aowi Skrevet 8. juni 2004 #1 Skrevet 8. juni 2004 Følger dere med på ekstrem forvandling på tvnorge? Og hva syns dere om at dette kommer til norge? Jeg ser på det men syns det er litt skummelt at det kommer hit.... noen av dem skal jeg skjønne.. mens andre ville gått for å være helt normale her... tenk om det kommer noen man kjenner der :o
-Fisken- Skrevet 8. juni 2004 #2 Skrevet 8. juni 2004 Har sett det noen få ganger på TVNorge. Skal bli artig å se hvordan den norske blir.. Men egentlig er jeg utrolig lei av at norsk TV med kopiere alt.
Gjest 1111 Skrevet 9. juni 2004 #3 Skrevet 9. juni 2004 Jeg syns det er skremmende hvordan de bruker triste historier om mobbing, depresjoner og ensomhet til underholdning. og slik det blir fremstilt så får disse ulykkelige personene et kjempefint liv etter de har fikset på utseendet.. hva sier det til folket?
aline Skrevet 9. juni 2004 #4 Skrevet 9. juni 2004 Synes det blir litt spennende jeg, å se hvor mange som er villige til å gå like langt i norge som i usa. Men det er helt klart mennesker i norge som plages av sitt utseendet og som ønsker å gjøre noe med det, uten at de kanskje har turd eller hatt råd, og de hopper vel kanskje på sjansen? Håper og tror at de velger de tilfellene som "trenger" det (slik som hun med hareskår, dobbel leppe, fjernet bryst, fedmeoperasjon og endel av det som var forståelig at var vanskelig å leve med) .
MarianneE Skrevet 9. juni 2004 #5 Skrevet 9. juni 2004 Men egentlig er jeg utrolig lei av at norsk TV med kopiere alt. :enig_animasjon:
Gjest TomKrus Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Jeg syns det er skremmende hvordan de bruker triste historier om mobbing' date= depresjoner og ensomhet til underholdning. og slik det blir fremstilt så får disse ulykkelige personene et kjempefint liv etter de har fikset på utseendet.. hva sier det til folket? Jeg synes slike program er forkastlige, og fungerer mer som reklame for plastisk kirurgi, enn noe annet. Greit nok, det har vært noen ekstreme forvandlinger, men når normalt utseende 40-årig kvinner hikster og gråter over hvor inderlig de ønsker å være vakre (akkompagnert med sukkersøt musikk), blir jeg bare kvalm. Tror nå det heller det er hodet de bør fikse på først.
Arkana Skrevet 9. juni 2004 #7 Skrevet 9. juni 2004 Jeg syns det er skremmende hvordan de bruker triste historier om mobbing' date= depresjoner og ensomhet til underholdning. og slik det blir fremstilt så får disse ulykkelige personene et kjempefint liv etter de har fikset på utseendet.. hva sier det til folket? Jeg er enig. Men samtidig er noen av disse deltagerne folk som virkelig har problemer med utseendet i form av skader, dårlige tenner osv osv. Og hvis man har blitt mobbet pga dette (som ofte skjer i barndommen) så kan jeg godt se at de faktisk vil få et bedre liv når de kan rette ryggen og føle at de ser normale ut. Jeg har også lurt på hvem som skal betale for vedlikehold av disse operasjonene? Om 20-30 år må silikonbrystene skiftes ut, skallfasetter på tennene varer heller ikke evig. Skal dette programmet (som sannsynligvis ikke eksisterer den tiden) betale for dette, eller har de nå påført deltagerne store ekstrautgifter i årene framover?
Arkana Skrevet 9. juni 2004 #9 Skrevet 9. juni 2004 Joda, noen av dem som har vært med på ekstrem forvandling får kanskje et bedre liv etter operasjonene, men måten det blir fremstillet på blir for meg ganske så feil.. alt kan ikke løses med å forbedre utseendet.. i denne serien blir ulykkelige mennesker plutselig lykkelige, og det er da ikke realiteten? Nei, jeg lurer på om ikke mange får et antiklimaks etter programmet. De er overlykkelig med en gang over å endelig ha blitt kvitt skavanken sin, men så oppdager de at livet går tilbake til det vanlige og det er fremdeles ting med kroppen de ikke er helt fornøyd med. Ingen synes vel de har en perfekt kropp, men det er kanskje lett å tro at man vil være totalt fornøyd bare man blir kvitt den skeive nesen/de stygge tennene/den hengende magen. Men virkeligheten er ikke så enkel, dessverre.
missfidget Skrevet 9. juni 2004 #10 Skrevet 9. juni 2004 Jeg ser på dette program, men får dårlig sanvittighet for egentlig det er mange forkastelig ting som foregår. Men på det samme jeg skjonner at jeg har ikke peiling om å leve et liv som et skikkelig stygg menneske-for eksempel kraftig overvekt, masse arr på ansikt, få tenner eller stor nese eller øre som alle le av. Jeg er ikke en modell for å si det sånn, men jeg mener at jeg er heller ikke så stygg at jeg ble ertet på gate, ledd eller glodd på liksom. Det må være grusomt. Da forstår jeg at for disse mennesker, a få en ekstrem forvandling kan til og med forandre deres liv. Selv om man ønske at samfunn var ikke sånn at det var så mye viktig med utseende, det er bare sånn og disse mennesker har opplevd mye diskrimering pga utseende. Det som jeg reagere på er nå det er hjemkomst (er det riktig ord?) at plutselig den menneske er framhevet som mer viktig, mer verdifull og på en måte bedre enn før. Det er galt. Tenker nå litt på det psykologen min sa en gang, "Er ikke kroppen våres litt som den bil vi kjøre i?" Det vil si at den gir ikke akkurat noen innblikk til vår personlighet. Dette som er farlig med slike program at det ikke arbeid med dette problem som vi har i samfunn våres-det med at en som er ikke pent er ikke like verdifult som en andre som er kanskje penere. Skal si at jeg oppleve her i Norge at man er sjelden diskriminerte pga utseende. Det er helt annerledes i USA. Men her i Norge har jeg virkelig fått intrykk at nordmenn er langt på vei nå det gjelder å sette pris på det indre. Det skal dere være veldig stolt av.
Suzy Skrevet 9. juni 2004 #11 Skrevet 9. juni 2004 Jeg syns faktisk Ekstrem forvandling fokuserer mye på at utseendet ikke er alt, at man ikke kan bruke kirurgi som slankekur og at utseendet ikke skal endres i noen ekstrem grad jeg... Mulig jeg har oppfattet det feil, men jeg viol si at for de fleste jeg har sett på det "showet" har det vært korrigering av ting som har skapt store problemer - og gitt nye selvtillit. Mange av dem har vært gift (altså er det ikke noe redskap til å bli attraktiv på markedet) og mange av dem har hatt så dårligh råd at de aldri ville fått muligheten til å gjøre disse tingene selv. Kan være enig i at det til en viss grad reklamerer for plastisk kirurgi, men det viser også smertene og mulige komplikasjoner... så helt rosenrødt er det da virkelig ikke.
Gjest 1111 Skrevet 9. juni 2004 #12 Skrevet 9. juni 2004 Nei, jeg lurer på om ikke mange får et antiklimaks etter programmet. De er overlykkelig med en gang over å endelig ha blitt kvitt skavanken sin, men så oppdager de at livet går tilbake til det vanlige og det er fremdeles ting med kroppen de ikke er helt fornøyd med. Ingen synes vel de har en perfekt kropp, men det er kanskje lett å tro at man vil være totalt fornøyd bare man blir kvitt den skeive nesen/de stygge tennene/den hengende magen. Men virkeligheten er ikke så enkel, dessverre. Enig der. de fleste går vel på en smell etter programmet er ferdig. de håper nok på en mye større forandring enn hva det blir. lykke kan ikke kjøpes (eller i denne sammenhengen fås gratis)
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #13 Skrevet 9. juni 2004 Tror ikke det er mange som går på en smell.. de fleste som har vært med på programmet har hatt skikkelige problemer. Og de har vært tildels stygge. Jeg ser ikke helt forskjellen på 9/11 og de som har psykiske problemer pga utseende.
stikkelsbær Skrevet 9. juni 2004 #14 Skrevet 9. juni 2004 Tror ikke det er mange som går på en smell.. de fleste som har vært med på programmet har hatt skikkelige problemer. Og de har vært tildels stygge. Skjønner ikke helt argumentasjonen din... De har hatt skikkelige problemer, så da er de garantert å slippe flere problemer senere? Noen av deltakerne har jo til og med stått fram og fortalt at de sliter mer enn noensinne etter å ha vært med på programmet. Fordi ting ikke ble så fantastisk som de trodde, selv med et annet utseende. Jeg ser ikke helt forskjellen på 9/11 og de som har psykiske problemer pga utseende. Er det ikke forskjell på de som har fått forandret utseendet sitt dramatisk/mistet deler av det etter å ha vært i en ulykke, og de som ikke er født perfekte og sliter med det? Har du virkelige psykiske problemer, vil du alltid finne noe annet som er feil, aldri bli fornøyd. Da trengs profesjonell psykisk hjelp, ikke plastikk-kirurger som skal tjene penger på å utføre denne "hjelpen".
Gjest Candyfloss Skrevet 10. juni 2004 #15 Skrevet 10. juni 2004 Samtidig som jeg er sterkt imot slike programmer, hadde jeg gjort hva som helst for å få være med der. Finnes nok noen motforestillinger i meg, ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå