Gjest Ethereal Skrevet 8. juni 2004 #1 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg sliter litt med å komme i gang med treningen igjen etter et halvår i Nederland. Jeg har mine målsetninger for treningen (økt muskelmasse uten å øke i fettprosent, altså ingen vektnedgang, kanskje tvert i mot), men jeg klarer ikke å systematisere meg nok. Jeg har trent i mange år, og burde kunne klare å se hva som skal til, men nei... Har noen noen erfaring med personlig trener (SATS)?? Greit det er dyrt, men jeg tror jeg trenger noen som klarer å få siste pust av energi ut av meg under vektøktene. Jeg kunne kanskje trene med sambo, men han jobber skift og har uregelmessig arbeidstid. Noen generelle tips? (Lady-M? eller Mathias?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 8. juni 2004 #2 Del Skrevet 8. juni 2004 Har ikkje erfaring med personlig trenar, men har fått nokon prøvetimar på SATS. Då eg begynte fekk eg ein prøvetime, så ein etter tre veker og så ein etter fire veker. Kunne sikkert fått timar etter dette, men eg vart gravid med kjempe kvalme, så eg tok pause frå treninga. Dei prøvetimane eg fekk, hadde eg skikkelig stor nytte av, veldig flinke veiledra. Virkelig noko å anbefalle. Det var jo ein motivasjon at eg skulle vise progresjon for kvar veiledartime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 8. juni 2004 #3 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har hatt personlig trener på sats i 1 år.. Jeg kan ikke si jeg fikk så veldig mye ut av det. De siste 4 mnd har jeg trent med en som holder på med fitness, og jeg har aldri fått så mye ut av treningene mine som nå. Så jeg vil vel egentlig ikke anbefale deg PT på sats, men jeg har da heller ikke prøvd så mange forskjellige.. Du kan jo ta kontakt med ditt sats senter og få en prøvetime, snakk om dine mål osv. Jeg vet det finnes bedre PT'er enn han jeg har brukt Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 8. juni 2004 #4 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har jo fortalt deg litt tidligere, men utdyper litt mer her. Jeg hadde en prøvetime med PT på SATS for en stund siden. Han la opp et OK start-program, og var med meg hele timen. Det er, så vidt jeg vet, to poenger ved PT: 1) Motivasjonshjelp 2) Å få ut det "lille ekstra" mange ofte ikke klarer selv For min del fungerte begge deler dårlig. Jeg er av person slik at det kun er meg selv som kan motivere/demotivere meg til å gjøre noe, og det betyr derfor ingenting hva et menneske med PT-trykk på t-skjorta sier. Er jeg motivert, så står jeg på til 110%, er jeg det ikke, så gidder jeg ikke noenting. Mål 1 mislyktes derfor for min del (motivasjon). Det jeg kan gå med på, er at det er smart å ha en person til å hjelpe til på de siste rep'sene, som du ikke klarer å fullføre selv. Men det vil være langt billigere å BETALE en venn/kjæreste for å være med noen minutter, enn å leie en trener for dette. Treneren jeg brukte klarte ikke på noen måte å presse "det lille ekstra" ut av meg, da jeg fint trente så hardt jeg kunne på egen hånd selv, og ikke trengte noen til å fortelle meg at jeg "må prøve en til!". Slik jeg kjenner deg gjelder akkurat dèt deg også ... Dette kan så klart ha sammenheng med at han ikke kjente meg, og derfor ga meg en lettere økt enn jeg hadde behov for. Likevel, jeg er ikke imponert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 9. juni 2004 #5 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg vil ikke anbefale PT fra SATS eller lign sentere. Jeg blir faktisk sjokkert over hvor mye feil de gjør. Ta heller kontakt med et senter som trener opp fitness utøvere. Vet ikke hvor du bor i Norge, men det er mange sentere rundt om. Vurderer å ta PT utdannelse selv snart... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 9. juni 2004 #6 Del Skrevet 9. juni 2004 Dette kan så klart ha sammenheng med at han ikke kjente meg, og derfor ga meg en lettere økt enn jeg hadde behov for. Akkurat det der er jeg redd for kan komme til å skje. Greit nok er jeg jente, men jeg tåler litt, og tror at litt kjeft kan hjelpe mer enn en klapp på skulderen. Sambo har akkurat meldt seg inn på samme senter som meg, så forhåpentligvis kan vi trene styrke endel sammen. Jeg har tenkt å sette opp et tredelt vektprogram, og trene utholdenhet de to siste dagene. Jeg klarer stort sett fire-fem økter pr uke i en normaluke uten for mye reising og kveldsaktiviteter på jobbfronten. Tror jeg sparer pengene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 9. juni 2004 #7 Del Skrevet 9. juni 2004 Tror jeg sparer pengene.... Du vil IKKE angre på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå