Gå til innhold

Snart fri og nå begynner tvangsosialiseringen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber fullt og ser frem til en ekstra torsdag, fredag og mandag- fri som fuglen ! Skjønner ikke at jeg gidder å glede meg sånn til disse fridagene for det samme skjer hvert år: kom på hytta til oss, kom på påskefeiring og skogturer, bål og ski! Hva er det med folk, det er jo umulig å få slappet av på sofaen for seg selv! Jeg er en av de som har vanskelig for å si nei, og hver eneste time i de usle 3 dagene er nå fylt opp med familie og venner.., har øvd meg på å si nei og det har jeg også gjort i forbindelse med ferie og fridager, men ender da opp på en hytte m utedass året etter fordi jeg sa nei i fjor. Bare jeg som blir sliten av så mye støy og sosialisering ?

Anonymous poster hash: 564d9...247

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sikkert ikke. Om jeg var deg, ville jeg reist bort og overnattet på hotell, helt for meg selv og gitt folk beskjed om at jeg var dratt på ferie. - Eventuelt gitt folk beskjed om at jeg skulle bort og blitt hjemme ;)

Skrevet

Nei, så absolutt ikke. Det er ikke en god følelse når man kjenner man trenger en rolig helg, men i stedet må være opptatt og sosialisere seg fra fredag til mandag. Men trenger du alene/hjemme-tid, må du si i fra. Folk er forskjellige og lader batteriene på forskjellige måter. Du lære deg å akseptere deg selv, rett og slett. Lær deg å være mer egoistisk og ta hensyn til egne behov.

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare øve enda mer på å si nei. Evt skru av telefonen i påsken ;)

Anonymous poster hash: 5fe06...218
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, stakkars deg som har flust av folk som vil ha deg med på ting. :sarkasme: Det er da ikke verre enn å si at det ikke passer. :filer:

Anonymous poster hash: 98d24...775
  • Liker 4
Skrevet

Jeg er heller ikke flink til å si nei, men jeg pleier å kjøre litt " Jeg orker ikke og er veldig sliten, mye styr på jobb/skole/blablabla så jeg skal bare ta meg et par dager hvor jeg ikke har noen planer". Det pleier å funke greit da de fleste kan relatere til alenetid selv om de gjerne vil ha deg med der og da.

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjønner jeg godt. Hva med å finne på en unnskyldning og si at du har det dårlig? Og neste gang, SI NEI hvis du trenger det :)

Anonymous poster hash: f54e1...c3e
Skrevet

Du får gjøre som meg da, jobbe.

(selv skulle jeg gjerne hatt fri hele påska)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke flink til å si nei, men jeg pleier å kjøre litt " Jeg orker ikke og er veldig sliten, mye styr på jobb/skole/blablabla så jeg skal bare ta meg et par dager hvor jeg ikke har noen planer". Det pleier å funke greit da de fleste kan relatere til alenetid selv om de gjerne vil ha deg med der og da.

Funker dårlig å si man ikke har planer, det er som en magnet på enkelte. Mange forstår rett og slett ikke at noen ønsker alenetid fremfor å gjøre ting med andre. Det mest effektive for min del har vært å være ærlig om at jeg ikke er så sosial. Sier jeg at jeg er opptatt der og da, så prøver de bare igjen.

Anonymous poster hash: 5fe06...218

• Liker 1
Skrevet (endret)

Herregud da, mann deg opp! Eller mer riktig, kvinn deg opp!

Endret av O'Live
  • Liker 1
Skrevet

Her har alle mine venner forlatt byen til fordel for fjellet, utedo og påskekrim mens jeg har en date med Tv'n, surroundanlegget, Netflix og en sixpack Carlsberg i kveld. Du må tørre å si nei og gjøre det DU vil.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Si du er sliten og har vondt i hodet og må slappe av litt og komme deg etter noen hektiske arbeidsdager :) Verre er det ikke :)

Gjest Guilty
Skrevet

Du er heldig som har folk som gjerne vil tilbringe tid med deg! Men sånn ellers så forstår jeg deg veldig godt. Jeg orker veldig sjeldent å være sosial så når noen spør meg om ting så sier jeg ifra at det er koselig at de spør men at jeg rett og slett ikke orker/har energi til det.

• Liker 1
Skrevet

Ja stakkars deg som har så mye venner og familie som bryr seg om deg! Tenk på alle de ensomme som sitter alene og skulle gjort hva som helst for en invitasjon og noen som brydde seg. Skamme deg burde du og det er da virkelig bare å si at nei i dag vil jeg bare slappe av og nyte mitt eget selskap. Hvis noen ikke tåler dette så får det så være, virker på deg som om du har nok folk rundt deg uansett...

• Liker 1
Skrevet

Si nei. Og neste år; si nei da også. Det er helt greit å ikke ville dra på hyttetur (selv om andre er ensomme), og det er helt greit å si nei. Men har man ikke lyst, men sier ja likevel, så har man bare seg selv å takke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg som har så mange som bryr seg.

Anonymous poster hash: 29f10...620
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk bare å være ærlig og si nei takk. Jeg er i samme situasjon som deg og VET jeg er heldig siden jeg blir invitert bort i påsken. Likevel er dette den eneste ferien jeg foretrekker å tilbringe helt i mitt eget selskap. Jeg takker derfor pent for alle invitasjoner, men svarer at jeg ønsker å tilbringe påskedagene alene hjemme. Dette blir godtatt blant mine venner og familie. Har forresten sagt ja til å spise middag hos mamma i morgen, men det er helt i nærheten og bare koselig. Så det er helt greit å si nei takk uten mange forklaringer eller unnskyldninger.

Anonymous poster hash: f0217...5ff
Skrevet

Snu på det - se på slike forespørsler som en ypperlig anledning til å øve deg i å si nei. De som inviterer er bare hyggelige, og de kan ikke være tankeleser så lenge du sier ja. Du må ta vare på deg selv, det er ditt ansvar og ingen andres.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser tvangen her. Du blir spurt om å være med, du sier ja. Ingen tvang i det.

Om du vil være alene hjemme istedet, da må du faktisk ta ansvar for det selv.

• Liker 1
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg tror kanskje bare de er redde for at du skal måtte være alene i påsken. Det at de inviterer deg betyr ikke at de forventer at du må komme. Du kan takke høflig nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...