aline Skrevet 10. juni 2004 #21 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg er også skrekkelig spent på å høre hvem det er som har bestemt hva som er den perfekte kvinnekroppen og på hvilket grunnlag de har bestemt at dersom man ikke har mellomrom mellom låra så er man uperfekt eller overvektig. Det kunne vært interessant å se! I designverdenen så har man mål for hvor mange ganger hode skal gå i kroppen, det er ikke ment for å vise hva som er perfekt, men for å vise hva de ønsker av modellene som skal vise frem klærne. Modellene regnes ikke som bildet på det eneste perfekte, modellene er heller ikke like. Det "perfekte" ansikt har endel mål og er symetrisk, husker ikke hvem som har "bestemt" dette, men lærte mye om både ansiktets symetri og modellens høyde på skolen (gikk både tegning og søm med studier av både kropp og utforming av egne designer etc.) Har aldri hørt om dette visstnok "perfekte" bildet hvor kroppen møtes her og der og ikke andre steder, og at dette skal være en "fasit" på det perfekte er jo bare snevert, mener man det så vil man få ett tøft liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2004 #22 Del Skrevet 10. juni 2004 Hvilke øvelser bør man ta for å innsrenke størrelsen mellomlårene da? Jeg har alltid hatt det, og syns det er fint. Jeg veier 55 kg, og kler mellomrommet. Jeg er ikke for tynn av den grunn. Det eneste jeg lurer på er hvordan skal jeg få det tilbake igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 10. juni 2004 #23 Del Skrevet 10. juni 2004 ridning tar på innersiden av lårene. Ellers så det med mellomrom mellom lårene kommer veldig an på kroppsbygningen, jeg har sett tynne mennesker uten mellomrom. Har man smale hofter kan man være ganske tynn uten å ha mellomrom. Det er ikke noe fasittsvar på hva som er riktig eller feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 10. juni 2004 #24 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei hei! Og ja, selvsagt skal det være åpning mellom lårene. For meg er dette ikke selvfølgelig! Jeg har ikke åpning mellom lårene, men jeg er da ikke "unormal" eller "tykk"! Og noen sier her at hvis man trener får man det...Eh.. Jeg trener vanligvis HVER eneste dag, karate, som går mye på ben og armer, men jeg har ikke mellomrom lårene. Jeg har ikke noe behov for det, og jeg er fornøyd. Alle er vi skapt ulikt. Og det folk sier er perfekt kan være det motsatte, og omvendt! Hvem skaper egentlig det som er perfekt? Hvem skal ha retten til si slikt? Og hva slags motiv har de for det i såfall? Er det ønsket om å gjøre folk mindreverdige eller er det for å skape likehet? Jeg bare spør, jeg synes ordet perfekt ikke hører hjemme i sammenhengen mellom kropp og proposjoner. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2004 #25 Del Skrevet 10. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #26 Del Skrevet 11. juni 2004 Man må jo ha en nokså kubbe fasong kropp og lår om de ikke er fint buet så de lager disse mellomrommene og går sammen på enkelte steder. Det kalles det "perfekte" fordi det er idealet og slik det er finest. Hadde man avlet kvinner som man avler renrasede hunder, så ville de hatt en slik kropp. Slevsagt er det et mindretall som faktisk har denne "perfekte" kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 11. juni 2004 #27 Del Skrevet 11. juni 2004 :o Jeg er undervektig og har aldri hatt et slikt mellomrom.. har jeg en kropp som en kubbe jeg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2004 #28 Del Skrevet 11. juni 2004 Kan vi ikke bare droppe å diskutere hva som er perfekt eller ikke - det blir så absurd - og det er ikke det tråden handler om! Jenta her spør om hvordan hun kan trene innsiden av lårene sine og få tilbake mellomrommet hun hadde tidligere - så dere som kan gi henne noen tips - gjør det! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 11. juni 2004 #29 Del Skrevet 11. juni 2004 Konkrete tips til trening av innside og utside av lår; Ligg på siden med beina sammen og 90 graders vinkel i hofte og knær - løft det øverste beinet opp til kneet peker i taket og deretter tilbake til utgangsposisjon (ikke helt ned i hvile..) - gjenta i sett på 15 minst tre ganger Variant - 90 graders vinkel i hofte, men kneet rett - løft på samm måte - gjerne så tærne går ned mot gulvet foran beinet du ligger "på" Støtt deg med hånda foran kroppen for balanse. Denne øvelsen tar rumpe og lår (mest på utsiden, men også innsiden). Knebøy: Stå med beina i hoftebredde og "myke" knær (ikke helt rette), brystet ut og armene langs siden... bøy i knærne og sett deg, som du skulle sette deg på en stol (dette betyr at du må se tærne foran knærne). Pass på at så my som mulig av vekten er på hælene. Hold ryggen rett (løft blikket mot taket - det hjelper), stiv av i magen og løft armene ut foran kroppen. Når du reiser deg opp igjen knip i rumpa. Pust ut på veien ned og inn på veien opp. Denne tar lårene som bare rakker'n! Gjenta så mange du klarer og et par til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 11. juni 2004 #30 Del Skrevet 11. juni 2004 Det kalles det "perfekte" fordi det er idealet og slik det er finest. Hadde man avlet kvinner som man avler renrasede hunder' date=' så ville de hatt en slik kropp.