AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Fikk nettopp en ny nabo rett over veien. Har møtt han kun én gang, da han kom på døra vår for å prate om alt han var misfornøyd med og prøve å endre på alt som er etablert i nabolaget. Han slo meg som veldig passiv-aggressiv i diskusjonen vi hadde sammen, og jeg kan ikke si at jeg fikk så veldig godt inntrykk av mannen. Han er vel i 60-årene et sted. Har møtt kona hans én gang. Hun er fra Thailand og er kanskje 50. Hun har vært i Norge i 30 år og snakker ikke godt norsk - spesielt ikke med tanke på hvor lenge hun har vært her. Veldig forsiktig og stille dame. Hele fyren er veldig merkelig. Siden han bare har bodd her i noen uker har jeg ikke særlig til eksempler å komme med, det er bare noen vibber jeg får fra hele fyren. De har alltid alle persiennene i hele huset trukket ned. Nå står ikke jeg og glor ut på dem, jeg bare merker det når jeg går forbi på tur med hundene. Har aldri sett de ha persiennene trukket opp. Det er vel det jeg finner mest merkelig. Kan godt hende jeg overreagerer. Men.. det er hele settingen med at han er en ekkel fyr med thai-dame som ikke har blitt lært godt norsk og som alltid har persiennene nede. Anonymous poster hash: f56ab...22e
minister-mio Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 Er vel ikke mye som tyder på det nei. 1
Gjest ashanti Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 Så du tenker at han slår kona si fordi den éne gangen du snakka med han virket han rar og du fikk merkelige vibber, også har de persiennene trukket ned? Jaha... Eller mener du bare om han generellt er en dårlig mann mot kona si? Skjønte ikke helt hva du prøver å si her egentlig. Merkelig problemstilling.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #5 Skrevet 15. april 2014 Nei, ingenting av det du sier er i nærheten av å antyde at han er vond mot kona si. Vi har forøvrig persienner nede for å hindre innsyn fra nysgjerrige naboer og mannen min er god mot meg. Anonymous poster hash: 59f11...755 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. april 2014 #6 Skrevet 15. april 2014 Siden de bor "rett over veien" har jeg ett spørsmål: Hvor mange meter er det fra deres vinduer til nærmeste nabo eller veien? Er det slik at alt de gjør der blir sett veldig tydelig fra de som går rundt dem? Sier meg enig i at du kan smile og si hei til dama. Presenter deg selv for henne, og spør hvordan hun har det i Norge. Hvordan har forresten ditt eget ansiktsuttrykk/kroppsholdning vært når du har sett henne? Har du sett på henne med et skeptisk blikk, eller har du prøvd å være imøtekommende?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #7 Skrevet 15. april 2014 Syns det er rart at du konkluderer med at han er vond mot kona si på det grunnlaget du har. Vi har som regel persiennene nede vi også, ingen som blir mishandlet da, vi liker bare ikke folk som går tur med hundene sine og "tilfeldig" glaner inn Anonymous poster hash: f560b...832
Gjest Blomsterert Skrevet 15. april 2014 #8 Skrevet 15. april 2014 Han er sikert veldig ond. Spesielt siden kona er thailandsk og de har persiennene nedtrukket. Det er ikke spesielt fordomsfullt eller intolerant av deg. Hva er det med deg? Her er et så tydelig eksempel på hvordan bygdesladder kan starte. Grøss.
whoppii Skrevet 16. april 2014 #9 Skrevet 16. april 2014 Slike folk som deg ts. Vil jeg aldri ha som nabo! Rart dei har ned persiennene, sikkert dritt lei av å se tryne ditt stå å glo ut gjennom vinduet dag ut og inn!
brightness Skrevet 16. april 2014 #10 Skrevet 16. april 2014 Kanskje de liker å ha sex i alle husets rom og har persienenne ned for å kunne gjøre det spontant til enhver tid.
Gjest Funky Punk Skrevet 16. april 2014 #11 Skrevet 16. april 2014 Huff, jeg må ha en voldelig mann jeg også tror jeg. Greit nok, jeg prater godt norsk, men her er gardinene alltid trukket for, og mannen min har en tendens til å virke litt morsk og klagete til tider. Jeg burde vel kanskje gå fra han
Frøken Smilla Skrevet 16. april 2014 #12 Skrevet 16. april 2014 Guri, dette fikk meg til å tenke på hva våre naboer evt tror foregår her i huset ... Vi har alltid persiennene nede, pga innsyn og sol, og jeg er ni år yngre enn mannen (og ser visst yngre ut enn jeg faktisk er). I tillegg har vi (representert av min mann) kontaktet en nabo for å få endret en praksis i nabolaget "som alltid har vært der", men som er høyst ugunstig for oss. Jeg må vel bare gått fra at nabolaget antar at mannen grisebanker meg både titt og ofte, da? Heh ... (Og for ordens skyld: det gjør han på ingen måte!) Tror du skal være forsiktig med å anta for mye basert på for lite, TS! 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2014 #13 Skrevet 16. april 2014 Vi har også ofte persiennene nede, fordi vi jobber sent og når vi kommer hjem er det ofte mørkt likevel. Det betyr ikke at det er noen som behandler den andre dårlig av den grunn Du mistenker altså at nabokona ikke blir behandlet bra, uten å ha sett en eneste episode som kan underbygge det, utover at du fikk dårlige vibber av nabomannen. Når du leser over det du selv har skrevet, håper jeg du skjønner hvor vanvittig dette er. Anonymous poster hash: e9cd3...7c0
AnonymBruker Skrevet 16. april 2014 #14 Skrevet 16. april 2014 Vi har også ofte persiennene nede, fordi vi jobber sent og når vi kommer hjem er det ofte mørkt likevel. Anonymous poster hash: e9cd3...7c0 Hva med potteplantene ? Eller har dere kanskje ikke det ? ...måtte bare spørre... Anonymous poster hash: 92d95...84c
AnonymBruker Skrevet 16. april 2014 #15 Skrevet 16. april 2014 Har du lest for mye om slemme norske menn og "thaidamer", ts? Det kunne jo være at persiennene er nede nettopp på grunn innsynsbegrensning fra deg og dine like! Anonymous poster hash: 001a1...127
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå