Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2004 #1 Skrevet 8. juni 2004 Jeg har motatt brev om jeg ønsker fastlege, samt hvilken jeg ønsker. Hvis jeg ønsker og stå utenfor, trenger jeg og svare eller blir jeg automatisk satt utenfor når jeg ikke svarer?? Har jeg noen fordeler/ulemper om jeg står utenfor i forhold til når jeg har en? Clea
Gjest Fighter Skrevet 8. juni 2004 #2 Skrevet 8. juni 2004 Jeg tror du bare blir tildelt en hvis du ikke svarer. Fordelen emd å svare er at du selv kan bestemme hvem du vil ha, såfremt denne er ledig.
Kate Skrevet 8. juni 2004 #3 Skrevet 8. juni 2004 Det er riktig som Optimist sier, at hvis du ikke svarer vil du bli tildelt en lege. Det er noen ulemper knyttet til det å stå utenfor fastlege-ordningen: Du kan bestille time hos hvilken lege du vil, men har ikke krav på å bli prioritert. Dette vil i praksis si at du kan risikere å måtte vente i 2-3 måneder på en vanlig legetime. Det kan også være svært vanskelig å få time noe sted hvis du har sykdommer som er plagsomme og vonde, men ikke livstruende, som f.eks. urinveisinfeksjon og halsbetennelse. I tillegg må du betale en høyere egenandel. Jeg kan i farten ikke huske akkurat beløpet du må betale, men det er betraktelig høyere enn hvis du har din egen fastlege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå