at post ikke ble lagt i merket postkasse og sendt i retur, fikk vite om brevet mer enn en mnd senere når jeg hadde sendt en henvendelse til kontoret og etterlyst svar.

AnonymBruker
Skrevet

Posten blir sendt til statens sentralgjenvinning anlegg til resirkulering.

Anonymous poster hash: 6b07b...604
Skrevet

Posten blir sendt til statens sentralgjenvinning anlegg til resirkulering.

Anonymous poster hash: 6b07b...604

Tuller du? Posten blir sendt i retur til avsender.

Gjest heihade
Skrevet

Haha, tror det var et forsøk på å skremme meg. Falt dessverre ikke for den.

Takk for svar O'Live. Har kontaktet de det gjelder nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Min postkasse står et lite stykke unna veien (kanskje ti meter) og det gidder ikke han ene postmannen for jeg får bare post annenhver uke. Har fått en del inkassovarsler og gått glipp av pakker som har blitt returnert. Jeg har forsøkt å kontakte kundeservice uten at det har hjulpet. Om jeg var deg ville jeg satt postkassen tilbake der den sto frem til alle de andre flytter sine postkasser.

Anonymous poster hash: 252bb...bff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...