AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Jeg er 31 år og da jeg var 5 ble jeg voldtatt av en nabo. Han skremte meg grundig, og jeg fortalte det ikke til noen før etter jeg ble voksen. Jeg husker hvordan jeg møtte han, hva han sa til meg, hva han gjorde mot meg og hvordan jeg følte meg, alt, men etter selve samleiet begynte er alt svart og jeg husker ikke hva jeg gjorde etterpå eller hvor jeg gikk. Vi flyttet året etter og jeg så aldri voldtektsmannen igjen, og saken ble aldri anmeldt. Jeg husker fornavnet hans og adressen. Den siste tiden har jeg slitt en del med dårlig samvittighet, jeg er redd han kan ha forgrepet seg på flere og jeg føler det er min feil siden jeg aldri sa noe. Nå har jeg lyst til å anmelde selv om saken sikkert blir henlagt, bare for å gjøre det og litt for min egen del. Men hvordan er foreldelsesfristen for slike forbrytelser? Vil jeg i det hele tatt få levert en anmeldelse? Er det noen som har noen relevante erfaringer å dele? Jeg setter svært stor pris på svar. Anonymous poster hash: 952d3...047
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #2 Skrevet 15. april 2014 Ingen som vet? Anonymous poster hash: 952d3...047
Gjest tinbjo1 Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 Hadde det der vært meg, så hadde jeg ringt til han og virkelig latt han få høre det!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 Hadde det der vært meg, så hadde jeg ringt til han og virkelig latt han få høre det! Det tror jeg ikke jeg hadde taklet. Jeg sliter en del med det som hente, spesielt etter jeg fikk barn selv, og jeg tror ikke jeg hadde klart å konfrontere han dessverre. Anonymous poster hash: 952d3...047
Gjest Eurodice Skrevet 15. april 2014 #5 Skrevet 15. april 2014 Du kan søke på google om foreldelsesfrister. Der finner du mye. Du kan også ta kontakt med voldtektsmottak, med Dixi også for eksempel. 1
Gjest tinbjo1 Skrevet 15. april 2014 #6 Skrevet 15. april 2014 Det tror jeg ikke jeg hadde taklet. Jeg sliter en del med det som hente, spesielt etter jeg fikk barn selv, og jeg tror ikke jeg hadde klart å konfrontere han dessverre. Anonymous poster hash: 952d3...047 Det er nettopp når du konfronterer han at du kan legge det bak deg! Men forstår at det er vanskelig. Ville ihvertfall anmeldt det.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #7 Skrevet 15. april 2014 Du kan søke på google om foreldelsesfrister. Der finner du mye. Du kan også ta kontakt med voldtektsmottak, med Dixi også for eksempel. Takker for tipset, skal ringe i morgen! Har prøvd å lese litt på nett, men det var så mye forskjellig info at jeg ble ikke særlig smartere. Anonymous poster hash: 952d3...047
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #8 Skrevet 15. april 2014 Det er nettopp når du konfronterer han at du kan legge det bak deg! Men forstår at det er vanskelig. Ville ihvertfall anmeldt det. Jeg vet ikke hva jeg skulle sagt eller hvordan jeg ville reagert på hans svar, så jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Kanskje jeg en dag blir sterk nok, men akkurat nå er det mye for meg bare å ta tak i dette. Anonymous poster hash: 952d3...047
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #9 Skrevet 15. april 2014 Det er forsent å anmelde han. Anonymous poster hash: 79801...059
Gjest tinbjo1 Skrevet 15. april 2014 #10 Skrevet 15. april 2014 Jeg vet ikke hva jeg skulle sagt eller hvordan jeg ville reagert på hans svar, så jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Kanskje jeg en dag blir sterk nok, men akkurat nå er det mye for meg bare å ta tak i dette. Anonymous poster hash: 952d3...047 Ikke bry deg om hva han svarer, bare det å få ut din frustrasjon tror jeg ville hjulpet. Men veldig forståelig at du ikke gjør det.
Gjest heihade Skrevet 15. april 2014 #11 Skrevet 15. april 2014 Det er nettopp når du konfronterer han at du kan legge det bak deg! Men forstår at det er vanskelig. Ville ihvertfall anmeldt det. Det er ikke nødvendigvis slik det fungerer for alle. Ts, det er absolutt ikke nødvendig å konfrontere den mannen som gjorde dette mot deg. Ikke med mindre du føler at du har noe uoppgjort og det vil hjelpe. For andre funker det best å ikke rippe opp i gamle sår på den måten. Ang foreldelsestid vet jeg ikke. Google eller forhør deg, som Arabella sier. Mener det var stortingsforslag om å fjerne foreldelsestid på grove forbrytelser, men lover kan jo ikke ha tilbakevirkende effekt. Hvis det er for sent, tenker jeg.
Genesis Skrevet 15. april 2014 #12 Skrevet 15. april 2014 Jeg er 31 år og da jeg var 5 ble jeg voldtatt av en nabo. Han skremte meg grundig, og jeg fortalte det ikke til noen før etter jeg ble voksen. Jeg husker hvordan jeg møtte han, hva han sa til meg, hva han gjorde mot meg og hvordan jeg følte meg, alt, men etter selve samleiet begynte er alt svart og jeg husker ikke hva jeg gjorde etterpå eller hvor jeg gikk. Vi flyttet året etter og jeg så aldri voldtektsmannen igjen, og saken ble aldri anmeldt. Jeg husker fornavnet hans og adressen. Den siste tiden har jeg slitt en del med dårlig samvittighet, jeg er redd han kan ha forgrepet seg på flere og jeg føler det er min feil siden jeg aldri sa noe. Nå har jeg lyst til å anmelde selv om saken sikkert blir henlagt, bare for å gjøre det og litt for min egen del. Men hvordan er foreldelsesfristen for slike forbrytelser? Vil jeg i det hele tatt få levert en anmeldelse? Er det noen som har noen relevante erfaringer å dele? Jeg setter svært stor pris på svar. Anonymous poster hash: 952d3...047 Saken er nok desverre foreldet. Jeg ville tatt med meg en svær kamerat og skremt livsskiten ut av han!
Neket Skrevet 15. april 2014 #13 Skrevet 15. april 2014 Og om den ikke skulle være foreldet, hadde den blitt henlagt allikevel. Hva med å snakke med en psykolog e.l?
Timza Skrevet 15. april 2014 #14 Skrevet 15. april 2014 Ring til han og ta det opp, legg det så ut på nettet der du får hans tilståelse og unnskyldning, så får han en straff uansett om det skulle blitt henlagt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #15 Skrevet 15. april 2014 Det er forsent å anmelde han. Anonymous poster hash: 79801...059 Det er ikke riktig. Det er aldri for sent å anmelde. Politiet tar imot anmeldelse uansett. Og det blir registrert. Henlagt blir det gjerne etter bevisets stilling eller pga foreldelsesfrist. Ofte kan en sak sees sammen med andre saker for å se helhet, selv om vedkommende ikke kan straffes for noe som er foreldet. Anonymous poster hash: 4bd1b...2ea
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #16 Skrevet 15. april 2014 Er det ikke slik at foreldelsen ikke begynner å løpe før offeret er myndig? I så fall er saken kun 13 år gammel. Anonymous poster hash: d9dee...3c7 1
Timza Skrevet 15. april 2014 #17 Skrevet 15. april 2014 Samme om det er foreldet eller ikke. Det viktigste er jo at det kommer på papir, da det også kan hjelpe til hvis han faktisk har gjort dette tidligere/senere, da ligger det jo straks mer vekt bak de tidligere anmeldelsene også som kanskje ikke har gått sin gang helt frem.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #18 Skrevet 15. april 2014 Saker blir ikke foreldet med mindre den har blitt anmeldt vel?Anonymous poster hash: 0b4aa...f0e
Gjest Blomst83 Skrevet 15. april 2014 #19 Skrevet 15. april 2014 Er det ikke slik at foreldelsen ikke begynner å løpe før offeret er myndig? I så fall er saken kun 13 år gammel.Anonymous poster hash: d9dee...3c7 Jo dette stemmer. Og siden ts kun var 5 vil jeg anta at det faller under strammeramme på 21 år,og da er foreldelsesfristen på 25 år,men hvis det bare har skjedd en gang kan det hende at de regner strammeramme på 10 og da har fristen gått ut da den er på 10 år. Men muligheten kan være der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå