Gå til innhold

bare minerals pudder. Over 12 mnd..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte bare minerals puddere i fjor. Har kun brukt den rundt 6-7 ganger. Og ser at det står (12mnd) på den. Så den er vell egentlig "utgått på dato"? Kan jeg allikevel bruke den?

Anonymous poster hash: 0be86...3d2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fortsatt å bruke den. Men stoffene i den er vel mindre/ikke aktive lenger når den er utgått tror jeg? litt usikker på det her, men det er ikke farlig å bruke bare fordi den er utgått.

Anonymous poster hash: a832c...e4c
Gjest heihade
Skrevet

Hm, klarer egentlig ikke å se for meg at det skal ha noen konsekvenser. Du skrur vel igjen lokket når den ikke brukes? kanskje du til og med bruker det lille vrilokket under hovedlokket for å holde det ekstra tett?

Jeg bruker dette til daglig, men mine bokser varer sikkert et års tid de også. Tar jo evigheter å bruke opp. Har aldri hatt noe problem med at pudderet blir dårligere eller påvirker huden på noen måte i alle fall.

Med mindre det stinker eller ser merkelig ut tror jeg ikkke det skal være noen fare.

Gjest heihade
Skrevet

Fant dette på FAQ på hjemmesiden deres i United Kingdom.

What is the shelf life of your products?

We develop our products to ensure a three-year stability on unopened product stored under normal conditions. However depending on the nature of the product, once it has been opened, please follow the PAO guidelines found on the product label. Expiration dates are found on our products containing sunscreen and our acne products in compliance with FDA regulations.

Med andre ord er det kanskje evnen til å beskytte mot sol som er svekket.

AnonymBruker
Skrevet

Det går som regel bra med pudder produkter.

Anonymous poster hash: af8d5...ef2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...