Gå til innhold

ferie i danmark, trenger tips

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget Emanuelle

heisan ...

Vi skal til danmark om vel 2 uker...fergen er bestilit men ikke feriehuset...klarer ikke å bestemme meg , har lurt på området Ebeltoft / Grenå , men klarer ikke å bestemme meg...noen som har et favorittsted i Danmark der det er fint for barn , aktiviterter og fin strand????

Trenger såååårt tips :-)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/82955-ferie-i-danmark-trenger-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Har vært mange ganger i Ebeltoft-området. Vi dro dit flere ganger da jeg var liten, og vi storkoste oss. Fine, lange strender og en fin, gammel by der de hadde veldig god is :-)

Det begynner å bli lenge siden jeg var der nå, men jeg kommer nok til å ta med egne barn dit om noen år. Håper det er like fint der fremdeles. Synes å huske at det var et Sommarland som ikke var altfor langt unna. Det er også overkommelig avstand til Århus (gamle bydelen er ganske fin) og man kan dra på dagstur til Legoland.

Gjest ikke innlogget Emanuelle

heisann ...

Diddi: Har vært på Lolland og likte oss kjempegodt, vurderte marielyst siden vi vet det er skikkelig fint der, men i utgangspunktet så vil barna til Legoland( har vært på Lalandia, bon bon land og knuthenborg dyrepark) og da passer det vel best å være på Jylland, får en del råd om at ebeltoft er flott , så vi får tenke litt til på det :P

Annonse

Så flott at det er noen som kan bekrefte at det er fint i Marielyst. Vi reiser med en annen barnefamilie. Begge med en på snart 4 og en på 6(9) mnd. Tar ferga til københavn. Og det har de gledet seg til i et par måneder allerede. Etterpå skal vi hjem via Hirtshals/Kritiansand. Da drar vi innom Legoland på veien. Leste om et jernbanemuseum i Odense. Stikker innom der dersom det er dårlig vær. (Ja, vi har en toggal sønn!! :wink: )

Men er det løver i Knutenborg dyrepark? Og kan man kjøre gjennom der med bil?

Ebeltoft er kjempekoselig.

Masse fine glassblåserverksteder og annen kunsthåndverk. Det ligger veldig i smørøyet for andre utfartssteder, både Legoland og Djurs.

Djurs sommerland skulle være et av Danmarks beste sommerland, har jeg fått vite. Ønsker også å ta med familien en tur dit i sommer.

God tur til Danmark :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...