[/quote'] Eksempler på renrasede hunder: Lang og tynn Ikke i nærheten av så langbent... Absolutt ikke tynn - men med VELDIG stort mellomrom mellom lårene Selv renrasede hunder kommer i mange fasonger. Hvorfor kan ikke kvinner også få gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. juni 2004 #31 Del Skrevet 11. juni 2004 Det kalles det "perfekte" fordi det er idealet og slik det er finest. Hadde man avlet kvinner som man avler renrasede hunder' date=' så ville de hatt en slik kropp. Slevsagt er det et mindretall som faktisk har denne "perfekte" kroppen.[/quote'] Ja, men hvem har rett til å si hva som er det idelle og ikke?? Og hva godt gjør det? Og hva fremmer man ved å hevde slikt? Er det meninga å gjemme seg bak det å hevde at en selv er perfekt, slik at man kan fremme andres mindreverdighetskomplekser og følelser? Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 11. juni 2004 #32 Del Skrevet 11. juni 2004 Man må jo ha en nokså kubbe fasong kropp og lår om de ikke er fint buet så de lager disse mellomrommene og går sammen på enkelte steder. Det kalles det "perfekte" fordi det er idealet og slik det er finest. Hadde man avlet kvinner som man avler renrasede hunder, så ville de hatt en slik kropp. Slevsagt er det et mindretall som faktisk har denne "perfekte" kroppen. Jeg er ifølge BMI overvektig, har skikkelig kubbekropp og har faktisk litt mellomrom.. Så ifølge din definisjon er jeg kanskje ganske perfekt? Så koselig... Tror jeg hadde enda mer mellomrom da jeg veide 15 kg mer, så da er det kanskje bare å stappe innpå med snop og komme seg opp i "perfekt" vekt igjen? Forøvrig; dersom man hadde avlet kvinner på samme måte som hunder hadde noen vært 30 cm høye, noen hadde vært 250 cm høye, noen hadde vært for brede til å komme inn gjennom normale dører, noen ville ha neser de ikke kunne puste med, noen ville ha så mye hår i ansiktet at de ikke kunne se, etc etc. Og ikke minst; omtrent halvparten av alle kvinner ville NEKTES å føde barn fordi de var for fulle av fremavlede sykdommer. Er dette en slik verden du ønsker deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 11. juni 2004 #33 Del Skrevet 11. juni 2004 Mellomrom mellom lårne' date=' vil du virkelig ha det?? Jeg har alltid tenkt på det som å være altfor tynn, og det er heller ikke noe pent![/quote'] Høh? Jeg har mellomrom mellom lårene... Og det er jeg glad for. Det kan da ikke være noe digg hvis lårene gnisser sammen når man går!?? Slanke jenter har mellomrom mellom lårene, uten å være hjulbeint :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. juni 2004 #34 Del Skrevet 11. juni 2004 Slanke jenter har mellomrom mellom lårene' date=' uten å være hjulbeint :D[/quote'] Har du ikke lest hva folk her skriver? Det er INDIVIDUELT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 11. juni 2004 #35 Del Skrevet 11. juni 2004 Orka ikke å lese igjennom alt :oops: var så mye... Men fikk inntrykk av at det var mange som synes de som hadde mellomrom mellom lårene er for tynne, og det reagerer jeg på! Greit nok at det er individuelt, men de som mente man da måtte være hjulbeint må jeg bare si i mot altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #36 Del Skrevet 11. juni 2004 Slettet. Hege (admin) http://forum.kvinneguiden.no/faq.php#0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2004 #37 Del Skrevet 11. juni 2004 :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 11. juni 2004 #38 Del Skrevet 11. juni 2004 En "perfekt" kropp går kun sammen et punkt ved anklene et punkt ved knærne og et punkt litt nede på låret, sånn at det blir et mellomrom mellom lårne øverst. Så å ha dette mellomrommet tyder ikke på hverken undervekt eller hjulpbeinhet (kommer jo ann på HVOR stort det er da). Du får trene litt mer, og spise litt sunnere, mange måltider med lite mat hver dag. Dropp gosj i uka, og ikke drikk sukkerholdige drikker. Droppe smør på skiva osv.. Lykke til! Din definisjon av perfekt kropp stemmer ikke overens med min, og sikkert ikke med mange andres heller. Mellomrom mellom lårene... dette høres for spinkelt ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 11. juni 2004 #39 Del Skrevet 11. juni 2004 Sitat slettet. Hege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 11. juni 2004 #40 Del Skrevet 11. juni 2004 Syns denne tråden begynner å skli litt ut... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå